Jump to content

Pre Sets Roomcorrectie... Waarom..?


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ravon,dank je ,ik heb nog gesproken met je beste vriend Audioreak een van de drie musketiers  cq eigenaren van dit form over mijn reserve ban en dat blijkt weer dat je niet kritisch mag zijn want hun bepalen de regels zoals het ook op andere forms is.

Goede tip voor de eigenaren van dit form,maakt dit form spraakmakend zoals RTL 7 sport want anders  dooft dit form vanzelf uit.

 

mvg wol

Link to comment
Share on other sites

De hifi installatie brengt rust in mijn leven. Het gevaar van te veel mogelijkheden is dat je voortdurend bezig blijft met demonstreren en kiezen. Je moet er op een gegeven moment vanaf kunnen blijven of dat beperken tot een avondje sleutelen.Maar goed een paar keuzes mag best hoor, zo radicaal ben ik in wekelijkheid ook niet. Een beetje uitdagen is goed voor de discussie. Hans doet dat af en toe ook, zelf zie ik hem nog niet zo snel met roomcorrectie aan de gang.

 

Een tijdje geleden was je toch op zoek naar een losstaand subsonic filter annex tilt equalizer?

Dat kan heel goed ook met een DSP gebeuren.

 

Theoretisch dan, ik heb zoiets zelf nog niet gehoord.

Link to comment
Share on other sites

Carl,dat heb ik vandaag wel gemerkt ,als je pissig bent zeg je ook niet eens stoms wat je achter betreurd, die dat niet doet zal de eerste steen gooien ,ze hadden hem via een pm moeten bedaren ,moet ik ook voor mijn werk en dan praat ik zo dat die persoon van zijn antwoorden schrikt of ik zeg hem de wacht aan .kan ook maar meestal hoef ik het laatste niet toe te passen



mvg wol

Link to comment
Share on other sites

De hifi installatie brengt rust in mijn leven. Het gevaar van te veel mogelijkheden is dat je voortdurend bezig blijft met demonstreren en kiezen. Je moet er op een gegeven moment vanaf kunnen blijven of dat beperken tot een avondje sleutelen.Maar goed een paar keuzes mag best hoor, zo radicaal ben ik in wekelijkheid ook niet. Een beetje uitdagen is goed voor de discussie. Hans doet dat af en toe ook, zelf zie ik hem nog niet zo snel met roomcorrectie aan de gang.

 

Wanneer het daarna zo evenwichtig klinkt als bij Trinnov, weet ik dat zo net nog niet. Alleen vind ik de vraagprijs (was dat niet € 6000,-?) toch best wel hoog.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb afgelopen x-fi bij een dsp zitten luisteren met electrostaten als speakers met corner woefers. ik was erg verrast over het geluid wat daar werd neergezet.

Met een analoge bron is dit misschien niet de weg om te gaan maar met een digitale bron is het iets dat je kan overwegen.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb afgelopen x-fi bij een dsp zitten luisteren met electrostaten als speakers met corner woefers. ik was erg verrast over het geluid wat daar werd neergezet. (...)

 

Beste Kappa7,

 

Het is niet zo moeilijk om verrassend geluid neer te zetten.

Je hoeft alleen maar een aantal zaken te overdrijven.

Philips noemde dat destijds "incredible sound!"

Daarmee prezen ze hun oververzadigdvette gettoblasters aan.

 

Ik streef meer naar "credible sound".

Weergave die overeenkomt met het opgenomen materiaal.

Meen jij dat "room correction" daar bij kan helpen?

 

(Eigenlijk denk ik van niet.

Op basis van tientallen jaren experimenteren met Sound Shapers, Ambiance Enhancers en Digital Signal Processors ben ik tot de slotsom gekomen dat goed geluid alleen mogelijk is in een goede akoestiek.

Two wrongs can not make one right.

Het aantasten van het audiosignaal kan de weergave wel verànderen, maar niet verbéteren.)

Link to comment
Share on other sites

Een tijdje geleden was je toch op zoek naar een losstaand subsonic filter annex tilt equalizer?

 

 

 

Ik wilde zoiets plaatsen in mijn tape lus Sander. Ik kan hem zo volledig uitschakelen.

Link to comment
Share on other sites

misschien wel maar als je een analoog signaal eerst moet omzetten en vervolgens weer terug dan is dat niet echt wat je wil.

 

Dat is inderdaad mijn puristische argument George. Daarnaast ben ik er nog niet van overtuigd dat zo'n room optimizer niets weghaalt. De ervaringen van Spido wijzen er ook op. Ik zou het thuis moeten proberen.

Link to comment
Share on other sites

Thuis proberen zal waarschijnlijk de beste test zijn.

Zelf zal ik niet willen (nodig hebben) maar was wel verrast door het geluid dat daar werd neer gezet.

wat fout ging was niet aan de dsp te wijten maar aan de bass trap die aan de rechterzijde stond.

Die werkte als een goede reflector voor het midden en het hoog.

hier door werd het geluid erg naar rechts getrokken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...