Jump to content

Bezoek Audioclub Limburg


carl
 Share

Recommended Posts

Gisteren bij Rogier op bezoek geweest en met hem naar de Audioclub Limburg. Ik kan niet anders zeggen dat het een zeer prettige groep mensen is die op een goede manier met Hifi bezig Is. Gisteren was er een vergelijking van actieve LS te beginnen met een Philips Motional Feedback van 40 jaar oud. Ze hadden twee types en de grotere klonk echt heel goed. Dan vraag je je werkelijk af hoe dat in nieuwstaat zou klinken. Er werd ook nog vergeleken met een monitor van Adams maar die vond ik echt minder. Nu ja minder, beter gezegd te veel meer.

 

Ik moet nog eens even kijken waar ze regulier vergaderen voor de afstand.

Link to comment
Share on other sites

Ik las laatst hier iemand zeggen dat die oude hi-fi nog zo goed klonk.

Is het niet een eigenschap van hi-fi dat het goed klinkt? Anders was het toch geen hi-fi.

En Philips heeft idd best wel goede dingen gemaakt. ze hadden ook een leuke soft-dome middentoner in die tijd.

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat we wel wat meer kunnen met toleranties dan vroeger. Voor de rest is in de toptijd het meest essentiële uitgedokterd denk ik. Monk bijvoorbeeld is een versterker op de markt aan het brengen gebaseerd op een Technics. Ze zijn er op hun site heel duidelijk over en ik vind dat dan ook prima.

 

Nu nog de MFB LS.

Link to comment
Share on other sites

In de maand juli hadden we een "freewheel"-avond, omdat de opkomst dan wat lager is dan normaal vanwege de vakantie (Rogier van CA Electronics had daar vorig jaar ook de pech mee, waardoor we besloten hebben om geen "echte" demo te organiseren in juli). Lekker spelen met verschillende spullen. Deze keer waren het dus hele ouwe MFB-tjes met dito Flips apparatuur (de CD104 had het op de duur toch moeilijk en begon over te slaan) en ;later wat moderner spul zoals Adams actieve speakers, aangestuurd door een good old Marantz SC22, met eers weer de Flips CD104 en mijn Thorens TD-160B en een nieuwe iFi Audio iPhono en later de Ayre CX7eMP als bronnen.

Er werd vooral veel muziek gedraaid. Eindelijk hadden de leden eens Eigen muziek meegebracht. Dat blijft wel eens achter.

 

(Ook even een vluchtmomentje gehad toen Lou Reed zonodig gedraaid moest worden :wacko:  :unsure:  :( )

 

Ik had het idee dat Carl zich prima vermaakt heeft. Ons clubje bestaat uit een divers stel leden, waaronder fervente vintage-liefhebbers, zelfbouwers, low budget hifi aanhangers en audiofielen. En het botst eigenlijk nooit. Elke menig wordt door iedereen geaccepteerd.

 

Volgende maand:, de jaarlijkse ACL BBQ :D

Link to comment
Share on other sites

Lijkt me een gezellige club zo,

Die vakantie problemen hebben we bij de AVMN opgelost door dan maar geen avonden te organiseren.

Wel jammer voor de thuisblijvers. dan is zelf spullen mee nemen ook niet gek.

Link to comment
Share on other sites

................

En Philips heeft idd best wel goede dingen gemaakt. ze hadden ook een leuke soft-dome middentoner in die tijd.

En die noemden ze zelf heel toepasselijk "Squawker". Ding deed in mijn oren zijn naam wel eer aan :D

Link to comment
Share on other sites

En die noemden ze zelf heel toepasselijk "Squawker". Ding deed in mijn oren zijn naam wel eer aan :D

 

 

 

Een oom van mij had destijds een complete Philips set, met tapedeck (geen cassette maar de grote spoelen), versterker mer grote VU-meters etc.

De speakers, 3-weg, waren ong. 60 cm hoog als ik het goed herinner. Dat was voor mij wel kicken.

Ik had destijds  als jochie van een jaar of 15, een Philips pick-upje met ingebouwde versterker en twee breedband speakertjes in een plastic bakje. Kosste ong. 200 gulden.

Kan natuurlijk de oorzaak zijn dat ik er van onder de indruk was, ik heb ze al lang niet meer gehoord. Voortschrijdende inzichten, wijzigende referentiekaders, je kent het wel. Toch heb ik het idee dat die Squawkers toen wel redelijk gebruikt werden door zelfbouwers.

Link to comment
Share on other sites

IIk had het idee dat Carl zich prima vermaakt heeft. Ons clubje bestaat uit een divers stel leden, waaronder fervente vintage-liefhebbers, zelfbouwers, low budget hifi aanhangers en audiofielen. En het botst eigenlijk nooit. Elke menig wordt door iedereen geaccepteerd.

 

Volgende maand:, de jaarlijkse ACL BBQ :D

 

Als het enigszins mogelijk is kom ik naar het vergelijk Octave/Brinkmann. Moet toch nog een keer in Roermond zijn. Ik heb nog een Omega horloge van 50 jaar oud. Ik wilde hem aan mijn zoon geven als die 21 jaar wordt. Zit iemand in Roermond die ze opknapt. Analoog ook op dat gebied :)

Link to comment
Share on other sites

 

IIk had het idee dat Carl zich prima vermaakt heeft. Ons clubje bestaat uit een divers stel leden, waaronder fervente vintage-liefhebbers, zelfbouwers, low budget hifi aanhangers en audiofielen. En het botst eigenlijk nooit. Elke menig wordt door iedereen geaccepteerd.

 

Volgende maand:, de jaarlijkse ACL BBQ :D

 

 

 

 

Inderdaad Roger. Als het enigszins mogelijk is kom ik naar het vergelijk Octave/Brinkmann. Moet toch nog een keer in Roermond zijn. Ik heb een Omega horloge van 50 jaar oud. Ik wilde hem aan mijn zoon geven als die 21 jaar wordt. Zit iemand in Roermond die ze opknapt. Analoog ook op dat gebied :)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Inderdaad Roger. Als het enigszins mogelijk is kom ik naar het vergelijk Octave/Brinkmann. Moet toch nog een keer in Roermond zijn. Ik heb een Omega horloge van 50 jaar oud. Ik wilde hem aan mijn zoon geven als die 21 jaar wordt. Zit iemand in Roermond die ze opknapt. Analoog ook op dat gebied :)

 

Moet je me ff mee helpen, dat is volgens mij een vergelijk geweest bij de club van Hans anderhalf-2 jaar geleden...

Wel heb ik een tijdje geleden met Roger afgesproken dat we weer een keer wat bij de club zouden doen, ik weet alleen echt niet meer WAT we nou afgeproken hadden!

Sta er niet raar van te kijken als het iets met analoog was...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ships... Ik lees het nu op jullie site! Michel (waar ik dat vorige vergelijk mee deed) schudt idd dezelfde kaart uit zijn mouw!

Ik zal er wel even contact met hem over opnemen, vind ik ook wel weer eens leuk om bij te zijn. Neem ik de V110 wel voor hem mee!

Lekker rustig, zo 3 dagen na de X-fi...

Link to comment
Share on other sites

En die noemden ze zelf heel toepasselijk "Squawker". Ding deed in mijn oren zijn naam wel eer aan :D

 

Beste Pjotr,

 

Het doet me plezier vast te kunnen stellen dat we ook op dit punt van mening verschillen!

De 5cm dome-units van Philips waren heel fijne weergevers voor het hogere middengebied, en prima partners voor de foil-tweeters (zoals Multicel) die toen opgang maakten.

Ze werden door Philips zelf, maar ook door veel zelfbouwers toegepast. Daarnaast ook door bijvoorbeeld Aalt Jouk van den Hul (voor Kekkoh) en Klaas Feenstra (The Pied Piper).

 

Sommigen waren echt stapelgek op die units!

 

 

HTsystem09.jpg

 

http://www.audiokarma.org/forums/showthread.php?p=3007282

Link to comment
Share on other sites

Moet je me ff mee helpen, dat is volgens mij een vergelijk geweest bij de club van Hans anderhalf-2 jaar geleden...

Wel heb ik een tijdje geleden met Roger afgesproken dat we weer een keer wat bij de club zouden doen, ik weet alleen echt niet meer WAT we nou afgeproken hadden!

Sta er niet raar van te kijken als het iets met analoog was...

Marco,

 

Zoals je hebt kunnen zien komt Audiofile in september. Die heb ik niet geregeld. We hebben daar een commissie voor. Zo af en toe regel ik wel een demo en tijdens audioshows, probeer ik standhouders ook te porren om een demo bij ons te verzorgen.

Bij Blumenhofer bood je aan om te proberen samen met Cock een demo te komen doen. Meer hebben we niet besproken. Dat ben ik nog niet vergeten en jullie zijn van harte welkom. Het zou heel erg mooi zijn als jullie dat in december willen doen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...