Jump to content
High-End Forums
Sign in to follow this  
VANZOMERENG

Set Van Vanzomereng

Recommended Posts

Bij deze ook mijn setje ff voorstellen....

Belangrijkste blijft natuurlijk mijn muziekcollectie bestaande uit

ca. 500 cd,s en 60 muziek-Dvd,s van Bach tot Iron-Maiden en alles wat er tussen zit.

De cd-collectie wordt nauwelijks meer gebruikt, omdat ik alles nu via mijn Nas stream (Flac)

Mijn set bestaat uit:

1. Versterker: Marantz PM11S2

2. DVD-player: Denon DVD-3800BD

3. CD-player: Marantz SA15S2 (ook als externe DAC te gebruiken )

4. Luidsprekers: Dynaudio Focus 260

5. Stekkerdoos+Filter: Monster HTS1000 +Supra MD06/SP

6. Project head-amp + koptelefoon Sennheiser HD590

7. MF V-Can head-amp + koptelefoon AKG K701

8. Streaming: Logitech Squeeze-duet/BOTW-voeding + QNap-Nas

9. Music Hall Dac 25.3 met Philips NOS Goldpin buis

10. Bekabeling: divers W&M, Supra, vdHul, Siltech etc...

Hifiset

ju8rb4.jpg

Platte grond luisterruimte

2rza1af.jpg

Marantz PM11s2 en SA15s2

2efud0z.jpg

Denon DVD-3800BD

1zq7dkj.jpg

Music Hall 25.3 Dac

dpve2o.jpg

Sueezebox-Duet + QNap-Nas

2gt2oma.jpg2j4d003.jpg

Dynaudio Focus 260

o6h7b6.jpg

Forumleden die benieuwd zijn hoe deze set klinkt, zijn van harte welkom

Focus is iets warmer qua klank en laat over het gehele frequentiebereik desondanks meer detail en slam horen !
Tot grote verbazing had ik juist verwacht, dat oude minder opnames dan minder geniet zouden zijn op deze speakers maar
de Dynaudio's zijn juist zeer vergevingsgezind. 
Verder denk ik ook, dat deze speakers beter matchen met mijn opstelling(ruimte) en mijn versterker en hier wat minder kritisch
in zijn dan de SF Liuto's.

De Liuto's hadden wat meer drive en pit maar dit voordeel deed zich pas echt gelden bij luid spelen een zeer stevige rockmuziek.
De Dynaudio's liggen bij normaal gangbaar gebruik en bij 80% van mijn muziekcollectie, gewoon veel prettiger in het gehoor.

Ik heb intussen al veel speakers in de prijsklasse tot ca. 4.000 euro gehoord  en eigenlijk is de Focus 260 wel een pareltje in zijn prijsklasse !

Er is eigenlijk niks meer over van wat je had toen ik bij je heb geluisterd. En ondertussen heb je ook al een hele reeks apparatuur en luidsprekers "versleten". Ben je er nu echt zoveel op vooruit gegaan ??

:)

Er is eigenlijk niks meer over van wat je had toen ik bij je heb geluisterd. En ondertussen heb je ook al een hele reeks apparatuur en luidsprekers "versleten". Ben je er nu echt zoveel op vooruit gegaan ??

Wat heb je allemaal gehad Gerrit-Jan?

Gemiddeld zo 3 jaar per component......................

Met de wetenschap/kennis van nu, (lees: door onkunde in eerdere jaren  :o ) had ik best wat upgrade-stappen,

achteraf kunnen overslaan en vanuit die optiek, heeft dit mijn "hifi-loopbaan" onnodig duurder gemaakt dan strikt noodzakelijk.

Infinty Kappa 90, 6 jaren in bezit gehad. In 1999/2000 blind gekocht voor 1.200 GULDEN p/paar! (kon ik ze niet voor laten staan)

en toen in mijn grote woning in Duiven, veel plezier aan beleefd. Echter na mijn verhuizing naar een kleiner appartement in Groesbeek,

bleken de Kappa's toch een aantal maatjes te groot. Uiteindelijk voor dezelfde prijs verkocht als waarvoor ik ze zelf nieuw aangeschaft heb.

Dali Helicon 400 gehad, gewoon gekocht omdat ik ze voor 2.800 nieuw p/paar !!! niet kon laten staan.

Geweldige speakers maar eigenlijk toch nog iets te groot voor mijn ruimte en uiteindelijk na 3 jaar voor

meen ik 2.200 euro weer verkocht. 

Sonus Faber Liuto,  ca. 3 jaar gehad (blind gekocht) , voldeden redelijk probleemloos in mijn ruimte en veel plezier aan beleefd,

echter ik begon steeds maar rustige muziek en klassiek te draaien en toen gingen die Liuto,s me steeds meer te storen

en daar waar de "oude Sonussen" zo bekend om stonden (fijnzinnig, smooth, mild), bleken die Liuto,s ruige bolsters te zijn, die vooral met stevige

live-music/rock/hardrock, pas echt tot hun recht komen.

Voor de aanschaf van de huidige speakers, die ik overigens zeer voordelig nieuw heb kunnen aanschaffen, heb ik ca. 10 speakers

in de prijsklasse van 3.000 tot 4.000 p/paar uitgebreid beluisterd.

De cd-Speler E.Sound CD-5E heb ik ca. 2 jaar gehad maar uit pure ellende (mechanische problemen) met wat bijbetaling geruild

bij de dealer voor een Cambridge 740C, deze uiteindelijk na ca. 3 jaar weggedaan. Fijne speler echter te "klinisch" klinkend

Nad versterker C372, zeer fijne zware versterker die eigenlijk veel langer had "meegekund" maar uiteindelijk na 3 jaar het veld

moest ruimen voor een Dussun V6I. Deze Dussun V6I heeft uiteindelijk het veld moeten ruimen (na ca. 2 jaar) omdat dit volledig

geen goede match was met mijn aangeschafte Liuto's.

De Dussun V6I heeft plaatsgemaakt voor de versterker Marantz PM11S2, die ik nieuw voordelig kon aanschaffen en waarbij niet

alleen de geluidskwaliteit een rol heeft gespeeld maar ook mijn zwak voor dit merk en voor de bouwkwaliteit.

De aanschaf van de CD-speler Marantz SA15S2, was een logische vervolgstap op het reeds in bezit hebben van mijn Marantz PM11S2.

Alhoewel ik steeds voor zeer redelijke prijzen mijn hardware heb kunnen verkopen en nieuwe hardware heb kunnen aanschaffen,

zou ik dit achteraf anders hebben gedaan. Soms betaal je gewoon leergeld voor wat ongeduld en blind kopen !

Gelukkig komt wijsheid met de jaren !

Het viel me al op dat de luidsprekers steeds kleiner werden. Die Kappa's waren dan ook een maatje of 5 te groot..

Ik heb ook zo'n Esound (misschien wel de jouwe). Het klemmagneetje van de CD is al een paar keer losgeraakt. Nu blijft het goed zitten, maar ik heb voor de zekerheid toch maar een reserve loopwerk gekocht. Het mechanische deel komt overigens van Philips. Van dat ontwerp mogen de Chinezen dus geen schuld krijgen.

Of de upgraditis helemaal genezen is, weet je maar nooit :confused:

Laatste jaar geen enkel moment gehad van "dat wil ik hebben"
Überhaupt de laatste tijd wat minder actief op forums en minder drang tot het bezoeken van audiowinkels/demo's en beurzen.

Daarin tegen geniet ik zo 15 a 20 uur per week van de muziek, met mijn huidige set

Enige wat ik eventueel wil, is de muziekstreamer NA8005 van Marantz (die nog uit moet komen) mits die
qua kleur past bij mijn overige Marantz-spullen en deze een koptelefoon-aansluiting heeft.

Dit meer als doel om alles optisch binnen 1 lijn/stijl te hebben en gelijktijdig het aantal losse componenten te reduceren
en reductie van de kabelsalade achter mijn audiomeubel.

Ik denk dit met zeer geringe meerkosten te kunnen realiseren omdat ik dan de, Logitech Duet met 2 controllers + BOTW-voeding (zeer gewild)

& de Music Hall Dac & de Music Fidelity V-Can koptelefoonversterker, In de verkoop kan doen.

Bezig zijn met kopen, verkopen, luisteren kan een deel van de hobby zijn.

Kijk je niet teveel naar aanbiedingen? Naar korting kun je niet gaan zitten luisteren.

Meestal lukt het mij om de apparatuur eerst in huis te beluisteren. Zelfs met tweedehands.

Kabelsalade :)  weer eens wat anders dan spagetti.

Ik heb naast de "spagetti" nog 2 Gamma size verhuisdozen vol met kabels (goedkope en wat duurdere, of halfproducten (bv 20 meter Supra stroomdraad van powerbuys)).  Achteraf zit je er maar mee...

Nog even on-topic. Wat was er mis met de match tussen de Dussun V6I en de Liuto's?  De Dussun lijken me toch de meeste speakers wel aankunnen met zijn specs:

2x 600W/2Ω, 2x 300W/4Ω / 2x 150W/8Ω

Verdubbeling tot 2 ohm doen niet veel amps

(power consumption max 1500watt, ja dan zou ik m ook wegdoen. ;) )

Ik zal eens een inventaris opmaken (op een verloren zondagmiddag...). Een deel heb ik overigens al weggevenen of geruild (meestal voor een cd of fles wijn).

En ik denk dat ik deze post dan beter kan weghalen (tis tenslotte de set van VANZOMERENG)

Zo, opgeruimd staat netjes..   mijn set uigedund en kabelsalade met 30% gereduceerd :o

Music Hall Dac,  Marantz SA15S2 en Squeezebox Duet, hebben het veld geruimd

en plaats gemaakt voor de streamer/Dac Pioneer N-70A-S.

Zie foto's onderaan

Door deze wijzigingen, kon in ieder geval een optische upgrade plaatsvinden.

Kleiner, strakke mooie zwart hifirack en met waar meer "lucht" rond de speakers,

Hoe e.e.a gehoormatig is uitgepakt: wordt vervolgd  :wub:

Mijn set per mrt 2015 bestaat uit:
1. Versterker: Marantz PM11S2
2. DVD-player: Denon DVD-3800BD
3. Luidsprekers: Dynaudio Focus 260
4. Streamer/Dac Pioneer N-70A-S
6. Koptelefoon AKG K701

Platte grond luisterruimte
2rza1af.jpg

QNap-Nas
2j4d003.jpg
Dynaudio Focus 260
o6h7b6.jpg

Marantz PMM-11S2 + Denon DVD3800BD + Pioneer N-70A

4qsf1w.jpg

Totaal overzicht set

ohtoq1.jpg

Edited by VANZOMERENG

Ziet er lekker strak uit GJ. Mooi zo.

Thanks

Muziek-kwisje

- Wie is de toetsenist boven op bovenstaande foto ?

- Dan weet je wellicht ook de naam v/d band ? 

- Welk nummer spelen zo :D

Vanaf woensdag 23 dec. heb ik 1,5 week verlof..

Wie nog belangstelling heeft in een luisterbezoek en in 2015 nog

een kans wil pakken om een top-set te horen maar vooral om wellicht

nieuwe muziek te ontdekken, is van harte welkom.

Ik heb hier nog 3 recente bladen Stereoplay/Audio liggen en hierbij waren

ook 3 CD's bij gesloten, die kunnen danmeteen meegnomen worden.

Ik had er graag gebruik van willen maken, maar ik heb geen verlof in die periode en heb ook nog een phonotrap te recenseren. Volgende keer misschien?

Ik had er graag gebruik van willen maken, maar ik heb geen verlof in die periode en heb ook nog een phonotrap te recenseren. Volgende keer misschien?

Ok  prima..     schoom niet me te PMmen, als je langs wilt komen. 

Ik zou best aan willen komen, het is tenslotte al weer lang geleden. Toen stonden die enorme Kappa's er nog.

Maar... wel tijd, maar geen auto. Sinds ik met pensioen ben, hebben we n.l. één auto en m'n vrouw moet in die tijd, op de feestdagen en weekenden, na werken.

Mocht er iemand naar Groesbeek rijden en hier in de buurt komen, wil ik graag meerijden. Ik neem aan dat twee bezoekers ook wel kan ?

Mocht er iemand naar Groesbeek rijden en hier in de buurt komen, wil ik graag meerijden. Ik neem aan dat twee bezoekers ook wel kan ?

Geen probleem Hans... 2 man

Ik zou best aan willen komen, het is tenslotte al weer lang geleden. Toen stonden die enorme Kappa's er nog.

Maar... wel tijd, maar geen auto. Sinds ik met pensioen ben, hebben we n.l. één auto en m'n vrouw moet in die tijd, op de feestdagen en weekenden, na werken.

Er rijden toch ook wel treinen tussen pak 'm beet Den Bosch en Nijmegen? En Groesbeek is dan op loopafstand, dat bewijzen elk jaar in november tienduizenden mensen... :D