Jump to content

De set van Bongo


Recommended Posts

Ik heb daar een andere theorie over.

Je gehoor kan afnemen maar met dat afgenomen gehoor luister je ook naar mensen die praten, vogels die zingen en alle geluiden die we om ons heen horen.

Daarmee doe je dan opnieuw een referentie op en kan je nogsteeds horen waar wat vandaan komt en hoe ver weg iets is.

Dat zelfde proberen we ook te verwezenlijken via onze audio installatie.

Je merkt dan niets van je afgenomen gehoor.

Tenzij het gehoor in een korte tijd achteruit gegaan is.

Dan is de herinnering aan hoe het met dat ene liedje was nog sterk genoeg en kan je geheugen mee spelen.

Bij nieuwe muziek is dat erg onwaarschijnlijk.

Dit bedoel ik, maar dat ene tingeltje op die plaat van Jennifer Warnes  (als voorbeeld) hoor ik niet meer.

 

Maar ik heb een merkwaardige gehoorafwijking. Ik hoor tot ongeveer 6 kHz vrijwel zo goed als een persoon van 30 jaar oud. Maar daarboven loopt het erg hard terug.

Link to comment
Share on other sites

Dit bedoel ik, maar dat ene tingeltje op die plaat van Jennifer Warnes  (als voorbeeld) hoor ik niet meer.

 

Maar ik heb een merkwaardige gehoorafwijking. Ik hoor tot ongeveer 6 kHz vrijwel zo goed als een persoon van 30 jaar oud. Maar daarboven loopt het erg hard terug.

Dan heb dus mazzel: ik haal nog zo'n 15 kHz. :)

Link to comment
Share on other sites

Dit bedoel ik, maar dat ene tingeltje op die plaat van Jennifer Warnes .

Vindt je dat je nu dat je muzikaal tekort komt Hans? Ik denk dat het wel meevalt.

Link to comment
Share on other sites

Vindt je dat je nu dat je muzikaal tekort komt Hans? Ik denk dat het wel meevalt.

 

Helemaal niks te kort. Het grootste deel hoor ik wél (het glas is halfvol). Bovendien... het is niet anders hier moet ik het mee doen. Maar gelukkig nog geen hoorapparaat.

Link to comment
Share on other sites

Meestal zijn niet beide oren even goed. Ik hecht er geen waarde aan als men zegt ik hoor nog tot xxx kHz.

Het heeft ook geen waarde en is bovendien geen verdienste. Ik luister nu heel anders dan toen ik jonger was. De installatie laat natuurlijk ook veel meer detail horen. Zo hoor ik uiteindelijk toch meer.

Mijn beide oren zijn ongeveer even slecht. Ik heb 'n jaar geleden een uitgebreid gehoor onderzoek gehad i.v.m. vermeende meniere. Dat laatste heeft zich echter niet meer geopenbaard.

Link to comment
Share on other sites

In dit geval is de cd speler ook redelijk over de top zie ik (>20k), maar goed de analoge afdeling zal daar nog wel wat overheen gaan.

Dit is toch een high-end forum en high-end heeft zijn prijs toch?

Link to comment
Share on other sites

Dit is toch een high-end forum en high-end heeft zijn prijs toch?

Over de top klinkt wat onvriendelijk, bedoelde ik eigenlijk niet zo. Maar is wel apparatuur uit de hoogste (prijs) klasse. Ultra high end ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...