Jump to content
High-End Forums
SMarcel

Set Van Marcel.

Recommended Posts

Hallo mede audio/muziek liefhebbers,

Ik wil hier even een nieuwe start maken met het weergeven van mijn huidige set welke in een aantal jaren is opgebouwd en ook zo af en toe wel wijzigd.

Mijn hoofdmoot is mijn Marantz combi van de Marantz PM KI-Pearl versterker en de Marantz SA KI-Pearl SA/CD-speler waarvan men zegt dat er maar in totaal 500 stuks van in omloop zijn gebracht. dat is mijn "audiofiele" kant van de zaak, denk ik:unsure:.

Dan zijn er nog twee Marantz apparaten om het reguliere muziek/film genieten mogelijk te maken en dat is een Marantz NA6005 netwerkspeler voor de radio en streaming mogelijkheden en ik heb nog een Marantz UD7007 BluRay/SACD speler.

Als weergevers heb ik nog wel wat keus. Een aantal jaar geleden een nieuwe set Canton Reference 9.2 DC monitor speakers bij Stassen gekocht, daarnaast nog een heel lekker klinkende set Arcitec Acoustic Eros zuilspeakers op de kop kunnen tikken welke (voor zijn bescheiden formaat) een behoorlijke weergave kunnen produceren.

Onlangs (eind 2017) heb ik voor nog een keer en tevens de laatste keer (zeg ik nu:blink:) zelf een paar luidsprekers gemaakt gebaseerd op het uiterlijk van de Harbeth 40.2. Hiervan is door mede forum genoot en  vriend ReneN een luisterbezoek op dit forum en zijn eigen site gezet. 

Klankmatig??? Ik luister hier met heel veel plezier naar en de set doet wat het moet doen. Hoe Rene daar naar luistert, lees je in zijn topic.

Met vriendelijke groet,

Marcel

Edited by SMarcel

En ja, ik hoor hem al aankomen: WIELTJES????????????????????????? voor sommige audiofielen wellicht vloeken in de kerk maar lees verder!

Nee hoor, er zijn immers ook mensen die hun luidsprekers op kogels, spikes, honingraatsandwich of rubbers zetten. Wieltjes passen prima in dat rijtje. Ik vind het een praktische oplossing. 

Dit is een Marantz meubel wat een Zweedse meubel gigant in Polen laat maken dus er zit niets Japans bij.

Allereerst, welkom Marcel,  ziet er fraai uit :)

wat passen de spullen ongelooflijk precies in het meubel. is dat een Marantz meubel :D

groet

Zat ik ook aan te denken,  daar past geen kinderknuistje tussen

Wordt het niet te warm daar binnen in dat meubelke en moet er niet wat koellucht circuleren :huh:  

Welkom Marcel en zeer correct dat je jezelf zo uitvoerig voorstelt en ook nog eens met mooie foto's.

De termen hifi en high end zijn in de praktijk maar kreten, zoals hard en zacht dat ook zijn.

Als ik het goed begrijp heb je op dit moment niet echt een vraag. Dat hoeft ook helemaal niet.

Strakke set

Klein zorg puntje, Wordt de receiver niet te warm zo? Anders wellicht de BD speler er naast zetten (als dat past).

Zou een beetje experimenteren met ontkoppelen van de draaitafel (sorbothane voetjes oid)  -- lees net dat je zoiest al gedaan hebt (likdoorn plakkers :) )

Eh... ik.

En ik heb mijn audiorek ook op wieltjes staan.

Bij mij staat alles op wieltjes (racks en speakers). Ander is t niet te verplaatsen.

En ja, ik hoor hem al aankomen: WIELTJES????????????????????????? voor sommige audiofielen wellicht vloeken in de kerk maar lees verder!

Nee hoor, hier staat zelfs de auto op wieltjes. 

gr,

SWil

Back in business

Edited by SMarcel

Alles voldoet nu aan mijn wensen/eisen.

Groeten,

Marcel

Dan zou ik er maar niets meer aan doen. Gefeliciteerd. ;)