Jump to content

Nieuwe Productie Ecc81 En Ecc82 Buizen


Guest tubejack
 Share

Recommended Posts

5 minutes ago, audiofreak said:

Heb ik erin nu. Prima buis en zou lang mee moeten gaan. Men zegt de longlife's zoals de vroegere Telefunken buizen. Maar ze beginnen hier al op te raken. En dat binnen een  jaar. De rechterbuis gaat altijd als eerste. Dat zal met de warmteafvoer te maken hebben of dat de rechterbuis iets eerder de spanning krijgt dan de linker. Maar weten doe ik het niet. Opvallend is het wel.

Daar is de prijs ook naar, toch? :)

Wij gebruiker hier in de woonkamer  KT77 van JJ;  Een prettig klinkende buis. Maar ik heb niet de illusie, dat ze net zo lang meegaan als de 3x zo dure Genalex KT77 ;)

Link to comment
Share on other sites

Haha illusies had ik ook niet. Zoals ik al zei...men zegt. En op het www kun je veel zeggen, ook dingen die niet kloppen moeilijk zijn te checken (als je dat al zou willen).
Nee hoor, die JJ  ECC802S zijn prima voor het geld. Als je er een cijfer aan zou moeten toekennen van 1-10 zou ik ze een cijfer 7-8 geven. En ik vind dat prima voor zo'n nieuwe buis. 
 

Edited by audiofreak
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Sinds een jaar of tien heb ik een Melody SP9 (KT88 balanstrap). Eerlijk gezegd is de versterker niet al te intensief gebruikt, hooguit een jaar. En nadien heeft het apparaat geamuseerd vastgesteld dat de muzikale verschillen tussen mijn vrouw en mij muziek in de huiskamer uitsloot. Dus is de versterker inmiddels helemaal uitgerust en is uiteindelijk in mijn hok beland.

De eindbuizen hebben een opdruk van Melody, maar zullen wel van Chinese herkomst zijn. Geen idee welke. Maar ondanks het beperkte gebruik van de versterker wil ik toch eens kijken of het beter kan. Misschien is er naar de ervaring van iemand hier een merk dat er boven uitsteekt. Geen NOS graag, want die fancy prijzen weiger ik te betalen.

In mijn hok heb ik tot voor kort geluisterd naar een Lafayette Bocama eindtrap à la van Willenswaard. Ik gebruikte hiervoor tot mijn grote tevredenheid Sovtek EL84M buisjes. Dus vraag ik mij af of Sovtek mogelijk ook is aan te bevelen voor KT88 buizen.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Anathema said:

In mijn hok heb ik tot voor kort geluisterd naar een Lafayette Bocama eindtrap à la van Willenswaard. Ik gebruikte hiervoor tot mijn grote tevredenheid Sovtek EL84M buisjes. Dus vraag ik mij af of Sovtek mogelijk ook is aan te bevelen voor KT88 buizen.

Ja hoor, waarom niet? Een KT-88 is wel een buis met een heel ander klank dan een EL84. Vind het wel een verfijnde buis.  Die Sovteks zijn technisch hetzelfde als die van EH.

Zie https://jacmusic.com/KT88/kt88.htm bijna onderop de pagina. 

Link to comment
Share on other sites

On 9/19/2019 at 10:05 PM, Tubejack said:

Ja hoor, waarom niet? Een KT-88 is wel een buis met een heel ander klank dan een EL84. Vind het wel een verfijnde buis.  Die Sovteks zijn technisch hetzelfde als die van EH.

Zie https://jacmusic.com/KT88/kt88.htm bijna onderop de pagina. 

Tubejack,

Bedankt voor het advies en de verhelderende bijdrage voor wat betreft 'jacmusic'. 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Gisteren diversen nieuwe buisjes binnen gekregen. Wow, wat een verschil met de oude buisjes die erin zaten. Je hoort gelijk het verschil. Ik wist dat de oude buisjes op hun einde liepen, maar nu de nieuwe buisjes erin zitten kom ik er achter dat de oude buisjes gewoon op waren. Kun je zien hoe je meegroeit met je geluid en hoe je eraan went. Ik heb nu het gevoel alsof ik weer naar een nieuwe versterker luister (wat natuurlijk niet zo is).
Deze zitten er nu in: GE 12AT7WC en Philips CV491 (12AU7). Nieuw Old Stock.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...