Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
kappa7

Setje Van Kappa

Recommended Posts

Als je ziet wat er nu staat lijkt me dat wel een verbetering.

daarnaast is het hoofdzakelijk voor de het geluid van de tv en moet muziek er ook nog aardig op klinken maar stel hier andere ijzen aan als de set boven.

verder zou ik door de lastige plaatsing tussen de muur en de deur waar ik een stel vloerstanders moet gaan plaatsen.

Misschien dat deze er nog tussen past.

radius-270.large_.png

Als je ziet wat er nu staat lijkt me dat wel een verbetering.

Snap ik he-le-maal George, maar ik moet er niet aan denken dat mijn vrouw avond aan avond voor die kast zit gekluisterd :wacko:

Kan je die TV niet boven zetten :rolleyes:B)

Die zijn wel bloedmooi vind ik. Zag in de Emotion van maart nog wat soundbars staan, met het schappelijke prijsje van om en nabij € 25.000,- :wacko::huh:^_^:P

Die zijn wel bloedmooi vind ik. Zag in de Emotion van maart nog wat soundbars staan, met het schappelijke prijsje van om en nabij € 25.000,- :wacko::huh:^_^:P

En het dan raar vinden dat zoiets niet of nauwelijks verkocht wordt.

http://www.kvart-bolge.com/

;)

Ik zou wel proberen ze uit Denemarken te krijgen en niet uit de USA...

Zijn wel mooie slanke zuiltjes :).

Vind de prijs ook aantrekkelijk maar zal zelf niet snel voor een breedbander kiezen.

Weet je of deze ook ergens tebeluisteren zijn in nl?

..... B&O 8000 (slank en erg goed geluid)

Ik zie op MP ook al hoogglans witte behuizingen tegen komen.

Dan is dit ook een optie.

Zijn wel mooie slanke zuiltjes :).

Vind de prijs ook aantrekkelijk maar zal zelf niet snel voor een breedbander kiezen.

Weet je of deze ook ergens tebeluisteren zijn in nl?

Het lijkt me eigenlijk ook meer iets voor een puristisch, minimalistisch muziek setje

Zelfmaken is wellicht ook een optie, denk dat ze zo'n soort unit gebruiken http://www.tymphany.com/transducers/transducer-search-results/transducer-detail/?id=701

Kan met niet voorstellen dat die goed zal klinken. Boven de 8K is het een en al ellende als ik dat zo zie.

Hier moet echt een mooie tweeter bij geplaatst worden

Als je 16 jaar oud bent dan denk ik dat wel nuttig is.

Ben je 40+ dan zit je bij 10K waarschijnlijk al op -30db en zal je er niks van horen. De resonantie bij 10900hz is overigens prima te corrigeren.

Dit hoor je wel

http://www.soundandvision.com/content/magnepan-mg-36-16-cc3-surround-speaker-system-measurements#Es7kJYuC9u1oFet2.97

Edited by Duck-Twacy

Ik zie op MP ook al hoogglans witte behuizingen tegen komen.

Dan is dit ook een optie.

Ja die alu buis kun je zo spuiten.....en geluidstechnisch absoluut niet slecht (wel uiteraard actieve speakers).

Ik denk dat ik voorlopig even wacht met andere speakers.

Het plan is namelijk om de woonkamer om te gaan gooien zo dat de tv aan de andere zijde van de kamer komt.

Dan hangt het aan een bredere muur en kan ik normale vloerstaander's nemen. Moet wel om ff eerst de keuken verplaatst worden naar de bijkeuken voor dat dit gaat gebeuren.

Tot die tijd is dit nog even de oplossing.

Ik denk dat ik voorlopig even wacht met andere speakers.

Het plan is namelijk om de woonkamer om te gaan gooien zo dat de tv aan de andere zijde van de kamer komt.

Dan hangt het aan een bredere muur en kan ik normale vloerstaander's nemen. Moet wel om ff eerst de keuken verplaatst worden naar de bijkeuken voor dat dit gaat gebeuren.

Tot die tijd is dit nog even de oplossing.

... die is goed ..... even de keuken verplaatsen naar de bijkeuken.... zodat de speakers er wel passen (wordt dan toch nog een duur setje lijkt me)

en dan het verhaal erachter.... zo van hoe krijg ik dat nu voor elkaar, kijken of ik de vrouw een nieuwe keuken kan verkopen (werkt altijd)....althans zo stel ik me dat voor (zou ik ook doen haha)

Edited by prettig

Ach ze begon zelf dat ze eigenlijk de bijkeuken wilde veranderen. Ik heb dit gelijk aangepakt om dan gelijk daar de keuken heen te verhuizen zo dat er meer ruimte komt in de woonkamer.

Nu is de bestaande keuken een jaar of 12 oud en eigenlijk nog erg netjes maar de kast deurtjes zijn niet naar haar smaak.

Ze was gelijk hier wel voor te porren dus.

Nu nog even hopen dat het vakantie geld en de belastingdienst mee werkt dan kunnen we met een beetje mazzel in de tweede helft vanhet jaar aan de gang gaan.

Of dat gaat lukken weet ik nog niet madam heeft ook nog wensen voor een andere badkamer eens kijken waar de prioriteit komt te liggen. De mijne is in elk geval bij de keuken en de speakers.

Ach ze begon zelf dat ze eigenlijk de bijkeuken wilde veranderen. Ik heb dit gelijk aangepakt om dan gelijk daar de keuken heen te verhuizen zo dat er meer ruimte komt in de woonkamer.

Nu is de bestaande keuken een jaar of 12 oud en eigenlijk nog erg netjes maar de kast deurtjes zijn niet naar haar smaak.

Ze was gelijk hier wel voor te porren dus.

Nu nog even hopen dat het vakantie geld en de belastingdienst mee werkt dan kunnen we met een beetje mazzel in de tweede helft vanhet jaar aan de gang gaan.

Of dat gaat lukken weet ik nog niet madam heeft ook nog wensen voor een andere badkamer eens kijken waar de prioriteit komt te liggen. De mijne is in elk geval bij de keuken en de speakers.

Is verhuizen niet handiger ?? 

En dan als nog de keuken, badkamer en weet niet wat als nog vervangen.

In bijna elk huis wat je koopt moet je de keuken, badkamer toiletgroep en vloeren vervangen om het een beetje bewoonbaar te maken.

Nu is gewoon weer de keuken en de badkamer aan de beurt.

Jij koopt zeker ook een nieuwe auto als de benzine op is?

Nee, maar dat heeft weinig met verhuizen te maken. 

Door een verbouwing wordt een huis n.l. nauwelijks meer waard. Terwijl er mensen zijn die de bestaande situatie heel acceptabel zullen vinden.

Verhuizen is dan vaak een economischere en makkelijkere manier. Je hoeft dan niet de boel te verbouwen terwijl je in het huis woont. Bovendien kun je je hypotheek zonder boete oversluiten wat in deze tijd vaak een veel lagere rente betekend.

Door een verbouwing wordt een huis n.l. nauwelijks meer waard.

Dat klopt doorgaans voor een (andere of nieuwe) keuken en badkamer. Maar het vergroten van de woonoppervlakte (uitbreiden woonkamer of een extra verdieping op het huis) is meestal wel lonend.

Dat klopt doorgaans voor een (andere of nieuwe) keuken en badkamer. Maar het vergroten van de woonoppervlakte (uitbreiden woonkamer of een extra verdieping op het huis) is meestal wel lonend.

Het huis brengt dan vaak wel meer op, maar de omgeving moet dan ook wel kloppen.

Nee, maar dat heeft weinig met verhuizen te maken. 

Door een verbouwing wordt een huis n.l. nauwelijks meer waard. Terwijl er mensen zijn die de bestaande situatie heel acceptabel zullen vinden.

Verhuizen is dan vaak een economischere en makkelijkere manier. Je hoeft dan niet de boel te verbouwen terwijl je in het huis woont. Bovendien kun je je hypotheek zonder boete oversluiten wat in deze tijd vaak een veel lagere rente betekend.

Fijn dat jij mijn financiële situatie kent.

Even voor jou info dan, mijn hypotheek is vorig jaar vrijgekomen en opnieuw afgesloten dus daar hoef ik het niet voor te doen.

En dan nog op een garage na voldoet dit huis aan mijn wensen. 

Echter dingen als een badkamers en keukens moet je af en toe gewoon vernieuwen om dat deze wat ouder worden en niet meer aan je wensen voldoen.  Het maakt natuurlijk veel uit of je dit moet laten doen of dat je gewoon zelf de keuken gaat plaatsen. in mijn geval doe ik dat dus zelf.

De waarde van het huis zal verhogen door dat de woonkamer groter wordt maar waarde verhoging gaat het mij niet om.

Een ruimere woonkamer wel.

Maar goed door alles zelf te doen vallen de kosten erg mee en wegen die zeker niet op tegen de extra kosten die een verhuizing weer met zich mee nemen.

Toeval wil dat mijn ouders wel begin dit jaar verhuist zijn naar een andere woning die eigenlijk kant en klaar was. Echter na 2 wk was toch maar besloten om toch ook de nieuwe laminaat vloer er toch maar uit te halen om dat de vloerverwarming die zij gewent waren wel erg miste.

en ja als je dan toch bezig bent dan ook gelijk de keuken maar vervangen. Morgen ga ik daar de gas kachel plaatsen en volgende week gaat de badkamer er uit.

dusss een nieuw huis nee laatmaar mij te veel werk.