Jump to content

PMA-980


dekleinewitte
 Share

Recommended Posts

Ik merk het. Toch maar eens opnieuw zoeken en dan iemand vinden die handig is, want lijkt me een kriem om zo'n loopwerk te demonteren

 

http://www.justanswer.com/electronics/54t58-hi-vrds-9-cd-player-tooth-broken-off.html

 

Als ik het zelf doe, dan hou ik vast onderdelen over :)

Edited by Duck-Twacy
Link to comment
Share on other sites

ken je geen (fijnmechanisch) bankwerker die een tandwieltje kan maken? Collega van mij had een tandwieltje (+/- 8mm diam.)nodig voor een Fleischmann locomotief. Was nieuw haast niet te krijgen. Bankwerkers hebben toen van een staafje kunststof een hele partij gemaakt. Eerst werden de tandjes erin gefreesd en toen zijn er plakjes van gezaagd. Sowieso wel handig een bankwerker; ik heb zelfgemaakte spikes van assen-staal onder mijn DT, daarvan blijven de puntjes scherp.

Link to comment
Share on other sites

Vast wel, maar dat zal ook wel kosten. Maar laten we deze draad niet verder vervuilen. Mocht ik er ooit aan beginnen, dan open ik wel een nieuwe :)

Psssst; bij ons deden ze het in de baas zijn tijd en met zijn materiaal. Helemaal gratis. Maar goed ik werk daar niet meer.....

Ik ben benieuwd of de kleine witte TS al aan het schoonmaken is.

Link to comment
Share on other sites

Psssst; bij ons deden ze het in de baas zijn tijd en met zijn materiaal. Helemaal gratis. Maar goed ik werk daar niet meer.....

Ik ben benieuwd of de kleine witte TS al aan het schoonmaken is.

Ja, handig hè zulke handige figuren in je bedrijf. Hadden ze bij mijn werkgever ook. :)

Regelmatig gebruik van gemaakt. Maar daar stond tegenover dat ik af en toe een declaratie niet indiende.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

heel gek geval. ik heb de versterker open gehad en met de luchtcompressor alles zuiver geblazen.ik heb ook geprobeerd de keuzeschakelaar te bereiken en tot mijn verbazing speeld deze nu plots weer de pannen van het dak.zou het kunnen dat ik door lucht er doorheen te blazen de schakelaar voldoende heb gereinigd? hij kraakt niet en blijft zijn bron behouden.kruisje maken zeker?

Link to comment
Share on other sites

Even offtopic. Het blijft toch eeuwig zonde dat sommige prachtige appraten niet meer te gebruiken zijn doordat ergens een chipie van 5 cent (niet meer leverbaar etc) de geest gegeven heeft. Meen dat zo'n probleem ook bij bepaalde Technics SP10 modellen optreedt.

 

Minder dramatisch, ik hier ergens een Teac VRDS-9 staan, waarvan het plastic tandwieltje waarmee de lade opengaat versleten is. Schijnt dat je voor een paar 100 dollar ergens in Azie wel een vervanging kunt kopen :(

 

Hoewel? http://www.amazon.ca/Loading-Esoteric-Spectral-Zahnrad-Copland/dp/B00KOVP53W

 

Mm, op ebay is er ook handel mee zie ik nu...

 

Aangezien het probleem met de schakelaar opgelost lijkt, nog even deze offtopic opmerking. Tandwieltjes kun je prima laten maken bij iemand die antieke klokken restaureert. In Mierlo (bij Helmond) zit er b.v. zo iemand.

Link to comment
Share on other sites

Even offtopic. Het blijft toch eeuwig zonde dat sommige prachtige appraten niet meer te gebruiken zijn doordat ergens een chipie van 5 cent (niet meer leverbaar etc) de geest gegeven heeft. Meen dat zo'n probleem ook bij bepaalde Technics SP10 modellen optreedt.

 

Minder dramatisch, ik hier ergens een Teac VRDS-9 staan, waarvan het plastic tandwieltje waarmee de lade opengaat versleten is. Schijnt dat je voor een paar 100 dollar ergens in Azie wel een vervanging kunt kopen :(

 

Hoewel? http://www.amazon.ca/Loading-Esoteric-Spectral-Zahnrad-Copland/dp/B00KOVP53W

 

Mm, op ebay is er ook handel mee zie ik nu...

De VRDS-7 heeft vlgs. mij hetzelfde mechaniek. Op MP de volgende advertentie:

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/professionele-audio-tv-en-video-apparatuur/m899183721-teac-cd-vrds-7.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...