Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
Metheny

Mijn set Metheny

Recommended Posts

Foto-UTA3WB7J-D.jpg

Thiel c.s. 3.6, ASR Emitter 1 plus, Esoteric SA-10 sacd-speler nu als loopwerk, Kimber Kable Monocle XL, Magnan Signature interlink

Heavens Gate Silver Signature MK2 (2x) stroomkables,  Denon DP-47F + Denon DL-103R Nordost Quasar Points,  Verastarr Grand Illusion Signature stroomkabel
Tentlabs b-Dac MK3 mod., Tara Labs ISM Onboard digitale kabel

Heb je meer kabeltjes dan apparaten?  :D

Heb jij aan elk apparaat maar één kabeltje dan?? :P

of heb je stiekem een 3 in 1?

Heb jij aan elk apparaat maar één kabeltje dan?? :P

of heb je stiekem een 3 in 1?

Aan mijn apparaat zit geen enkel kabeltje.

Foto-UTA3WB7J-D.jpg

Thiel c.s. 3.6, ASR Emitter 1 plus, Esoteric SA-10 sacd-speler nu als loopwerk, Kimber Kable Monocle XL, Magnan Signature interlink

Heavens Gate Silver Signature MK2 (2x) stroomkables,  Denon DP-47F + Denon DL-103R Nordost Quasar Points,  Verastarr Grand Illusion Signature stroomkabel

Tentlabs b-Dac MK3 mod., Tara Labs ISM Onboard digitale kabel

Dat lijkt mij geen straf om naar te luisteren.

Mooi hoor Pat.

Het is Ed!

Welkom Ed, op dit maffe high-end forum. Zoals je aan sommige reacties hier kunt merken, zit er bij sommige leden een draadje los. ik bedoel hier niemand speciaal mee hoor.

Enne, om aan al die speculaties een eind te maken, geef je (set) op voor de Home Studio Revisited, s.v.p.

Het is Ed.

Sorry Marc altijd gedacht dat het Pat Metheny was.

Klopt. Vanmiddag nog een lekker nummer van gedraaid. Maar zoals mijn voornaam Marc is en mijn forumnaam mumsoft, zo is Metheny's voornaam Ed. Heb ik uit een ander topic.

Ik begrijp dat hij van voor mijn tijd is, dus hij mag mij wel welkom heten. :-)

Het is Ed!

Welkom Ed, op dit maffe high-end forum. Zoals je aan sommige reacties hier kunt merken, zit er bij sommige leden een draadje los. ik bedoel hier niemand speciaal mee hoor.

Enne, om aan al die speculaties een eind te maken, geef je (set) op voor de Home Studio Revisited, s.v.p.

Ik zit inderdaad al sinds 2007 op dit forum maar was nog niet (erg) actief. En dat er een draadje los zit bij sommige forumleden dat geeft niet, ben ik wel gewend......

Heb ooit twee keer in de homestudio van Music&Emotion gestaan. Maar als er iemand langs wil komen voor een verslag is tie altijd welkom.

Gebruik je de TEAC nu alleen nog als loopwerk? Verbaast me dat de tent dac verbetering opleverd. Ik schat de Teac ook best hoog in (en een losse DAC heeft meestal een achterstand door de crappy digitale interface).

Beetje zonde van zo'n dure speler... Je draait dus geen (of nauwelijks) sacds?

Gebruik je de TEAC nu alleen nog als loopwerk? Verbaast me dat de tent dac verbetering opleverd. Ik schat de Teac ook best hoog in (en een losse DAC heeft meestal een achterstand door de crappy digitale interface).

Beetje zonde van zo'n dure speler... Je draait dus geen (of nauwelijks) sacds?

Inderdaad gebruik ik mijn Esoteric als loopwerk. Met redbook cd's vind ik het zo met de DAC lekkerder klinken als zonder DAC. SACD draai ik daardoor niet, maar die vind ik te duur en de muziek (jazz) die ik draai is nauwelijks op SACD te krijgen.

Overigens heb je geen goede ervaringen met Tentlabs Duck?

Ik zit inderdaad al sinds 2007 op dit forum maar was nog niet (erg) actief. En dat er een draadje los zit bij sommige forumleden dat geeft niet, ben ik wel gewend......

Heb ooit twee keer in de homestudio van Music&Emotion gestaan. Maar als er iemand langs wil komen voor een verslag is tie altijd welkom.

Mooi. Vermoedelijk heeft Arden het als in zijn zakdoek geknoopt, maar hier is het topic er (voorlopig?) voor: http://www.high-endforum.nl/topic/14527-de-homestudio-revisited-oftewel-de-high-endstudio/

Overigens heb je geen goede ervaringen met Tentlabs Duck?

Nee hoor, die heb ik zelf nooit gehoord. Zou alleen niet verwachten dat een Esoteric kan worden verbeterd door een dac uit deze prijsklasse,

Nu is dit natuurlijk voor Esoteric nog een vrij bescheiden model,,, (maar ik zou er best tevreden mee zijn denk ik)

Het aanbod van goede sacds is natuurlijk wel een probleem (In Japan is het nog wel vrij populair, maar je betaalt natuurlijk dan vaak de hoofdprijs door import)

Nee hoor, die heb ik zelf nooit gehoord. Zou alleen niet verwachten dat een Esoteric kan worden verbeterd door een dac uit deze prijsklasse,

Nu is dit natuurlijk voor Esoteric nog een vrij bescheiden model,,, (maar ik zou er best tevreden mee zijn denk ik)

Het aanbod van goede sacds is natuurlijk wel een probleem (In Japan is het nog wel vrij populair, maar je betaalt natuurlijk dan vaak de hoofdprijs door import)

Ik denk dat je de Tentlabs DAC onderschat. De prijsklasse zegt ook niet altijd alles. Al is 1000 euro voor DAC nu ook niet echt goedkoop

Ik geloof best dat het een goede DAC is, vroeg me alleen af waarom je met een relatief dure high end speler nog een losse DAC nodig had. Ik neem dus aan dat je met de standaard Esoteric niet 100% tevreden was. Of wellicht had je gewoon meer aansluitmogelijkheden nodig?

Maakt verder niets uit  (je bent natuurlijk geen verantwoording verschuldigd ofzo, dat zou belachelijk zijn). Was gewoon iets dat me opviel. Misschien heb je de Esoteric gewoon ooit tegen een goede prijs gebruikt gekocht (dat heb ik ook vaak gedaan), dan zijn de de luister mogelijkheden vaak beperkter.

De combi Thiel met die ASR lijkt me overigens een hele goede

Ik geloof best dat het een goede DAC is, vroeg me alleen af waarom je met een relatief dure high end speler nog een losse DAC nodig had. Ik neem dus aan dat je met de standaard Esoteric niet 100% tevreden was. Of wellicht had je gewoon meer aansluitmogelijkheden nodig?

Maakt verder niets uit  (je bent natuurlijk geen verantwoording verschuldigd ofzo, dat zou belachelijk zijn). Was gewoon iets dat me opviel. Misschien heb je de Esoteric gewoon ooit tegen een goede prijs gebruikt gekocht (dat heb ik ook vaak gedaan), dan zijn de de luister mogelijkheden vaak beperkter.

De combi Thiel met die ASR lijkt me overigens een hele goede

Ik koop bijna alles tweedehands, zo ook mijn SA-10. Anders kan ik wat ik nu heb nieuw nooit betalen, De Esoteric spelers zijn inderdaad relatief duur. Buiten de kwaliteit heeft dat ook met de naam te maken. Zal vast wel een stuk goedkoper kunnen, laser/loopwerk is ooit vervangen en dat was maar 120 euro!!! Dus er spelen andere factoren mee die het een duur merk maken

Ik koop bijna alles tweedehands, zo ook mijn SA-10. Anders kan ik wat ik nu heb nieuw nooit betalen,

Ik ook. Laat iemand anders maar het nieuwe model kopen voor 6500 euro, dan koop ik de voorloper wel over voor 1500 euro.

he he, mijn VV, EV, dac/loopwerk en meeste van mijn kabels zijn gebruikt gekocht. Speakers zijn  zelfbouw of demo. Thorens en arm, lijkt me duidelijk De rest was wel nieuw of zelfbouw.Nieuw betekent meestal ergens in de wereld op het internet besteld

Nieuwe foto nu met Musical Fidelity KW DM25 loopwerk en DAC en een geweldige nieuwe AES/EBU verzilverde kabel er tussen de CXE01 van Gear City uit Hong Kong.

Foto-BDTZEQMK-D.jpg