Jump to content

Stekkers.


carl
 Share

Recommended Posts

Zoals met vele audio-topics en derhalve aanleiding tot vele oeverloze discussies en stammenoorlogen

op diverse hifi-forum.   

Soms wordt ik wel eens een heel klein beetje gestoord van alle tegengestelde meningen; 

 

Skin-effekt moet je zien te voorkomen. Skineffect gaat over hoge frequenties die wij niet kunnen horen.

De dieelectrische huppeldepup  is pas belangrijk. Ook dat valt boven de gehoorgrens.

Een kabel met afscherming geeft minder hoog. Een kabel zonder afscherming kan niet eens werken want er is geen impedantie. Tot 3 meter lengte is afscherming volstrek onnodig.

 

Ja, schiet mij maar lek.

Link to comment
Share on other sites

Soms wordt ik wel eens een heel klein beetje gestoord van alle tegengestelde meningen; 

 

Waar het volgens mij om gaat, is je eigen mening.  De meeste dingen kun je eenvoudig zelf proberen/ervaren.

 

Jij vraagt toch ook niet aan een ander hoe iets smaakt? Om vervolgens na zijn oordeel iets wel of niet te kopen 

Zo zit het ook met wel of niet iets doen.  Het is mooi als iemand een mening heeft, dat is m.i. beter dan onverschillig.

Maar iets blijft pas hangen als je het zelf ervaart ...  Gewoon vallen én weer opstaan Jongendroom.  Kinderen

doen dat van nature en de 10e keer lukt het wel. Ouderen zijn gauw geneigd om het bijltje er bij neer te gooien

omdat wij  ouderen al zo geconditioneerd  "denken:"  dat iets niet kan.

Link to comment
Share on other sites

Simpel ...... en volkomen logisch! :rolleyes:    Waarschijnlijk hoeft Ruud Jonker ze niet te monteren :D

Even er van uitgaan dat montage lastig is ... :unsure::rolleyes:

Ja,

Die Ruud heeft makkelijk kletsen. Hij hoeft ze inderdaad waarschijnlijk niet te monteren. Even te heet en ze smelten onder je handen weg. Bovendien zijn ze vrij nauw. Een beetje dikkere kabel krijg je er niet in. Tot slot zijn ze niet vast te draaien zoals de WBT's. Ze klemmen muurvast op je aansluitterminals en maken er lelijke krassen in. Weg verguld laagje. Een paar keer kabel wisselen maakt dat nog erger.

Ik heb ze gehad en was er snel klaar mee. Het geluid met die dingen erin was wel OK, maar dat is het met de WBT's ook, zo niet nog iets beter.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Ja,

Die Ruud heeft makkelijk kletsen. Hij hoeft ze inderdaad waarschijnlijk niet te monteren. Even te heet en ze smelten onder je handen weg. Bovendien zijn ze vrij nauw. Een beetje dikkere kabel krijg je er niet in. Tot slot zijn ze niet vast te draaien zoals de WBT's. Ze klemmen muurvast op je aansluitterminals en maken er lelijke krassen in. Weg verguld laagje. Een paar keer kabel wisselen maakt dat nog erger.

Ik heb ze gehad en was er snel klaar mee. Het geluid met die dingen erin was wel OK, maar dat is het met de WBT's ook, zo niet nog iets beter.

 

Groet,

 

Leobus

Ik las de waarschuwing al eerder. Dat wordt zeer snel werken.  

Link to comment
Share on other sites

Heb je de interlinks nou onderhand klaar..??

 

:confused:

Het lijkt een beetje op "het hebben van de zaak is het einde van het vermaak". 

 

Maar, er zijn deze week andere tubes binnengekomen. PTFE 4x2mm. Na ampele overwegingen leek me dat beter, vanwege de kleinere onderlinge afwijkingen in de afstand van beide aders. Verder past Audioquest ook geen 6mm tubes toe.

Inmiddels zitten de trekdraden in de tubes en deze zijn al gewokkeld. Wordt aan gewerkt dus.

Link to comment
Share on other sites

Het lijkt een beetje op "het hebben van de zaak is het einde van het vermaak". 

 

Maar, er zijn deze week andere tubes binnengekomen. PTFE 4x2mm. Na ampele overwegingen leek me dat beter, vanwege de kleinere onderlinge afwijkingen in de afstand van beide aders. Verder past Audioquest ook geen 6mm tubes toe.

Inmiddels zitten de trekdraden in de tubes en deze zijn al gewokkeld. Wordt aan gewerkt dus.

 

Goed bezig...

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Ik heb wel eens een kabel met Eichmann pluggen geleend. Met veel kracht los te krijgen en daarna kreeg ik problemen met de phonotrap. Moest opnieuw gesoldeerd worden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb wel eens een kabel met Eichmann pluggen geleend. Met veel kracht los te krijgen en daarna kreeg ik problemen met de phonotrap. Moest opnieuw gesoldeerd worden.

 

Ik heb eens Monster-interlink gehad, ik meen een "M550I" gehad en er moest een waterpomp aan te pas komen, 

om hem weer los te wrikken van mijn versterker :angry:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...