Ga naar inhoud

Foto

Reparatie, Wie Weet Een Goed Adres

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 padangpanjang

padangpanjang

Junior Member

• Members
  • 57 Posts:

Gepost 31 december 2012 - 21:39

Ik heb een Proceed cd speler die gerepareerd moet worden..weet iemand een goed betrouwbaar adres waar ik terecht kan met mijn cd speler? Alvast bedankt!!

#2 robx

robx

Senior Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 4553 Posts:

Gepost 31 december 2012 - 21:43

helpt mij altijd geweldig : http://www.theaudioc...c.nl/index.html

groet

#3 paul demo

paul demo

Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1176 Posts:
  • Interests:China,muziek,sigaretten en goede whiskey

Gepost 03 januari 2013 - 12:21

Bel Rik Stoet ff, als ze het daar niet kunnen weet hijvast wel iemand waar je naar toe kunt.
Toch maar weer eens aan het smullen van gesloten kasten; wie denkt Spido wel dat ie is? De ...Posted Image

#4 Kraus vonBentinck

Kraus vonBentinck

Junior Member

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 458 Posts:

Gepost 04 september 2016 - 15:39

Aan mijn CR Developments Woodham 300B voorversterker moet een reparatie verricht worden (ingangsselector zet bij inschakelen alle ingangen tegelijk aan). Ik ging altijd naar de broers Mijnster van Tube Elysium maar ik heb het idee dat die niet meer actief zijn. Kan ze tenminste niet vinden onder hun eigen naam. Weet iemand een betrouwbaar alternatief, liefst R'dam e.o.?

#5 leobus

leobus

Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 1449 Posts:

Gepost 04 september 2016 - 19:50

Jerry in Tilburg? Of natuurlijk Tubejack.

Groet,

Leobus

#6 Hans van Liempd

Hans van Liempd

2003 member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 18677 Posts:
  • Interests:audio

Gepost 05 september 2016 - 07:48

Jerry in Tilburg? Of natuurlijk Tubejack.

Groet,

Leobus

Ik heb gehoord dat Jerry niet meer in Tilburg woont. 

Kan Cock die ingangsschakelaars niet repareren?

:)  Aandacht maakt alles mooier  :) 

#7 Sodejuu

Sodejuu

Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 10556 Posts:
  • Interests:a lot

Gepost 05 september 2016 - 09:49

Ik heb ff gezocht naar de Woodham 300 Classic (dus niet de 300B, want dat is een eindversterker). Ik heb 2 verschillende uitvoeringen gevonden, een met 4 grote draaiknoppen en een met 2 grote draaikonppen. De eerste heeft een meerstandenschakelaar voor de ingangskeuze. Lijkt me stug dat die ineens alle ingangen doorschakelt. De tweede heeft een aantal relais met een rotary-switch (zo'n ding wat je maar door kunt blijven draaien met heel veel klikjes erin) voor de ingangskeuze. Die dingen doen vaak vervelend als ze wat ouder zijn. Ze zijn gevoelig voor stof en dan gaan ze random problemen geven. Als je weet welke switch erin zit kun je 'm zelf vervangen.

Deze post is bewerkt door Sodejuu: 05 september 2016 - 09:50

Greetz,
Sodejuu user posted image

-I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier.
-Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence.
-It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

#8 Arden

Arden

Senior Member

• Admin
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 3789 Posts:

Gepost 05 september 2016 - 13:24

Volgens mij was Rik Stoet er ooit dealer van, technisch gezien komt hij ook niet helemaal uit een ei, dus die zou het ook op moeten kunnen lossen. Viditron (of Q-Analogue)in Den Haag repareert voor mij, das ook nier echt ver uit de buurt van Rotterdam, er zijn vast nog meer opties, deze schieten mij echter zo te binnen.
Forum Sponsor: Music2 audio import:www.music2.nl en Old School Hifi www.music2.nl/oldschoolhifi

--------------------

Nec scire fas est omnia.

#9 Kraus vonBentinck

Kraus vonBentinck

Junior Member

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 458 Posts:

Gepost 05 september 2016 - 13:33

Ik heb ff gezocht naar de Woodham 300 Classic (dus niet de 300B, want dat is een eindversterker). Ik heb 2 verschillende uitvoeringen gevonden, een met 4 grote draaiknoppen en een met 2 grote draaikonppen. De eerste heeft een meerstandenschakelaar voor de ingangskeuze. Lijkt me stug dat die ineens alle ingangen doorschakelt. De tweede heeft een aantal relais met een rotary-switch (zo'n ding wat je maar door kunt blijven draaien met heel veel klikjes erin) voor de ingangskeuze. Die dingen doen vaak vervelend als ze wat ouder zijn. Ze zijn gevoelig voor stof en dan gaan ze random problemen geven. Als je weet welke switch erin zit kun je 'm zelf vervangen.

Het is die met de de twee draaiknoppen en het relais. (Jij hebt de versterker gezien en gehoord bij de vv-vergelijking in Roermond. Toen bleek er afval in het hoog en dat is gecorrigeerd door de broers Mijnster). Zelf vervangen begin ik niet aan. Ik vraag ff aan Arden of misschien naar Rik Stoet.

@Hans van Liempd: Cock? Die ken ik volgens mij niet. De Cock van heel veel vroeger is het, bijna zeker weten, niet. Met hem was ik nog wel eens bij jou op bezoek.

Bedankt voor de tips. Ik kijk even in de buurt en als ik niks kan vinden dan is Tubejack hopelijk mijn redding. Wil de versterker voor geen goud kwijt. Hij wordt in Amerika/Canada nog wel eens tweedehands aangeboden voor behoorlijke prijzen rond de $3000,-) CR Developments heeft een tijdje de brui er aan gegeven maar is meen ik opnieuw van start. Niet zo mooi als de McIntosh maar toch wel spraakmakende modellen indertijd.

Deze post is bewerkt door Kraus vonBentinck: 05 september 2016 - 13:39

#10 Hans van Liempd

Hans van Liempd

2003 member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 18677 Posts:
  • Interests:audio

Gepost 05 september 2016 - 18:04

@Hans van Liempd: Cock? Die ken ik volgens mij niet. De Cock van heel veel vroeger is het, bijna zeker weten, niet. Met hem was ik nog wel eens bij jou op bezoek.

Cock van der Weiden van Sonore. Via Marco kun je daar zeker terecht. Overigens ook leuk om daar eens te gaan luisteren. Dat is een echte audiotovenaar.

:)  Aandacht maakt alles mooier  :) 

#11 audiofreak

audiofreak

Senior Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 3474 Posts:

Gepost 05 september 2016 - 22:14

Cock was ook op de laatste forum meeting met Marco en de theo wubbolts. Daar was jij ook bij , Kraus

http://www.puresound.be Back to the essence !!
http://www.puresoundshop.nl Let the music speak for itself.

(zakelijke deelnemer en forumsponsor)

#12 vintagemod

vintagemod

Senior Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2098 Posts:

Gepost 06 september 2016 - 10:47

Een ti ta tovenaar kan ook geen goede reparateur zijn, en ook omgekeerd, dus breng hem naar een goede reparateur.

Mvg wol

#13 Ivan10

Ivan10

Senior Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 4941 Posts:

Gepost 06 september 2016 - 11:02

Lol Wol je bent een normatieve filosoof zonder een echte keuze. Maar je posts blijven informatief en grappig tegelijk. Je hebt er wat aan, maar ook weer niet. Klassiek Wol: Er bestaan geen slechte versterkers, alleen een slechte match. :-)

#14 Pjotr

Pjotr

Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 14512 Posts:

Gepost 06 september 2016 - 11:29

Lol Wol je bent een normatieve filosoof zonder een echte keuze. Maar je posts blijven informatief en grappig tegelijk. Je hebt er wat aan, maar ook weer niet. Klassiek Wol: Er bestaan geen slechte versterkers, alleen een slechte match. :-)

En zie nou maar eens Kraus zijn Woodham voorversterker goed te matchen met een reparateur... Het zal niet mee vallen, daar komt meer bij kijken dan magie :biggrin:

Don't obsess over it. Life's too short and there's too much music to be heard.

#15 vintagemod

vintagemod

Senior Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2098 Posts:

Gepost 06 september 2016 - 17:09

Ik zou hem eerder bij Jack laten repareren of bij de reparateur  van Marco.

Repareren is een passie ,en dat geldt voor ti ta tovenaar.

Mvg wol

#16 Kraus vonBentinck

Kraus vonBentinck

Junior Member

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 458 Posts:

Gepost 06 september 2016 - 17:28

Cock was ook op de laatste forum meeting met Marco en de theo wubbolts. Daar was jij ook bij , Kraus

Ja je hebt helemaal gelijk. Op een of andere manier legde ik de connectie niet.

#17 audiofreak

audiofreak

Senior Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 3474 Posts:

Gepost 06 september 2016 - 19:44

Ja je hebt helemaal gelijk. Op een of andere manier legde ik de connectie niet.

Als je er lang tussenuit bent geweest dan kan dat gebeuren.

http://www.puresound.be Back to the essence !!
http://www.puresoundshop.nl Let the music speak for itself.

(zakelijke deelnemer en forumsponsor)

#18 Kraus vonBentinck

Kraus vonBentinck

Junior Member

• Members
  • Pip Pip Pip
  • 458 Posts:

Gepost 04 oktober 2016 - 22:13

de versterker is inmiddels weer terug van Ton Mijnster. Er is preventief iets vervangen tegen materiaalkosten van €0,37 :biggrin: .

Deze post is bewerkt door Kraus vonBentinck: 04 oktober 2016 - 22:16

#19 RenéN

RenéN

Senior Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 2773 Posts:
  • Interests:Muziek/audio, hardlopen en fotografie

Gepost 06 oktober 2016 - 11:24

Doen ze (allebei?) nog wat in de audio dan? Of alleen een beetje voor bekenden? Ik heb ooit mijn Electrocompaniet door ze laten repareren....

Audio-homepage:

[url=http://home.kpn.nl/r...nhuis/index.htm] Audiosite

#20 carl

carl

Member

• Members
  • Pip Pip Pip Pip Pip
  • 8934 Posts:
  • Interests:muziek/audio/
    literatuur/strips/
    zeilen/wijn

Gepost 07 oktober 2016 - 14:27

Het probleem van audio is dat als het kapot is het ook iets kleins kan zijn. Voordeel van die Engelse cottage industrie is natuurlijk dat het standaard onderdelen zullen zijn.

Eigenlijk is de achtergrond van Cock me ook niet zo duidelijk. Is het een liefhebber die professioneel is geworden of een technische man die is gaan ontwikkelen. In ieder geval innovatief.

carl

0 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers