Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
kappa7

Setje Van Kappa

Recommended Posts

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hetzelfde proces ben doorgegaan als je ouders George. We wilden kleiner gaan wonen, kochten uiteindelijk ons droomhuis om er vervolgens meer dan 40 vierkante meter aan te bouwen. Het verschil met Jou is dat je veel meer kan dan ik.

Edited by carl

Fijn dat jij mijn financiële situatie kent.

Even voor jou info dan, mijn hypotheek is vorig jaar vrijgekomen en opnieuw afgesloten dus daar hoef ik het niet voor te doen.

En dan nog op een garage na voldoet dit huis aan mijn wensen. 

Echter dingen als een badkamers en keukens moet je af en toe gewoon vernieuwen om dat deze wat ouder worden en niet meer aan je wensen voldoen.  Het maakt natuurlijk veel uit of je dit moet laten doen of dat je gewoon zelf de keuken gaat plaatsen. in mijn geval doe ik dat dus zelf.

De waarde van het huis zal verhogen door dat de woonkamer groter wordt maar waarde verhoging gaat het mij niet om.

Een ruimere woonkamer wel.

Maar goed door alles zelf te doen vallen de kosten erg mee en wegen die zeker niet op tegen de extra kosten die een verhuizing weer met zich mee nemen.

Toeval wil dat mijn ouders wel begin dit jaar verhuist zijn naar een andere woning die eigenlijk kant en klaar was. Echter na 2 wk was toch maar besloten om toch ook de nieuwe laminaat vloer er toch maar uit te halen om dat de vloerverwarming die zij gewent waren wel erg miste.

en ja als je dan toch bezig bent dan ook gelijk de keuken maar vervangen. Morgen ga ik daar de gas kachel plaatsen en volgende week gaat de badkamer er uit.

dusss een nieuw huis nee laatmaar mij te veel werk. 

Maar natuurlijk ken ik jouw financiële situatie niet en bemoei ik me niet met jouw keuze. Het was meer algemeen bedoeld. Iedere situatie is een andere. Hier is de badkamer ook 25 jaar oud. Gelukkig is het er een van goede kwaliteit en moet hij nog maar even mee. Met ruim 10 m2 is het ook al gauw een kostenpost die ik effe niet zie zitten. Volgens onze kinderen gaat er toch alles uit wanneer we het huis verkopen. Dan kunnen de toekomstige bewoners het gelijk maken zoals ze het willen. Voor ons voldoet het prima. Eigenlijk is al dat verhuizen en verbouwen een luxe probleem.

Dat ben ik met je eens Hans, maar je moet natuurlijk wel oppassen dat je niets meer aan huis en inrichting doet omdat je ouder wordt (en nog maar een paar jaar te leven hebt). Ik heb dat bij mijn moeder gezien en vond dat maar niks. Daarbij worden we allebei minstens 80. Dus voor je het weet is je badkamer 40 jaar oud. Wel moet je een huis levensloopbestendig maken.

Dat ben ik met je eens Hans, maar je moet natuurlijk wel oppassen dat je niets meer aan huis en inrichting doet omdat je ouder wordt (en nog maar een paar jaar te leven hebt). Ik heb dat bij mijn moeder gezien en vond dat maar niks. Daarbij worden we allebei minstens 80. Dus voor je het weet is je badkamer 40 jaar oud. Wel moet je een huis levensloopbestendig maken.

De kans is er, dat we eerder gaan verhuizen. Wat moeten we met z'n tweeen met zo'n groot huis en tuin. Maar voorlopig genieten we nog elke dag van wat we hebben.

Moeilijke keuzes Hans. Maar wat je hebt, heb je.

George kan er wel tegen. Ook wel leuk dit topic want het begon met een discussie over een absorberende achterwand. En daarover zaten we vanmiddag te denken. Heb je nog steeds absorptie in het knieschot George?

Edited by carl

Nee, maar dat heeft weinig met verhuizen te maken. 

Door een verbouwing wordt een huis n.l. nauwelijks meer waard. Terwijl er mensen zijn die de bestaande situatie heel acceptabel zullen vinden.

Verhuizen is dan vaak een economischere en makkelijkere manier. Je hoeft dan niet de boel te verbouwen terwijl je in het huis woont. Bovendien kun je je hypotheek zonder boete oversluiten wat in deze tijd vaak een veel lagere rente betekend.

Je kunt toch ook de boel verbouwen omdat de huidige indeling je niet meer aanstaat, of omdat je gewoon wat meer ruimte wil? Dat het huis daar misschien niet meer van waard wordt, daar doe je dat toch niet voor? Lekker belangrijk ook, als je er toch blijft wonen...

Je kunt toch ook de boel verbouwen omdat de huidige indeling je niet meer aanstaat, of omdat je gewoon wat meer ruimte wil? Dat het huis daar misschien niet meer van waard wordt, daar doe je dat toch niet voor? Lekker belangrijk ook, als je er toch blijft wonen...

;)

George kan er wel tegen. Ook wel leuk dit topic want het begon met een discussie over een absorberende achterwand. En daarover zaten we vanmiddag te denken. Heb je nog steeds absorptie in het knieschot George?

George? Of ben je overgegaan op diffusors?

"Door een verbouwing wordt een huis n.l. nauwelijks meer waard."

WAARDE is niet alleen geld ! (voor ons is de waarde altijd heel hoog van verbouwingen). On-topic.....kappa: doen want je krijgt er waarde voor terug.

Edited by prettig

Toen we in 1995 uit ons huis dreigden te groeien, lag er een verbouwingsplan. Dat kostte zo'n fl 70.000,00. We konden ook het huis kopen waar we nu wonen. Dat kostte fl 25.000,- boven op de waarde van ons vorige huis. Met: bijna 300 m3 meer, extra slaapkamers en een betere wijk. De keuze was dus niet zo moeilijk. Maar in die 21 jaar is er natuurlijk het nodige aangepast. Dat gebeurde telkens wanneer we weer wat hadden gespaard. Voor ons waren dat echte verbeteringen en de moeite waard. Wanneer we over een paar jaar kleiner gaan wonen zullen de nieuwe bewoners de boel toch wel weer gaan veranderen. Voorlopig doen we er behalve onderhoud dus niks meer aan.

We leven in een vrij land.

Hopelijk krijg je dan een zolderkamer als de mijne, waar je vrijwel niets akoustisch aan hoeft te doen. Ik zelf hoop hier nog héél lang te kunnen zitten.

George? Of ben je overgegaan op diffusors?

Die absorberende achterwand staat er nog steeds.

Heb niet met diffusors geëxperimenteerd. dit bevalt me prima. Wel mag de uitvoering wat beter, nu staat er een plaat hout met steenwol en een laken er over, een paar nette plaatjes Akotherm staan nog steeds op de wensen lijst maar heb ik geen haast mee. dit werkt immers ook.