Ivan10

De High-End Hifi Agenda

463 posts in this topic

De hifi events van Nederland & België op een rij. Niet al omvattend maar wel zo compleet mogelijk:

Juli 2017

Augustus 2017

September 2017

Oktober 2017

November 2017

Internationaal
De grote internationale shows zijn hier te vinden.

Platenbeurzen

Voor de CD en LP beurzen klik hier.

Disclaimer
Het High-End Forum neemt geen verantwoordelijkheid voor het al of niet doorgaan van aangekondigde activiteiten.

Dank

Met dank aan de volgende websites en bronnen:

Ik zal altijd naar de winkel website verwijzen.

Statistieken

Edited by Ivan10

Goed initiatief. Meestal zoek ik heel internet af.

Ge-update: Gydotron show toegevoegd. Over de Heerenveen show volgt later informatie. Met dank aan Ben voor de informatie.

Ik zie net op Facebook dat die AV4U show door het leven zal gaan als de Highend Brussels 2014 Hifi Show.

De vermelde website werkt nog niet, maar hierbij de ad:

10363510_909828249043980_912965154734029

Het ziet er wel naar uit dat AV4U dit samen met haar dealers doet, een initiatief welke ik alleen maar kan aanmoedigen.

Al ben ik bang dat het pakket ietwat klein is voor een dergelijke show, dus zal er nog wel iets worden gecombineerd.

Misschien dat Gydotron hier iets meer over kan vertellen?

Wil ik de shows die in het noorden van Frankrijk worden gehouden er ook bijhalen? :P

Afstand van Brussel naar daar is haast evenver als van amsterdam naar Brussel en Lille is voor iemand uit Gent ook niet ver

Wil ik de shows die in het noorden van Frankrijk worden gehouden er ook bijhalen? :P

Afstand van Brussel naar daar is haast evenver als van amsterdam naar Brussel en Lille is voor iemand uit Gent ook niet ver

Doe maar niet, maakt het helemaal een onoverzichtelijk zooitje... Probleem is, en dat heb ik al eerder aangegeven, de meeste distributeurs ''doen'' de Benelux.

Waar moet je op een gegeven moment nog wel en niet gaan staan?

Wij doen het dit jaar een keer heel anders, 1 grote audioshow in Heereveen, en verder organiseren we een aantal muziekshows ipv audioshows. Onder de noemer ''an evening with...'' op bijvoorbeeld 4 donderdagavonden op rij. Steeds voor een man of 10-15, iedere avond op zich draaiend om een band/artiest uit mijn platenkast. Volledig analoog dus, dat moge duidelijk zijn. Op deze avonden hoop ik vooral de liefhebbers van die specifieke band/artiest te verwelkomen en zal er op die avonden ook een speciaal exemplaar op vinyl van die band/artiest worden weggegeven. Een tipje van de sluier aangaande de eerste band is hier al ergens voorbij gekomen.

Dit is volgens mij de ideale manier om een set weer in te zetten voor de muziek ipv andersom...

Aangepast. Dank Arden.

Waar zijn die shows eigenlijk te vinden online, Stef, die van Frankrijk? Lille is te doen met de trein :-)

Ben gewoon benieuwd.

Kleine update aangaande het weekend van 11 en 12 oktober, dit wordt niet het Abe Lenstra Stadion, maar het Thialf.

Verder weet ik er nog steeds niet veel meer van, wij hebben in ieder geval de Business Club gereserveerd (200m2 dus ik kan mijn ei wel kwijt denk).

Organisatie is nu in handen van Sound E-Motions, Knooppunt Audio, It Harkstee en Gerrit Nutters, de marketing zal binnenkort van start gaan in alle bladen, Hifi.nl en via radio campagnes.

Het beloofd dus veel goeds, ik begreep een entree van 3 euro waarbij je 1 consumptie krijgt, en gratis kan schaatsen. De benodigde hardware voor die bezigheid wordt ook verstrekt...

Werktitel weet ik dus ook nog steeds niet, wel met livemuziek en distributeurs-demo's.

FF zeuren. Waarom staat dit niet in "Evenementen"? ;)

O wacht, dat is kennelijk alleen voor zelf georganiseerde bezoekjes... Hoewel, als ik naar de topics kijk...?

Prima, als je wilt haal ik deze weer weg, zodat het draadje niet teveel vervuild :)

Beste Duck-Twacy je hebt helemaal gelijk. Het hoort onder evenementen. Ik zie dat we nu onder Algemeen Audio staan. Misschien kijken mensen daar sneller als ze het forum bezoeken. Maar strikt genomen horen we onder evenementen. Daar heb ik niet goed opgelet bij het aanmaken van de thread. Misschien kan het nog gewijzigd worden?

Arden, het is aangepast. Ik heb nu ook een Facebook pagina gevonden bij het initiatief.

[...]

Arden, het is aangepast. Ik heb nu ook een Facebook pagina gevonden bij het initiatief.

Ik heb het gezien! Heel pril nog, zo te zien vandaag opgezet, heb er zojuist een klein stukje van ons program bij gezet. Wat bij ons in de Thialf Business Lounge de Rode draad zal zijn, zal niemand verbazen: analoog in combinatie met kunst. We lopen over van de ideeen en inspiratie, dus we hebben er flink zin an...

Ik zit nog even te twijfelen of ik voor Puresound na Johan Ketelaar ga of de AAA show in Krefeld. Iemand wel eens bij Ketelaar geweest?

Ketelaar is te ver voor mij net als de AAA. Ik heb beide graag een keer willen bezoeken. Dus ik kan er niets over zeggen. De AAA show moet erg leuk zijn als je de verslagen leest op het forum. 

Bij Ketelaar is het leuk, maar qua bezoekersaantallen niet te vergelijken met de AAA. Van de andere kant. Jullie hebben natuurlijk een Nederlandstalige site.

Ik zit nog even te twijfelen of ik voor Puresound na Johan Ketelaar ga of de AAA show in Krefeld. Iemand wel eens bij Ketelaar geweest?

yup staat elkjaar vast op de agenda.

Verwacht er geen grote show met nieuwe apparatuur maar neem je tafel mee en laat hem afregelen. Het element wordt bekeken en schoongemaakt door vd hul. Vervolgens wordt je eigen tafel in de grote set opgenomen die in de winkel ruimte staat en kan je horen of het allemaal goed is.

Het leuke van deze dag is dat je erg veel langs hoort komen van instappers tot exoten.

Ik moet er eens over denken George. Mijn Oracle komt in ieder geval niet van zijn plaats. Daar ga ik niet mee slepen. Ik ben benieuwd naar de show in Friesland.

Hifi Music Thialf hebben wij spijtig genoeg moeten annuleren. De reden hou ik maar voor me, maar blijkbaar wringt er nog veel meer oud zeer in de handel als gedacht. Daar weiger ik eenvoudig aan mee te werken.

De show zelf gaat absoluut door, lees dit bericht niet verkeerd, echter zonder onze deelname.

Nu eerst maar eens even broeden op hoe nu show-technisch verder te gaan dit jaar. Plannetjes heb ik nog zat, alleen dit jaar dus geen grote Nederlandse show waar wij zullen staan. Jammer, maar helaas...

, alleen dit jaar dus geen grote Nederlandse show waar wij zullen staan. Jammer, maar helaas...

Dan maar naar de AAA in Krefeld, is alleen net niet meer Nederland.  (en... wel weer Bier und Brattwurst ipv die suffe Bierenburger )