Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
VANZOMERENG

Set Van Vanzomereng

Recommended Posts

Hans..

Ik weet alleen nog niet of ik audiobladen met bijhorende CD,s dan nog heb.

Er heeft zich al eerder nog 1 gegadigde gemeld.

Maakt niet uit, dan is er iemand anders blij mee.

Mijn vrouw werkt altijd 's morgens. Maar hoe laat ze thuis is, is per dag verschillend. Soms is dat 11:00 uur, maar soms ook 14:30. In het laatste geval wordt het te laat, maar wanneer ze vroeg is zou 's middags nog best kunnen. Wanneer je je telefoonnummer via pm doorgeeft zou ik dan kunnen bellen of het uit komt.

Maakt niet uit, dan is er iemand anders blij mee.

Mijn vrouw werkt altijd 's morgens. Maar hoe laat ze thuis is, is per dag verschillend. Soms is dat 11:00 uur, maar soms ook 14:30. In het laatste geval wordt het te laat, maar wanneer ze vroeg is zou 's middags nog best kunnen. Wanneer je je telefoonnummer via pm doorgeeft zou ik dan kunnen bellen of het uit komt.

Ok   je heb zo PM

Er rijden toch ook wel treinen tussen pak 'm beet Den Bosch en Nijmegen? En Groesbeek is dan op loopafstand, dat bewijzen elk jaar in november tienduizenden mensen... :D

Ik ben een keer bij Gert Jan geweest. Vanuit station Nijmegen is dat echt geen loopafstand.

Het lijkt of met het verstrijken van de tijd en de toegenomen speeluren van mijn set....
het steeds "organischer" klinkt.

Totaal geen scherpte, detailrijk, smooth en geluid komt lekker los v/d speakers, breed stereobeeld.

Alleen wat meer stereodiepte zou welkom zijn, echter de noodzakelijke plaatsingen van meubel en TV,
stellen beperkingen.   Ik draai ook nog regelmatig muziek-DVD's

Vandaag the live CD "All this Time" van Sting gedraaid en werkelijk zeer fraai  :)

Vandaag was ik dus bij Vanzomereng te gast.

Maar eerst een "wegervaring" :D . Sinds ik met pensioen ben, proberen we met één auto uit de voeten te komen. Dit lukt meestal prima, maar in deze tijd is het werk van m'n Vrouw, vanwege het beperkte aantal werkdagen, erg druk. Twee weken geen auto dus. Maar m'n zoon met z'n vriendin ging een weekend naar Berlijn en daar stond de auto van onze schoondochter dus maar niks te doen. Die mocht ik dus lenen. Nou is dit een moderne witte Ford Ka met Bloemetjesmotief. Normaa rijdt ik in zo'n oudel*llenauto (Kia Venga). De reacties in het verkeer ervoer ik met die Kia toch totaal anders. Geen duwers op de snelweg, alle ruimte om vrachtwagens in te halen en geen gewring. Zelfs een zwarte BMW bleef op ruime afstand achter me.Wat een verademing. Ik ga vragen of ze dat ding tzt niet aan ons wil verkopen.  :D

Sinds ik de vorige keer bij GJ was, is de set fysiek behoorlijk gekrompen. Geen weelderige Chinese apparaten en  Kappa luidsprekers meer. Een Pioneer streamer, een Marantz versterker en een Denon allesspeler. De luidsprekers zijn gekrompen tot beter bij de ruimte passende Dynaudio's.

Wanneer ik ergens ga luisteren probeer ik mijn mening uit te stellen totdat ik enkele nummers gehoord heb. Maar goed dat ik dat hier ook deed. De eerste nummers werden door GJ van de server getrokken en klonken toch wel erg afstandelijk. Ik dacht misschien dat de set zo getuned is (ik ken wel meer mensen die dit bewust doen)? Nu stond het daarbij ook nog erg zacht en was de soort muziek soms niet echt mijn ding.

Maar toen... werd er een album van Ben Webster gespeeld. Meteen kwam er leven in de set. Zeker toen het wat harder gezet werd. Ook de nummers van Blackmore's night klonken aanzienlijk natuurlijker dan wat ik eerder hoorde. De bank wat naar voren bracht ook nog wat extra derde dimensie in het geluidsbeeld.

En dan, nadat de server zich overgaf en toeliet dat we mijn nummers konden afspelen werd toch duidelijk dat de luidsprekers ook nog behoorlijk diep laag kunnen weergeven. Het geluid klonk ook mooi los van de speakers en de focussering en ruimtelijkheid laten ook weinig te wensen over. Prima dus, zeker voor een set van deze afmetingen.

Een klein puntje van aandacht is misschien nog de aarding en misschien een steraardeconfiguratie. Wanneer dit het scherpe randje wat er af en toe ontstond weg kan halen tenminste. De Esostar tweeters in de Dynaudio's doen voor mij soms wat overenthousiast hun werk. Volgens GJ deden de Sonus Fabers dit met de gebruikte apparatuur nog wat meer, ik denk daarom dat het aan de netspanning/aarde ligt. Marantz staat n.l. niet echt bekend om scherpte, eerder een wat rustige weergave. Misschien dat de Pionier nog wat in moet spelen.

Al met al groeide de set in de loop van de middag dus sterk in mijn waardering.

GJ, hartelijk bedankt voor de gastvrijheid en goede zorgen.

Hans..

Nog bedankt voor je komst en gezelligheid... en na jouw vertrek nog ff wat nagenoten van wat Hi-res-tracks

Ik vraag me wel af, in verre bepaalde audiobestanden nu zo werkelijk goed klinken puur omdat het Hi-res bestanden zijn of
m.i.z. ook grotendeels wordt bepaald, dat juist dit soort Hi-res-bestanden, veelal ook die muziekstukken zijn waarbij aan de opname,

zeer veel aandacht is besteedt door echte vakmensen en muziekliefhebbers.

M.b.t. de scherpte die door jouw, af en toe werd ervaren, kan ik niet echt delen maar dit is wellicht een kwestie van wat je gewend bent
en wellicht ben je een wat kritischer luisteraar als ik.    Maar wellicht is het mogelijk door aanpassing in de stroom/aarding hier wat winst

te behalen maar van de ene kant, ik ervaar het niet als zodanig en verder ben niet zo'n tweakerd.

Maar op korte termijn, komt de meest kritische luisteraar van het forum hier ook op bezoek en ben benieuwd, hoe hij e.e.a. ervaart.

Een klein puntje van aandacht is misschien nog de aarding en misschien een steraardeconfiguratie. Wanneer dit het scherpe randje wat er af en toe ontstond weg kan halen tenminste.

Ja, 50Hz is a bitch... :rolleyes:

[quote name="VANZOMERENG" post="455478" timestamp=

Maar op korte termijn, komt de meest kritische luisteraar van het forum hier ook op bezoek

Wie?

Ik vraag me wel af, in verre bepaalde audiobestanden nu zo werkelijk goed klinken puur omdat het Hi-res bestanden zijn of

m.i.z. ook grotendeels wordt bepaald, dat juist dit soort Hi-res-bestanden, veelal ook die muziekstukken zijn waarbij aan de opname,

zeer veel aandacht is besteed door echte vakmensen en muziekliefhebbers.

Zet het om naar 16/44 en je weet het.

En ja. Zo denk ik er ook over.

Edited by goodtube

De timing van HR spul is sowieso beter, de filters hoeven minder steil af te vallen, waardoor de ringing minder wordt.

Dat zijn ook wat voor(oor)delen.

Volgens mij had ik het over aarding?? 

Ja, en? Aarding is toch onderdeel van de netspanning? Of dacht jij dat die je 'aardloos' zou kunnen krijgen. Nee, dat gaat niet. Dat mag ook helemaal niet...