Jump to content

Reparatie, Wie Weet Een Goed Adres


padangpanjang
 Share

Recommended Posts

  • 3 years later...

Aan mijn CR Developments Woodham 300B voorversterker moet een reparatie verricht worden (ingangsselector zet bij inschakelen alle ingangen tegelijk aan). Ik ging altijd naar de broers Mijnster van Tube Elysium maar ik heb het idee dat die niet meer actief zijn. Kan ze tenminste niet vinden onder hun eigen naam. Weet iemand een betrouwbaar alternatief, liefst R'dam e.o.?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ff gezocht naar de Woodham 300 Classic (dus niet de 300B, want dat is een eindversterker). Ik heb 2 verschillende uitvoeringen gevonden, een met 4 grote draaiknoppen en een met 2 grote draaikonppen. De eerste heeft een meerstandenschakelaar voor de ingangskeuze. Lijkt me stug dat die ineens alle ingangen doorschakelt. De tweede heeft een aantal relais met een rotary-switch (zo'n ding wat je maar door kunt blijven draaien met heel veel klikjes erin) voor de ingangskeuze. Die dingen doen vaak vervelend als ze wat ouder zijn. Ze zijn gevoelig voor stof en dan gaan ze random problemen geven. Als je weet welke switch erin zit kun je 'm zelf vervangen.

Edited by Sodejuu
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Volgens mij was Rik Stoet er ooit dealer van, technisch gezien komt hij ook niet helemaal uit een ei, dus die zou het ook op moeten kunnen lossen. Viditron (of Q-Analogue)in Den Haag repareert voor mij, das ook nier echt ver uit de buurt van Rotterdam, er zijn vast nog meer opties, deze schieten mij echter zo te binnen.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ff gezocht naar de Woodham 300 Classic (dus niet de 300B, want dat is een eindversterker). Ik heb 2 verschillende uitvoeringen gevonden, een met 4 grote draaiknoppen en een met 2 grote draaikonppen. De eerste heeft een meerstandenschakelaar voor de ingangskeuze. Lijkt me stug dat die ineens alle ingangen doorschakelt. De tweede heeft een aantal relais met een rotary-switch (zo'n ding wat je maar door kunt blijven draaien met heel veel klikjes erin) voor de ingangskeuze. Die dingen doen vaak vervelend als ze wat ouder zijn. Ze zijn gevoelig voor stof en dan gaan ze random problemen geven. Als je weet welke switch erin zit kun je 'm zelf vervangen.

Het is die met de de twee draaiknoppen en het relais. (Jij hebt de versterker gezien en gehoord bij de vv-vergelijking in Roermond. Toen bleek er afval in het hoog en dat is gecorrigeerd door de broers Mijnster). Zelf vervangen begin ik niet aan. Ik vraag ff aan Arden of misschien naar Rik Stoet.

 

@Hans van Liempd: Cock? Die ken ik volgens mij niet. De Cock van heel veel vroeger is het, bijna zeker weten, niet. Met hem was ik nog wel eens bij jou op bezoek.

 

Bedankt voor de tips. Ik kijk even in de buurt en als ik niks kan vinden dan is Tubejack hopelijk mijn redding. Wil de versterker voor geen goud kwijt. Hij wordt in Amerika/Canada nog wel eens tweedehands aangeboden voor behoorlijke prijzen rond de $3000,-) CR Developments heeft een tijdje de brui er aan gegeven maar is meen ik opnieuw van start. Niet zo mooi als de McIntosh maar toch wel spraakmakende modellen indertijd.

Edited by Kraus vonBentinck
Link to comment
Share on other sites

 

@Hans van Liempd: Cock? Die ken ik volgens mij niet. De Cock van heel veel vroeger is het, bijna zeker weten, niet. Met hem was ik nog wel eens bij jou op bezoek.

 

 

Cock van der Weiden van Sonore. Via Marco kun je daar zeker terecht. Overigens ook leuk om daar eens te gaan luisteren. Dat is een echte audiotovenaar.

Link to comment
Share on other sites

Lol Wol je bent een normatieve filosoof zonder een echte keuze. Maar je posts blijven informatief en grappig tegelijk. Je hebt er wat aan, maar ook weer niet. Klassiek Wol: Er bestaan geen slechte versterkers, alleen een slechte match. :-)

En zie nou maar eens Kraus zijn Woodham voorversterker goed te matchen met een reparateur... Het zal niet mee vallen, daar komt meer bij kijken dan magie :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Het probleem van audio is dat als het kapot is het ook iets kleins kan zijn. Voordeel van die Engelse cottage industrie is natuurlijk dat het standaard onderdelen zullen zijn.

 

Eigenlijk is de achtergrond van Cock me ook niet zo duidelijk. Is het een liefhebber die professioneel is geworden of een technische man die is gaan ontwikkelen. In ieder geval innovatief.

Link to comment
Share on other sites

Doen ze (allebei?) nog wat in de audio dan? Of alleen een beetje voor bekenden? Ik heb ooit mijn Electrocompaniet door ze laten repareren....

Tube Elysium is gestopt begreep ik van Ton. Heb het er niet zo uitgebreid over gehad. Gewoon ff gebeld met Ton en die riep 'kom maar'. Hij doet niets meer in de audio denk ik, maar hij kende mij en de versterker nog goed en dat zal het wel zijn. Ik ga er ook van uit dat hij eventuele reparaties aan door hem gebouwde apparatuur ook nog doet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik zoek in de omgeving van Arnhem iemand die verstand heeft van B&O apparatuur. Mijn oud-collega heeft een Beogram 2200 draaitafel gekocht om aan te kunnen sluiten op zijn Beocenter 9000 (op de phono-ingang). Maar aangesloten krijgt hij geen geluid uit de speakers. Aangesloten op de phono-ingang van een andere versterker speelt de Beogram wel (met verloopje van DIN -> tulp).

Wat ook nog speelt is dat het snoer van de Beogram is voorzien van een 5-pins DIN stekker en de ingang van het Beocenter een 7-pins DIN aansluiting is.

Wie kan hem helpen?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...