Jump to content
High-End Forums
Duck-Twacy

Mijn Galmbak

Recommended Posts

Er bestaan toch ook wel mannen met smaak?! Ik vind het ook een storend onrust gevend ding.

Wat versta je eigenlijk onder "diffractie op de achterwand aanbrengen"?

Groet,

Leobus

Ik zou dat frame iets naar voren zetten, zwart doek naar de tv spannen en dan mooie concerten op de tv bekijken. Lijkt het nét een echt podium  :)

Wat versta je eigenlijk onder "diffractie op de achterwand aanbrengen"?

Groet,

Leobus

Dat vond mn ex ook :) (maar was het minste punt van onenigheid)

diffractie, mogelijk met van die panelen met relief. Jammer alleen dat die dinegen zo duur zijn (en soms van de vreselijke kleuren hebben)

https://www.tonecontrol.nl/auralex-tfusor-diffusiepaneel

Misschien al eerder gevraagd maar waarom zet je alles niet zo zoals je je kamer zou willen inrichten (misschien heb je dat al trouwens :-)  ) en dan iemand uitnodigen voor een meting? Ik heb een beetje het gevoel dat je rondjes draait?

In principe zou ik zelf metingen moeten kunnen doen (met laptop, mengpaneel en behringer mic). Moet me daar eens in verdiepen

Apart is de opstelling zeker. Ik zou me er niet van kunnen weerhouden het tv scherm in het frame te hangen d.m.v. een listige constructie. Nu heeft het frame geen andere functie dan omlijsting. Hangt het scherm aan/in het frame dan is er nog een soort logica waardoor de aanwezigheid van de toch vrij dominante constructie verklaard wordt. Die ontbreekt nu.

Dan kan ook de andere apparatuur een plankje omhoog.

En een vraagje: staan de speakers niet erg dicht op de achterwand? Of zijn het gesloten kasten?

Er bestaat een bedrijf wonderwall. Train is het best geteste ontwerp (voor diffractie). Maak je zo zelf. Ideaal om in het frame op te hangen

De truss boog is ooit gebruikt op de 3 voorspeakers van een 5.1 ht set aan te monteren, nu zitten er nog 2 aan (de midden speaker bevind zich in t tv meubel zelf nu).

In feite zijn de trussklemmen (en de boog) sterk genoeg om de 130 kilo zware speakers aan te hangen (draagvermogen 300 kilo per klem, de boog kan makkelijk 1000 kilo aan).

De speakers zijn gesloten zoals reeds gezegd. Veel verder naar voren wordt lastig, de kamer is slechts 7 meter diep (de baskasten circa 60 cm diep), Ik ga het nog wel eens zonder boog proberen, met de speakers minstens een halve meter dichter bij elkaar (kost me wel een paar uur ombouwen).

Natuurlijk zou je kunnen overwegen de optimale positie van de speakers bepalend te laten zijn voor de inrichting van de rest van de kamer... Ben wel benieuwd hoeveel dat opleverd. Dat vond ik wel intrigerend aan het stukje van Sodejuu (mbt de sessie bij Thomas Blumenhofer). Misschien moet ik Cock eens uitnodigen :)

Edited by Duck-Twacy

Natuurlijk zou je kunnen overwegen de optimale positie van de speakers bepalend te laten zijn voor de inrichting van de rest van de kamer... Ben wel benieuwd hoeveel dat opleverd. Dat vond ik wel intrigerend aan het stukje van Sodejuu (mbt de sessie bij Thomas Blumenhofer). Misschien moet ik Cock eens uitnodigen :)

Dat laatste moet je zeker doen. Een tijdje geleden alweer is Cock bij mij thuis geweest om (gehoormatig op basis van roze ruis) de optimale stand en positie voor mijn speakers te vinden. En dat is uitstekend gelukt.

Dat vond mn ex ook :) (maar was het minste punt van onenigheid)

diffractie, mogelijk met van die panelen met relief. Jammer alleen dat die dinegen zo duur zijn (en soms van de vreselijke kleuren hebben)

https://www.tonecontrol.nl/auralex-tfusor-diffusiepaneel

Aha,

Ik snap het. Je bedoelt niet "diffractie" maar "diffusie".

Maar misschien wordt de diffusie wel door diffractie veroorzaakt.

Groet,

Leobus

Edited by leobus