Jump to content
High-End Forums
Arden

De Homestudio revisited, oftewel, De High-Endstudio

Recommended Posts

Aan allemaal,

iets waar ik al weken op loop te broeden, even een kleine uitleg:

Enige tijd geleden hebben wij een review-sectie in het leven geroepen waar apperatuur, luidsprekers etc, beschikbaar gesteld door importeurs, door lezers zouden kunnen worden gereviewed. Daar de handel dit echter massaal liet afweten, en ik niet alleen maar mijn producten ter beschikking wil stellen, ben ik van plan dit te laten schrappen, en te vervangen door een naar mijn idee voor velen leukere afdeling.

Vroeger (wie kent ze nog), hadden velen van ons een abonnement op het blad Homestudio.

Het (naar mijn idee) meest gelezen katern was de maandelijks terugkerende serie DE HOMESTUDIO.

Een serie bezoekjes van een reviewer welke bij de lezers thuis het verhaal achter de set in kwestie met een afsluitende luistersessie beschreef. Al langere tijd ben ik naar een manier aan het zoeken om iets dergelijks op dit forum nieuw leven in te blazen onder de naam DE HIGH-ENDSTUDIO.

Dit alles is an sich in te vullen, als ik maar iemand kon vinden die 1 x per maand de tijd heeft om zo'n bezoekje af te leggen en natuurlijk voldoende forumleden welke het leuk lijken op deze manier een keer hun set te laten bespreken. Die 2e vereiste is denk ik niet zo'n enorme moeilijke opgaaf, de reviewer in kwestie vinden echter wel. In mijn omgeving kan ik niemand vinden die hier überhaupt de tijd voor vrij kan maken, dus blijven er 2 manieren over:

Ik kan nogmaals proberen Rene van Es hiervoor te paaien, daar dat echter relatief best wel wat kosten met zich meebrengt, toch eerst hier de oproep of er iemand bereid te vinden is om de schone taak op zich te nemen. Alle kosten aangaande reizen en dergelijken, er kan zelfs nog ergens een maaltijd worden genoten, wil ik op me nemen, of kan ik reviewers-kortingen bemiddelen bij importeurs of dealers wanneer dit eens nodig mocht zijn. Het hoeft dus niet voor niets, maar verwacht alleen niet direct een salaris, daar is deze forum opzet nog te pril voor. Uiteraard wordt er ook wel enige vorm van schrijf- en fotografie kunst verwacht, het moeten wel leuke, leesbare stukjes worden.

Al met al dus best een behoorlijk eisenpakket voor een ''liefdewerk oud papier'' functie, maar misschien toch een voor iemand met nog wat vrije tijd achter de hand hebbende, leuke bezigheid?

Wanneer een dergelijk draadje in het leven geroepen wordt, zal dit een gesloten, alleen lezen topic worden, de rede is denk ik wel duidelijk, iets dergelijke willen we schoon en leesbaar houden, ook vrij van commentaar. Dus vanaf deze plek, wie o wie voelt zich geroepen voor dit nobele streven als razende HIGH-ENDSTUDIO forum reporter?

Ik hoop dat jullie hier net zo enthousiast voor kunnen worden als dat ik het ben, ik hoor het graag van jullie!

Ik heb te weinig verstand van zaken om een set goed te kunnen beschrijven.

Schrijftalent heb ik ook al niet.

Maar ik zou het wel leuk vinden om mijn set te laten beoordelen.

Dus welkom in Tilburg.

Dat zou nou nét iets voor Jongensdroom zijn. Hopelijk leest hij dit. Hij heeft "belooft" niet meer op dit forum te schrijven, maar niks is zo veranderlijk als een Jongensdroom :D

Lijkt me een erg leuk idee.

Tijd heb ik, schrijven zal me ook nog wel lukken, luisteren misschien ook nog wel, alleen is transport en fotograferen een probleem ......

Waar is VanZomereng eigenlijk? Zouden we zoiets bij toerbeurt kunnen doen? Of samen met iemand?

Alles kan, zo lang we maar een oplossing vinden!

Ik kan van alles bedenken, daar ik echter de uitvoerende niet zal zijn...

Een review- team zou idd een hele goede kunnen zijn. Het schrijven is aan Sander wel besteed, nu het logistieke en vormgevende probleem nog in zien te vullen. Ivan zou een goede zijn voor de fotografie, maar die reist geloof ik weer met het openbaar vervoer?

Het O.V. hoeft geen probleem te zijn, merk ik, terugkijkend op de vele bezoekjes die ik de afgelopen jaren heb afgelegd. Het wordt misschien anders als je veel te sjouwen hebt.

Helaas ben ik teveel gehecht aan mijn eigen geluid om nog veel moois te kunnen ontdekken in sets van anderen, dat klinkt misschien nogal poehaaierig, maar die afwijking heb ik nu eenmaal. Schrijven gaat me eigenlijk alleen goed af als ik enthousiast ben.

Dan krijg je...

[...]

Zo neuriënd kwam ik aan bij huize Horn. Alwaar mij werd opengedaan door heer Horn zelve, en ik kennis maakte met vrouw Horn en zoontje Horn, een gis knaapje als je het mij vraagt, dat zijn schoolbord niet gebruikte om lekker op los te krijten, maar om nieuwe woorden te verzinnen.
Iets van die ontdekkingsdrift zal hij wel van zijn vader hebben, want Horn is een doorgewinterde audiofiel met ruim 20 jaar ervaring in zelfbouw. U mag best weten dat ik daar grote bewondering voor heb, als administratief bankmannetje in de automatisering.

Anders wordt het

Het laag liet hier geducht van zich spreken. Of spreken, nee zo kun je het niet echt noemen, of je denkt er de stem van Hans Dulffer bij. Het stereobeeld bleef prachtig tussen de fraaie roodglanzende Calypso Grand Cannion MKIV boxen, eh LUIDsprekers hangen, en al had uw recensent dat graag wat breder gezien, de definitie spon hier goed garen bij.

Die laatste heb ik ter plekke verzonnen.

Soort van, alleen, dat kennen/weten de meesten hier denk ik niet. DE HOMESTUDIO kennen de meesten denk ik wel. ReneN heeft ook een tijdje iets dergelijks gedaan via zijn eigen site, pogingen zijn er dus wel meer ondernomen. Het blijven denk ik toch de leukste verhalen om te lezen, en hebben dus ook een echte meerwaarde.

Als eerste maar de set van Ove Rickland doen? Toevallig ken ik de set al, maar een bezoek aldaar heeft nog een enorme meerwaarde, de enorme muziekvoorraad (ja, ja, vinyl). Kunnen we gelijk de lat lekker hoog leggen!

Dat zou nou nét iets voor Jongensdroom zijn. Hopelijk leest hij dit. Hij heeft "belooft" niet meer op dit forum te schrijven, maar niks is zo veranderlijk als een Jongensdroom :D

Ik heb goed en slecht nieuws (in willekeurige volgorde)

1 ik heb een geschoold en getraind gehoor

2 ik kan goed schrijven

3 ik kan goed fotograferen 

4 ik geef ongezouten mijn mening niet rekening houdend met wat voor belang dan ook

5 ik heb voldoende vrije tijd

6 ik doe het echt niet gratis

Heb ik al eens verteld dat ik vroeger de droom was van alle meisjes? Ik dacht het wel.

Altijd welkom.

Weet ik Cor, weet ik! Maar goed, eerste beginnersopzet (let op, dit is een tijdelijk voorstel): Ik chauffeur, bemoei me nergens mee, Sander kan als eerste het interview en penwerk op zich nemen, Ivan voor de fotografie? Als er maar een begin is, dan komt het vervolg van zelf.

Ik weet dat dit Sander echt niet iedere maand gaat lukken, mij ook niet, voor Ivan kan ik nog helemaal niets zeggen, maar de aftrap zou zo wel snel in zicht komen!

2 ik kan goed schrijven

4 ik geef ongezouten mijn mening niet rekening houdend met wat voor belang dan ook

Heb ik al eens verteld dat ik vroeger de droom was van alle meisjes? Ik dacht het wel.

Antwoorden in dezelfde volgorde:

1 dat weet ik, maar geschoold als muzikant. Dat is niet negatief of positief, maar inleven in hoe anderen muziek ervaren is wel een pre!

2 dat zal moeten blijken

3 zie 2

4 dit wordt geen afbrand topic, dus zie nogmaals punt 1. Kritisch zijn mag, maar wel binnen bepaalde lijnen, er zijn overigens geen belangen in deze

5 dat is absoluut een pre

6 zoals in de introductie, kosten kunnen worden vergoed op diverse manieren, salarissen doen we niet aan, daarmee creëren we namelijk een belang

Ik heb vroeger gedroomd van heel veel meisjes, nu houdt er 1 mij veelvuldig wakker. Zo komt er van dromen weinig...

Indien gewenst ga ik Sander aflossen en / of jongensdroom. Onkostenvergoeding heb ik genoeg aan.

Homestudio ken ik echter niet. Ik kom pas uit het ei.

@JD: Hebbu een foto van vroeger? Als het goed is was je ook de droom van alle jongens, of van een boel in ieder geval. Daar kan ik wel over oordelen.

Dus kom op met dat bewijs. :-)

2 ik kan goed schrijven

ad 4  zelfs als ik de producten van Arden niet goed vind klinken, zal ik het eerlijk aangeven.

7 ik doe de humor er gratis bij

Klinkt allemaal prima Marco!

Onkosten heb ik niet, als jij of iemand anders als taxi fungeert.

OV is voor mij geen optie.

Nu nog dat fotograferen ...... Ivan?

Tenslotte nog dit: ik heb GEEN gouden oortjes, WEL mijn voorkeuren maar ik weet ook dat ik die opzij kan zetten.

De val waar ik voor op moet passen is dat ik de weergave bij iemand anders ga vergelijken met die hier.

Gelukkig barst mijn systeem van de foute eigenschappen dus dat zal ook wel gaan lukken.

He, hoe meer ik erover nadenk hoe meer zin ik erin krijg!

En dan vooral ook de muziek van anderen ontdekken, dat is nog wel het mooiste van het hele verhaal denk ik. ;)

Want hoewel ik in hart en nieren technicus ben, ben ik ook muzikant, luisteraar en weet ik van opname- en masteringtechnieken.

Maar toch komt de muziek al een tijd op de eerste plaats, en nog steeds meer eigenlijk sinds ik zelf niet meer kan sleutelen.

Niettemin zal er af en toe wel een technische noot vallen in mijn stukje(s).

Leuk initiatief Marco,

Welkom hier.

Kan zelf weinig bijdragen aan schrijven of vervoeren als de bezoeken in de avonduren vallen.

Groet,

Leobus

Keep on dreaming   :D  :D  :D

Dit idee is ooit op een ander forum ook ter sprake gekomen.

De opzet was om per regio 2 mensen forumleden te laten bezoeken in de regio waar zij woonden.

Dit om reistijd en kosten te beperken.

Klinkt allemaal prima Marco!

Onkosten heb ik niet, als jij of iemand anders als taxi fungeert.

OV is voor mij geen optie.

Nu nog dat fotograferen ...... Ivan?

Tenslotte nog dit: ik heb GEEN gouden oortjes, WEL mijn voorkeuren maar ik weet ook dat ik die opzij kan zetten.

De val waar ik voor op moet passen is dat ik de weergave bij iemand anders ga vergelijken met die hier.

Gelukkig barst mijn systeem van de foute eigenschappen dus dat zal ook wel gaan lukken.

He, hoe meer ik erover nadenk hoe meer zin ik erin krijg!

En dan vooral ook de muziek van anderen ontdekken, dat is nog wel het mooiste van het hele verhaal denk ik. ;)

Want hoewel ik in hart en nieren technicus ben, ben ik ook muzikant, luisteraar en weet ik van opname- en masteringtechnieken.

Maar toch komt de muziek al een tijd op de eerste plaats, en nog steeds meer eigenlijk sinds ik zelf niet meer kan sleutelen.

Niettemin zal er af en toe wel een technische noot vallen in mijn stukje(s).

Ik zou het af en toe weleens als taxi kunnen fungeren.

Schrijven is niet echt een hobby van mij maar ik kan wel wat aan transport doen mits dat in de avonduren kan en een foto maken lukt me ook wel.

Daarnaast vind ik het heel leuk om de sets van leden te beluisteren al is het natuurlijk wel een review van Sander.

Als ik dus wat kan betekenen dan hoor ik het graag.

Edit.

Ik zie net dat Ruud ook een dergelijk aanbod heeft gedaan.

Kunnen we elkaar aflossen

....ReneN heeft ook een tijdje iets dergelijks gedaan via zijn eigen site, pogingen zijn er dus wel meer ondernomen. Het blijven denk ik toch de leukste verhalen om te lezen, en hebben dus ook een echte meerwaarde.

Ja, dat heb ik zo'n 5 jaar met veel plezier gedaan. Echter, zo'n verslag heeft wel een beperkte houdbaarheid. De meeste sets die ik gereviewed heb, waren al snel weer veranderd, het is maar een momentopname. Maar écht héél leuk om te doen, en ook om dat soort verslagen te lezen. Met name als ze dan ook voorzien waren met foto's, want dat maakt het wel af, anders wordt het wat taai  ;) .

En nee, ik ga het niet meer doen  ^_^ . Ik merkte dat ik ergens onderweg de motivatie om verslagen te maken wat kwijt was geraakt....  :huh:

Ik vind mezelf niet 'geschoold' genoeg op audiofiel vlak om dit te doen, al lijkt 't me wel ontzettend leuk werk en zou ik ook best bereid zijn het tegen de reiskosten te doen.

Natuurlijk stel ik mijn zeer betaalbare en daarom juist ook interessante set graag ter beschikking voor 't luisterend oor van de toekomstige reviewer.

Overigens wil ik, als taalzeikerd, best eindredacteur zijn ;).