Jump to content
High-End Forums
SMarcel

Set Van Marcel.

Recommended Posts

Hallo Forummers,

het verhaal heeft nog wel een staartje gekregen, maar ik heb gewacht met het melden tot ik zelf meer zou weten, maar hieronder even het relaas waar ik de leverancier en importeur mee heb opgezadeld. 

Na aankomst in de winkel en het voorstellen, hebben we de aandacht maar eens op de Roksan gevestigd welke de verkoper al had aan gezet om ons te demonstreren wat deze kon middels de Roksan CD-speler en Lenco draaitafel. 

Er gebeurde niets, er kwam geen geluid/signaal uit de speakers, na diverse pogingen met input keuzes, aan/uit zetten, bekabeling/aansluitingen controleren en opnieuw plaatsen gebeurde er nog steeds niets.

Na een aantal verwoede pogingen en 10 minuten later, nam de verkoper contact op met de techneut van hun bedrijf voor advies maar ook daar kwam niet veel oplossing uit voort. Gedachte welke opkwam was dat de versterker warm moest worden, maar dat duurt niet zo lang.

Na dat contact met de techneut heeft de verkoper contact opgenomen met de importeur van Roksan. Ook daaruit kwam niet het verlossende woord dus toch maar weer zelf proberen.

Maar na ruim 30 minuten van alles geprobeerd te hebben, hadden we plotseling signaal/geluid uit de speakers. Wat nu de trigger was waarom er nu ineens wel geluid was, is niet duidelijk geworden. 

Omdat de versterker het deed en er geen aanwijsbare reden was wat nu het probleem veroorzaakte (kan een incident zijn geweest) heb ik toch aangegeven dat ik de versterker wilde hebben, ook gezien het feit dat het hier eigenlijk om een "nieuwe" gaat met volle garantie. 

Om de verkoper rustig de tijd te geven om de versterker los te koppelen en in te pakken, ben ik met mijn vrouw even Woerden in gegaan. Na een paar uur ben ik naar AllVision terug gegaan en heb ik de versterker (welke al netjes ingepakt stond) opgehaald en zijn wij weer naar huis gegaan.

Thuisgekomen meteen de versterker aangesloten en meteen kunnen genieten van de prestaties van de Roksan, wat een geluid.

De volgende ochtend (zondag 11 maart) de versterker weer aangezet en werd ik helaas geconfronteerd met het zelfde probleem als eerder in de winkel. Ik ben ruim een uur bezig geweest met input keuzes, aan/uit, bekabeling en aansluitingen maar het lukte mij niet om er maar enig signaal/geluid uit te krijgen.  

Wat mij wel is opgevallen is dat toen de versterker het zaterdag 10 maart wel deed, er een groene LED te zien was van bovenaf door de ribbels in de kap heen dus binnenin op de printplaat. Maar tijdens het proberen brand deze groene LED niet!

Op basis van bovenstaande bericht is er door de importeur contact met mij opgezocht en was de afspraak snel gemaakt om de K2 z.s.m. richting Blaricum (Daar zit importeur Monitor Audio/Roksan) te bezorgen voor check en reparatie.

Ik heb zelf de K2 naar de importeur gebracht en werd daar netjes en vriendelijk ontvangen en er zou zo spoedig mogelijk aan begonnen worden. Inmiddels een weekje verder en ik heb gister (22-03-2018) even contact gehad met de importeur m.b.t. de actuele stand van zaken.

Ik kreeg netjes antwoord met foto, het antwoord was dat de K2 onder 't mes staat, dat deze nu stabiel draait na enige contacten te hebben herzien (ik weet niet wat hiermee bedoeld wordt, maar het zal wel goed zijn) en dat er een vermoeden is dat een van de twee grote condensatoren (8200uF) een probleem heeft. Deze wordt, samen met de nog wel goede, vervangen, maar die moeten eerst volgende week nog uit Engeland komen.

Ik hoop dus eind volgende week weer mijn K2 in ontvangst te kunnen nemen.

Oh ja, voor ik het vergeet. Ik kreeg als leen versterker een hele mooie Roksan Caspian M-series - 2 mee wat ik toch wel een goede service kan/mag noemen.

Tot zover het relaas en nu pas hier geplaatst omdat ik eerst zelf wilde weten wat er aan de hand was zodat ik een volledig verhaal hier kon plaatsen.

Groeten,

Marcel

Hoop voor je dat het allemaal weer goed komt. Toch raar dat zoiets gebeurt met een versterker dia alleen als demo gebruikt is. Vraag me af hoe die elco zo snel stuk geraakt is.

Zo zie je, je weet  maar nooit. Soms speelt iets jarenlang zonder enig probleem, en soms heb je al snel gedoe ermee. Maar met die service gaat het vast goed komen, wedden?

Zit nu zelf met een reserve-pc te surfen en heb net Ikbenstil weer gebeld. Moederbord is vervangen, en ze zijn hem aan het testen. Dat gaat ook goed komen.

Ik heb er zelf ook het volste vertrouwen in. 

Het contact met de importeur is prima en die Re-Cap die ze gaan doen is alleen maar goed.

Oorzaak???

Tja, je weet natuurlijk niet hoe men er in de winkel mee om is gegaan, je mag natuurlijk verwachten dat dit heel voorzichtig gebeurt maar een demo apparaat wat meerdere malen in zijn/haar leven verplaatst wordt door toedoen van wijzigingen in opstellingen, loopt natuurlijk een vergroot risico dat je ergens tegenaan stoot met alle gevolgen van dien. Niet meteen maar wel na verloop van tijd.

Groeten,

Marcel

Uitstekende serice (had ik ook wel verwacht hoor). B)

Met een apparaat kan altijd iets mis zijn, af fabriek al, en zeker als het geen massa-product is.

Ook zijn kleinere fabrikanten aangewezen op toeleveranciers en ook daar kan wel eens iets mis gaan; zo is er van bv. NAD bekend dat er ooit een hele reeks slechte elco's  is geleverd die toen ook allemaal onder garantie zijn vervangen.

Ik heb er dan ook het volste vertrouwen in dat de Roksan weer tiptop uit de stgrijd tevoorschijn zal komen.

Fase 2 in mijn zoektocht (zie reactie in dit topic van 9 maart) is aangebroken namelijk ga ik vrijdag een set zwarte ProAc Studio 150 speakers ophalen. 

Om e.e.a. nog even duidelijk te maken waarom, doe ik hier nog even een klein relaas van deze queste. Vorige maand heb ik via MP een Marantz netwerkspeler gescoord en deze stond daar (bij de verkoper) te spelen over een Roksan Kandy K2 versterker en ProAc Studio 150 speakers. 

Ik werd daar gegrepen door het geluid en de kwaliteit van reproductie, snelheid, plaatsing en bijna levens echt. Onder het genot van een kopje koffie daar even zitten luisteren en bijna vergeten dat mijn Katharina nog in de auto op de P-plaats zat te wachten omdat we "dit even snel gingen afhandelen".

Met dat geluid tussen de oren zijn wij naar huis gereden en dat geluid is mij blijven achtervolgen en heeft mij niet meer losgelaten. En als ik iets de kop heb, dan heb ik dat niet in de k....! Maar dat is volgens mij een aandoening waar veel audio liefhebbers last van hebben, ik ken er in ieder geval (naast mijzelf) nog één, hihihi!

Nou was de Roksan redelijk vlot gevonden maar die specifieke ProAc speakers liggen niet voor het oprapen en zo ja, dan vaak nog voor behoorlijke vraagprijzen maar desalniettemin heb ik er toch een set gevonden met wat klein optische plekjes aan de achterzijde welke niet storend zijn en zeker niet het presteren beïnvloeden.  

Met een beetje geluk is de versterker deze week (na dinsdag als de Caps geleverd worden) ook gereed om weer opgehaald te worden en zou dat ritje op 1 dag mooi gecombineerd kunnen worden.

Als alles in een goed gevorderd stadium terecht is gekomen, laat ik dit topic weer even tot leven komen.

Groeten,

Marcel

1 hour ago, SMarcel said:

...Onder het genot van een kopje koffie daar even zitten luisteren en bijna vergeten dat mijn Katharina nog in de auto op de P-plaats zat te wachten omdat we "dit even snel gingen afhandelen".....

Dát had je me niet verteld.... :D :D :D

1 hour ago, SMarcel said:

...Maar dat is volgens mij een aandoening waar veel audio liefhebbers last van hebben, ik ken er in ieder geval (naast mijzelf) nog één, hihihi!

Ahum.... :unsure: B)

"En als ik iets de kop heb, dan heb ik dat niet in de k....! Maar dat is volgens mij een aandoening waar veel audio liefhebbers last van hebben, ik ken er in ieder geval (naast mijzelf) nog één, hihihi!"

Kom net bij de huisarts vandaan en ben gediagnosticeerd met het Audio Nervosa virus. Volgens haar dient dit met veel rust over te gaan, nou ik kan al zeggen dat zoiets niet gaat lukken:rolleyes:

Hallo forummers,

Nou, de ProAc Studio 150 staan in de woonkamer hun ding te doen. En wow, dit is echt super.

Gister meteen de MarKath speaker naar zolder verhuisd want dit is echt stappen beter. Nu nog de Roksan versterker erbij en het geheel is compleet.

Ik durf het bijna niet te zeggen maar er komt al wel een gevoel naar boven om de MarKath in de verkoop te zetten of te ruilen tegen een boven modale CD-speler, maar dat is voor latere zorg.

Eerst lekker genieten van MUZIEK in optima forma.

Groeten,

Marcel

Gefeliciteerd.

Behalve bij ernstige electronische of acoustische mismatch maken speakers zoooveel meer uit voor de geluidskwalitiet dan de versterker is mijn overtuiging (natuurlijk geen extremen, 100k speakers op een 10 euro amp ofzo, beetje verhouding moet er wel zijn)

Hallo forummers,

Ik heb al eerder gesproken over de aandoening Audio Nervosa en ik denk dat ik (voor mijn ziektebeeld) de remedie hiertegen heb gevonden.

Ik weet nu namelijk waarom de ProAc zo lekker luistert en klinkt, het werkt als ProZac.
Alle stress verdwijnt uit jou en jouw omgeving, heel veel rust en puurheid.
Beter kan ik het niet omschrijven.

Wat twee 5 inch woofertjes per kast in beweging kunnen zetten is niet te geloven, scheiding tussen instrumenten is subliem, plaatsing is op de juiste plaats en niet aan de baffle en dit allemaal, nu nog, aangestuurd met de Marantz PM KI-Pearl. Ik ben heel erg benieuwd wat dit straks gaat worden met de Roksan.

Zou ProAc dan de ProZac zijn tegen Audio Nervosa?

Groeten,

Marcel

55 minutes ago, SMarcel said:

Alle stress verdwijnt uit jou en jouw omgeving, heel veel rust.....

Krijg ik er ook een beetje van dan? :rolleyes:

12 minutes ago, René N. said:

Krijg ik er ook een beetje van dan? :rolleyes:

Buell en ik zitten op de eerste rij. Ben benieuwd.;)

groet,

Leobus

Als u gediagnosticeerd bent voor Audio Nervosa kunt u via de huisarts uw recept van ProzAc krijgen.

In mijn geval zit ik alleen nog te wachten op het apparaat wat het middel ProzAc toedient en dat is de Roksan.

Maar zo gauw deze binnen is, kan het kuren echt gaan beginnen en kan ik alleen maar hopen op een voorspoedig herstel en het vinden van heel veel rust.

En dan bedoel ik hoofdzakelijk dat de rust in mijn hoofd terug komt omdat dit klinkt zoals ik het wil horen en hiermee het ideale plaatje zo goed als behaald is.

Groeten,

Marcel

Edited by SMarcel

23 minutes ago, vintagemod said:

Wat een illusie,ik zou gewoon een paar Limburgs biertjes nemen daar wordt je rustig van :D.

Mvg wol

Ik heb al aandelen bij Leffe:rolleyes:

5 hours ago, SMarcel said:

dit klinkt zoals ik het wil horen en hiermee het ideale plaatje zo goed als behaald is.

Daar zit hem de crux.

Hallo forummers,

Heb net terugkoppeling ontvangen van de importeur m.b.t. de Roksan;

Ik heb de bewuste onderdelen binnengekregen en inmiddels vervangen (op de foto hieronder de oude elco’s).

Deze beide elco’s  staan ’bol’, wellicht door een spanningspiek of zo, niet altijd zeker aan te geven.

Ik heb de hele print (‘main – pcb’) ook nagekeken en diverse onderdelen gesoldeerd, met name de output drivers om zgn. ‘dry joints’ te voorkomen/verhelpen.

De K2 staat nu nog in test bij mij op de werkbank en houdt zich tot nu toe perfect.

Laten we ervan uitgaan dat de K2 vrijdag weer compleet klaar staat.

Ik meld mij nog wel even.

Op zich geen slecht verhaal, het wordt i.i.g. netjes opgelost. Ik heb er het volste vertrouwen in dat dit tot een goed einde zal komen.

Groeten,

Marcel

Edited by SMarcel

7 hours ago, SMarcel said:

Op zich geen slecht verhaal, het wordt i.i.g. netjes opgelost. Ik heb er het volste vertrouwen in dat dit tot een goed einde zal komen.

Lijkt mij ook. Hij is i.i.g. goed nagekeken en de nodige reparaties zijn uitgevoerd. Moet nu toch wel een poosje muziek kunnen maken.

Hallo forummers,

Hier ben ik weer met een update.

Er is inmiddels al weer veel gebeurt in mijn audio wereld en dat is begonnen met de verkoop van mijn Yamaha DSP-A2 versterker en DVD-795 als set. Dat ruimt lekker op.

Door de aanschaf van ProzAc heb ik die lompe Markath zelfbouw speakers helaas naar de zolder moeten verbannen maar vond het achteraf toch jammer dat deze daar weinig tot niets stonden te doen. Daar ik toch de ProzAc prettiger vond klinken heb ik toch maar de knoop doorgehakt en de Markath te koop gezet en waarachtig, iemand uit Spa (België) had serieuze interesse. Gister heeft de beste man deze speakers tegen mijn vraagprijs opgehaald en ik kreeg berichten dat hij uitermate tevreden ermee is. Helemaal goed.

Maar ja, dan heb je weer geld en door dat geld kwam de Audio Nervosa ook weer de kop op steken. Toch nog meer naar de ProzAc luisteren!

Daar ik toch nog voornemend was om bij de Roksan Kandy K2 versterker de CD-speler uit dezelfde serie te kopen heb ik eerst maar eens mijn eigen ingelezen in het presteren van deze Roksan Kandy K2 CD-speler. Nou, dat was op z'n zachts gezegd niet mals. Zo goed als de reviews van de versterker zijn, zo matig zijn deze over de bijbehorende CD-speler. Dus dat moest ik maar uit mijn hoofd zetten en op zoek gaan naar een beter alternatief.

Mijn aandacht werd getrokken door een prachtig uitziende (vind ik dan) Astin Trew AT 3500 Plus speler en dan ook nog eens in de buurt. Ook hier eerst maar eens internet afgestruind om mij in te lezen naar het presteren van deze speler. En waarachtig, wat een lovende recenties (TNT-Audio, HiFi.nl, 6Moon enz). 

Dus mijn keus was gemaakt alleen nu nog binnen hengelen en inmiddels staat deze speler (eerst nu nog op de Marantz KI-Pearl) te spelen en de eerst maar even genieten want dat is het nu al bij de eerste klanken.

Wat de verkoper ontgaan was is dat deze speler getweakt is met WA-Quantum Chips op de trafo en zelf heeft hij de Philips eindeversterker buis vervangen door de Mullard. Dat zal nog iets worden wat ik zelf bij ondervinding nog moet uitzoeken wat er beter klinkt maar vooralsnog ben ik een zeer tevreden mens.

Zo, dat was het weer even voor vandaag. Ik ga weer lekker luisteren.

Groeten,

Marcel 

Edited by SMarcel