Jump to content

Ruststroom Opnieuw Instellen?


Karma
 Share

Recommended Posts

Ik ga eventuele vervolg modificaties toch door een expert laten doen. Ik heb geen ervaring met de dingen die je nu noemt en ik wil wel graag een goedwerkende versterker overhouden. Dank voor je hulp tot dusverre KT.

 

@ thingman: we praten inmiddels over nuances met dit soort modificaties maar dat is ook waar ik na vier jaar bezig te zijn met de set aan ben toegekomen. En zo meteen vooral lekker muziek luisteren want daar is het echt om te doen.

Ik snap jou heel goed Karma en veroordeel ook niks. Het is echter een pad vol met voetangels en de afloop staat vast, want het zo begeerde realisme komt m.i. niet langs die weg tot de muziekliefhebber. Wel tot de audiofiel.

Link to comment
Share on other sites

En zo volgen we allemaal onze eigen weg. Ik neem aan dat je het over tegels hebt of zoiets als gehakt. Ik wil dat best een keer proberen om te zien wat het doet. Kennelijk zijn meerdere mensen er tevreden over. Probleem kan wel zijn dat ik precies weet wat ik wil horen. Als het daar niet aan voldoet dan vind ik het ook niks.

 

Het zou overigens wel fraaier zijn om mensen die dit pad dan niet volgen geen muziekliefhebbers te noemen. Als iemand mooi vind wat hij mooi vind dat is dat prima, ook al klinkt het in mijn ogen technisch.

Link to comment
Share on other sites

Je komt er i.d.d. pas achter als jet het zélf probeert. Luisteren bij anderen levert veel minder op, want al die sets klinken anders, en het valt soms niet mee om de overeenkomst eruit te halen. Ik ben er zo wel aangekomen, maar ik had me toen al flink ingelezen, verwachtingen gekregen, en was onbehoorlijk nieuwsgierig geworden.

Wat ik bij jou hoorde had een behoorlijke klankkleur die ik niet mooi vond, en als dát het is wat jij zoekt, zoek dan niet verder. Je hebt het al.

Link to comment
Share on other sites

Wel opvallend Marc dat je tot nu toe de enige bent die mijn set niet mooi vind. Aan de andere kant besef ik me dat ik met mijn set een duidelijke keuze maak en dan is het wellicht niet bijzonder dat er een uitkomst is "you love it, or you hate it"

Link to comment
Share on other sites

Je bent natuurlijk nog steeds welkom, en wellicht vind je mijn set ook niet mooi. Tenslotte heb ik óók een keuze gedaan, en heb daar gehoor aan gegeven.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben geen profeet, wellicht kom ik erachter als ik de set van Marc zou horen, wellicht ook niet. Ik val op dit forum nogal vaak in herhaling merk ik. Er zijn veel wegen die naar Rome leiden. De één is per definitie niet beter dan de ander, wel anders. We hebben het in onze hobby over reproductie van geluid en dat maakt die verschillende wijzen waarop een set iets kan laten horen kennelijk mogelijk. Daarnaast verschillen smaken nogal. In sommige gevallen zelfs op een manier waarvan ik hard ga lopen. Maar daarmee zijn de mensen die ervoor kiezen niet gek, ik zou zeggen juist niet. Kies uiteindelijk vooral wat je zelf mooi vindt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...