Jump to content
High-End Forums
Hans van Liempd

De Luisterzolder Van Hans Van Liempd

Recommended Posts

Toinne dacht dit ook. Maar ook op de plaatst die hij als optimaal vermoedde, klonk en mat het verschrikkelijk. Nu staan de luidsprekers aan de andere kant met de basstraps er achter. Kennelijk was dat voldoende.

Het is nog te vroeg om wat te kunnen concluderen, maar het in ieder geval niet dun in het laag. De ruimtelijkheid is wel een stuk beter.

Bedoel je de foto in de beginpost? Zou wel leuk zijn om oud en nieuw te kunnen vergelijken. Ziet er goed uit overigens

Mooi rack geworden zo Hans!

Ziet er solide uit zo.

Luister je nu diagonaal?

Een klein beetje schuin. In het midden van de kamer heb ik last van een staande golf. Op deze plaats is dat minder. Al ben ik er nog niet uit of dwars misschien toch beter klinkt. Al is de ruimte zo wel prettiger.

Jeemig, ik herken er niets meer van  ;) :

Hans-set.jpg

En dit was zelfs nog vóór de grote vette Bob  ;) . Is wel erg mooi geworden zo, en als ik mijn eigen review teruglees (http://home.kpn.nl/r.nieuwenhuis/Op%20bezoek%20bij%20Hans.htm) dan lijkt het erop dat je wel een mega stap gemaakt hebt..... :)

Fraaie luisteruimte Hans

en vooral erg ruim..........   Open deur dagen voor High-endforum leden ? :D

We kunnen wel wat organiseren. Nu kunnen 6 mensen fatsoenlijk luisteren.

Jeemig, ik herken er niets meer van  ;) :

Hans-set.jpg

En dit was zelfs nog vóór de grote vette Bob  ;) . Is wel erg mooi geworden zo, en als ik mijn eigen review teruglees (http://home.kpn.nl/r.nieuwenhuis/Op%20bezoek%20bij%20Hans.htm) dan lijkt het erop dat je wel een mega stap gemaakt hebt..... :)

Tja.. Dat is al weer 'n hele tijd geleden. Misschien 'n herhaalde kennismaking ?

Er is inderdaad veel verandert. Daar had ik de kleine consonance nog. En natuurlijk de Omega's.

Tja.. Dat is al weer 'n hele tijd geleden. Misschien 'n herhaalde kennismaking ?

Lijkt mij leuk Hans! Alleen nog even niet op korte termijn, want er staan eigenlijk al wat bezoekjes latent gepland. Niet écht nog dus, maar wel op m'n "to visit" lijstje. Neemt niet weg, dat ik graag een keertje langs kom!

Ik veronderstel dat je ramen nu achter je zitten Hans. Ik vond het trouwens wel een mooi rack met de apparatuur zo naast elkaar.

Ik veronderstel dat je ramen nu achter je zitten Hans. Ik vond het trouwens wel een mooi rack met de apparatuur zo naast elkaar.

Dat rek heeft vele vormen gehad. Eigenlijk waren het niet meer dan een tel planken die op elkaar waren geklemd.

maar ik vond het veel te groot en optisch overheersend.

In het kleine rek past nu ook alles.

Én... er is meer ruimte voor de muzikanten.. Dit moeten tenslotte tussen de luidsprekers staan niet de set... :D  

Heel mooi, al kan ik me niet aan de indruk van ernstige perspectivistische vertekening onttrekken... :) Was het bedoeld om de hele ruimte ineens te kunnen vangen op 1 foto?

Wat is hier de werkelijke luisterafstand? Want dit lijkt wederom een breedte-opstelling te zijn, toch?

Edited by thingman

Heel mooi, al kan ik me niet aan de indruk van ernstige perspectivistische vertekening onttrekken... :) Was het bedoeld om de hele ruimte ineens te kunnen vangen op 1 foto?

Wat is hier de werkelijke luisterafstand? Want dit lijkt wederom een breedte-opstelling te zijn, toch?

Het is inderdaad weer de breedte opstelling.  

De afstand van de luidspreker tot m'n oren is ca. 250 cm. De afstand tussen de speakers 260 cm.

Het was inderdaad de bedoeling om de hele kamer op één foto te krijgen. Uiteraard vertekend dat

Het is inderdaad weer de breedte opstelling.  

De afstand van de luidspreker tot m'n oren is ca. 250 cm. De afstand tussen de speakers 260 cm.

Het was inderdaad de bedoeling om de hele kamer op één foto te krijgen. Uiteraard vertekend dat

Duidelijk en da's gelukt!

Trouwens best nog een korte afstand voor een 3-weg.

Heeft het steile filterhellingen?