Jump to content

Din Adapter


carl
 Share

Recommended Posts

Ik zoek voor mijn Quad 303 met DIN stekkers een adapter om hem te kunnen aansluiten op de cinch bekabeling van mijn Thorens 160. Wel iets van goede kwaliteit met vergulde contacten.Suggesties?

Link to comment
Share on other sites

Wat is er nou weer mis met die DIN aansluitingen van Quad? Dat ze niet de hoofdprijs kosten?

 

Gewoon even bij een mediazaak binnen lopen Carl. Er zijn zowel verloopkabeltjes te koop als complete interlinks met aan 1 kant DIN en aan de ander kant Cinch. Schrik niet als je daar niet meer dan een tientje aan uit hoeft te geven :D

Link to comment
Share on other sites

Dat laatste kan natuurlijk niet met een vaste phonokabel als op de Thorens 160. Ik zag trouwens net bij Russ Andrews een stekker die je in DIN kan plaatsen en waarin je cinch connectoren kan zetten. Tast je verder niet de capaciteit van de phonokabel aan lijkt me.

 

PS is er een manier om met een I pad een linkje te maken.

Link to comment
Share on other sites

Dat laatste kan natuurlijk niet met een vaste phonokabel als op de Thorens 160. Ik zag trouwens net bij Russ Andrews een stekker die je in DIN kan plaatsen en waarin je cinch connectoren kan zetten. Tast je verder niet de capaciteit van de phonokabel aan lijkt me.

 

PS is er een manier om met een I pad een linkje te maken.

 

De kabelcapaciteit is toch van elastiek. De standaard kabel en Cinch plugjes aan een TD160 stellen niet zo veel voor. Is nog uit de tijd dat audio nog gewoon audio was :D

 

Kun je met gerust hart zonder bezwaar een verloopkabeltje tussen zetten, zal qua capaciteit weinig uitmaken. Beter is om er gelijk een DIN stekker aan te solderen. Moet Hans wel voor je kunnen als je daar langs gaat ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook nog een Quad 34/306 met cinch aansluiting Peter en ik weet nog niet waar de Thorens160 op komt te staan. Overigens heb ik in mijn jonge jaren wel eens een DIN stekker gesoldeerd, wat een ellende. Ik zal bij Hans wel eens kijken wat voor een soldeerspullen hij gebruikt.

Link to comment
Share on other sites

Wat is er nou weer mis met die DIN aansluitingen van Quad? Dat ze niet de hoofdprijs kosten?

 

 

 

Het blijft natuurlijk een Din aansluiting, met z'n vaste afstand van de pennen. De verende contacten zijn meestal ook niet van de meest hoogwaardige materialen.

 

Din... ik begrijp niet dat Naim daar nog steeds mee werkt. Al worden het daar ook steeds minder Din en steeds meer cinch aansluitingen. 

 

Ik heb met die Din aansluitingen zoveel getrubbel gehad met slechte aansluitingen, dat het voor mij niet meer hoeft.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Ach Cinch, dat was oorspronkelijk "RCA Phono plug". Ooit in de jaren '50 bedacht door RCA als goedkoop plugje voor aan hun goedkope pick-upjes :D

 

Het is in Europa geïntroduceerd in de jaren '60 -'70 door de Japanners. Daarvoor wist men niet beter. Maar er is niets mis met DIN vanwege vaste afstand van de pennen. Waarom zou dat? Als je binnenin een Cinch chassis deel kijkt tref je daar ook een simpel blikken dingetje aan als contact.

Link to comment
Share on other sites

Ach Cinch, dat was oorspronkelijk "RCA Phono plug". Ooit in de jaren '50 bedacht door RCA als goedkoop plugje voor aan hun goedkope pick-upjes :D

 

Het is in Europa geïntroduceerd in de jaren '60 -'70 door de Japanners. Daarvoor wist men niet beter. Maar er is niets mis met DIN vanwege vaste afstand van de pennen. Waarom zou dat? Als je binnenin een Cinch chassis deel kijkt tref je daar ook een simpel blikken dingetje aan als contact.

 

Wanneer de toleranties van de positie van de pennen en bussen én de dikte van beide nauwkeurig zijn werkt het wel. Maar door 'n keer zo'n stekker te trekken staan de pennen schuin en begin t het gelazer. 

 

Helaas zijn cinch chassisdelen niet veel beter. Ik sta soms te kijken van de dure stekkers in de goedkope cassisdeeltjes... 

 

XLR en dan van Neutrik, dat is tenminste fatsoenlijk gemaakt.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Hai Duck, bedankt !

 

ik dacht aan die Milty stekker van 6 euro(die kost bij Russ Andrews 10 pond). Wat zou beter zijn zo'n stekker of een verloopstukje?

Link to comment
Share on other sites

Tja, is meer bling bling en flink duurder. Als aan die TD160 nog het originele snoer zit is dat m.i. geldverspilling. Maar als het je meer gerust stelt, wat let je?

 

Die staat bij die nadel Peter, zie link boven van Duck.

 

Zal klankmatig niet uitmaken, belangrijker is hoeveel ruimte je achter de 33 hebt. Die adapter steekt wat meer naar achteren.

Link to comment
Share on other sites

Tja, is meer bling bling en flink duurder. Als aan die TD160 nog het originele snoer zit is dat m.i. geldverspilling. Maar als het je meer gerust stelt, wat let je?

 

 

Zal klankmatig niet uitmaken, belangrijker is hoeveel ruimte je achter de 33 hebt. Die adapter steekt wat meer naar achteren.

 

Stel dat Carl ooit een mooie kabel en een paar vergulde pluggen aan de Thorens zet, dan is dit ook nog bruikbaar. Een Din plug aan een dikke kabel zetten is vrijwel onmogelijk.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb die Thorens laten aanpassen door Jaap Pees. Er zit een nieuwe phonokabel op met aangepaste aarding nog even los van de motorsturingmodificatie. Hij komt waarschijnlijk op zolder met de Quad 33/303/FM3 en de Revox A77. Ik hoef alleen de Quad 33 nog een keer te laten aanpassen. Dan kan ik cinch stekkers erop laten zetten maar ik wil de spullen zo origineel mogelijk houden vandaar de vraag. Dat is ook eigenlijk wat ik tegen van Ommeren heb, dan krijg je allemaal nieuwe printen. Verder heb i, keelontsteking vandaar dat ik zo audiofiel bezig ben.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb die Thorens laten aanpassen door Jaap Pees. Er zit een nieuwe phonokabel op met aangepaste aarding nog even los van de motorsturingmodificatie. Hij komt waarschijnlijk op zolder met de Quad 33/303/FM3 en de Revox A77. Ik hoef alleen de Quad 33 nog een keer te laten aanpassen. Dan kan ik cinch stekkers erop laten zetten maar ik wil de spullen zo origineel mogelijk houden vandaar de vraag. Dat is ook eigenlijk wat ik tegen van Ommeren heb, dan krijg je allemaal nieuwe printen. Verder heb i, keelontsteking vandaar dat ik zo audiofiel bezig ben.

beterschap Carl.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...