Jump to content

Music 2


carl
 Share

Recommended Posts

  • Members

Je zit een meter of 8 van de set af Hans, dat en een ruimte van 11 meter breed bij 20 meter lang bij 6 meter hoog! De luidsprekers staan trouwens ook 7,5 meter uit elkaar, niets van een gat in het midden te bekennen...

 

En dan een cd'tje waar dergelijke dynamische geweld bijvoorbeeld op staat (kan helaas geen groter plaatje vinden):

 

karcd10005.jpg

 

Enig idee wat zo'n trom met een doorsnede van 2 meter doet?

Link to comment
Share on other sites

Buiten dat wij allen wederom onze referentie hebben kunnen bijstellen...

 

Ik stel nooit referenties bij. Die komen van onversterkte muziek uit de concertzalen, de geluiden op straat, de collega die achter me staat, en niet uit een of andere set.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Gedeeltelijk met je eens Marc, gedeeltelijk...

 

Enkele jaren geleden zijn wij naar een concert van Rammstein geweest in het Sportpaleis in Antwerpen: geniaal, overweldigend en fantastisch! Een van de beste concerten welke ik ook heb meegemaakt, de status referentie waardig! Of je de muziek wel of niet trekt, dat doet nu even niet terzake, voor mij was dit Eenzaam Hoog Niveau.

Datzelfde Rammstein heb ik enige tijd geleden in het Gelredome gezien, vanwege dat geklooi tegenwoordig met Ticketservicen etc werden onze kaarten omgezet van veld naar ring, zit je ineens van opzij een concert te ''bewonderen''! Nou, ik had net zo goed niet kunnen gaan.

Dezelfde ellende heb ik ook met Tool in de Ahoy gehad, hoe goed zo'n concert dan ook uitgevoerd mag worden, als je voor rond de 100 euro tegenwoordig in een soort superbadkuip vanaf de zijkant naar een enorme staande golf zit te luisteren, zoek ik uiteindelijk mijn referentie toch liever daar waar ik de omstandigheden zelf in de hand heb. Misschien is het dan niet helemaal ''live'', maar naar mijn idee wel the second best thing. Op deze manier kan ik altijd het ultieme ondergaan wanneer het mij uitkomt, en ben ik niet meer afhankelijk van omstandigheden...

Link to comment
Share on other sites

Tja, dat kan ook, een referentie t.a.v. versterkte muziek. Die heb ik niet, d.w.z. ik meet mijn set er niet aan af. Ik weet zo wel dat het dat (geluidssterkte)niveau niet haalt, terwijl het anderzijds al die powersets in zuiverheid overtreft, verre.

 

Afgelopen zondag toevallig weer naar de opera gegaan, een kaartje van ongeveer honderd Euro, en aan de zijkant notabene, eerste balkon. maar perfect zicht, perfect geluid, prima blik op de boventiteling, en voortdurend het gevoel dat zo'n kaartje een koopje is als je ziet wat er geboden wordt. Bijna 4 uur lang een prachtvoorstelling van Guillome Tell, waar honderden mensen aan meewerken.

Dat is voor mij dan weer de top.

Niks microfoons, nergens luidsprekers, alles puur.

Probeer dat maar eens met je set, dát is voor mij de referentie. En als-ie dan ook de power van Rammstein haalt heb je natuurlijk een set die niet stuk kan, letterlijk en figuurlijk. Maar dat eerste, die puurheid, is veel moeilijker, en vind ik veel belangrijker.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • Members

Over referenties gesproken, van de week kreeg ik via-via een Chesky master op DVD-R te pakken van Jen Chapin (ReVisions, songs from Stevie Wonder), 12 nummers op zo'n bezopen hoge resolutie zodat ze in totaal ruim 4 Gig aan opslag vragen.

Kreeg ik met mijn know-how op digitaal gebied natuurlijk weer eens niet afgespeeld...

Gelukkig is mijn oude heer vrij kien met het DVD Audio fenomeen, die bracht dat hier even aan de gang: heb ik me daar toch even een potje onder de indruk zitten zijn! Een sax die klinkt als via mijn beste mono opnames, een stem volledig vrij van wat voor esserigheid dan ook en een dynamiek in de contrabas waar ik mijn petje voor afneem!

 

Via een dvd-spelertje van een paar honderd gaf dat mijn Krell combi toch volledig het nakijken (niet helemaal eerlijk, der Alte heeft er een normale cd-versie van kunnen maken)! Of het mijn draaitafel overtreft durf ik niet te zeggen, ik heb hetzelfde album niet op vinyl, maar daar ga ik werk van maken, al moet ik het zelf laten doen! Met dit niveau in de mastering mag het van mij evengoed worden gebruikt voor lp persingen, daar zou ik echt niet moeilijk over doen.

 

Misschien, heel misschien ga ik wel even vals spelen tijdens de analoge mastertapes sessie van STS tijdens Analogue Extrema, laat ik hem toch ook deze master even draaien!

 

Overigens een heel mooi album van mevrouw Chapin, dat mag ook wel even worden vermeld...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Members

Vanwege het dragen van mijn naam (mooi excuus :unsure:) hier toch even wat plaatsen over een nieuw Acoustic-Signature model draaitafel, de WOW!

 

Met een knipoog naar de i-Pad generatie een volwaardige draaitafel in een zeer geslaagd design:

 

*Snaar aangedreven met een snaar uit 1 stuk, dus geen gelast exemplaar
*BETA Dig motor control
*Tidirfolon lager met 10 jaar garantie
*Gepolijst massief aluminium 24 mm. dik plateau
*Geïsoleerde motor unit
*Soft Touch Control
*Rega 202 tonearm
*In High Gloss Wit of High Gloss Zwart

 

Halverwege juni zullen ze in ons land neerstrijken...

 

 

 

wpace1cdd9_05_06.jpg

 

wpb94b66fe_05_06.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Members

Hier een linkje naar een geinige fotoshoot van de WOW, gepikt van de Feestboek pagina van Hifi Solutions (en let niet op die rare vent onder in)...

 

KLIKKERDEKLIK

 

De tafel heeft trouwens inbegrepen een lederen mat en gemodificeerde 202 arm. Dus niet dat schlemielige dropveterkabeltje, maar een mooie, nette bekabeling inclusief een aardedraad!

Link to comment
Share on other sites

Hier een linkje naar een geinige fotoshoot van de WOW, gepikt van de Feestboek pagina van Hifi Solutions (en let niet op die rare vent onder in)...

 

 

Ziet er wel fraai uit maar hoe hebben ze die naam kunnen verzinnen voor een DT? Straks de "FLUTTER"? :D

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ziet er wel fraai uit maar hoe hebben ze die naam kunnen verzinnen voor een DT? Straks de "FLUTTER"? :D

Of bij een tussenwiel model ''The Rumble''.

 

Eigenlijk was het een inkopper, het is ook niet de WOW, maar de WOW! Bijna alle eerste reacties bij het zien van dit model was in de trant van WOW! Het bedenken van de uiteindelijke naam was dus niet zo'n enorme opgave...

Link to comment
Share on other sites

Ziet er prima uit Marco...

 

Maar wat is hij lelijk hé (die man rechtsonder). Das inderdaad een rare, wie gaat er nu op het trottoir z'n draaitafel afstellen ??? 

 

:)

Ziet er prima uit Marco...

 

Maar wat is hij lelijk hé (die man rechtsonder). Das inderdaad een rare, wie gaat er nu op het trottoir z'n draaitafel afstellen ??? 

 

:)

Op uiterlijk moet je niet vallen Hans. Daarbij komt hij me op een of andere manier bekend voor.

Link to comment
Share on other sites

Guest webmaster

 

Is de webmaster ook op de X-fi om dit form te promoten.

 

mvg wol

 

 

 

Ja, ik ben er op zondag ( middag).

 

Maar voor mij is het ook maar een hobby naast het gewone werk!

Dus promotie?

Nee daar heb ik niet echt tijd voor, promotie dat mag iedereen zelf doen door dit forum aan te bevelen bij de audiovrienden die je hebt.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Voor de analoge liefhebbers hebben we, net zoals vorig jaar, een leuke aktie op de X-fi dagen. Wederom zal er bij ons een glazen kom staan met daarin de nodige elementen. Degene die als eerste het juiste aantal raadt, wint een ZYX R-50 Bloom-H element ter waarde van 799 Euro's...

 

Toch weer mooi meegenomen in deze zware tijden!

 

Tevens zullen er de nodige ex demo apparaten met mooie kortingen worden aangeboden, denk hierbij o.a. aan Octave, Acoustic-Signature, Dr. Feickert Analogue, Concord (Astin Trew) en Blumenhofer.

 

Promotie voor het forum (goeie van Wol), daar moet ik ook nog eens over nadenken...

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Goed initiatief. Zo kan ik mijn elementencollectie weer uitbreiden :P  :D

 

Niks... Jij hebt vorig jaar al gewonnen! Je moet iemand anders ook wat gunnen...

Kom jij maar lekker het forum zitten promoten, doe je nog wat nuttigs ook!

Link to comment
Share on other sites

Zitter er meer of minder in de pot van de vorige keer  en ik ben slechtziend mag ik de pot  om kiepen dan kan ik beter de elementen beter zien   :D  :D  :D  :D

 

mvg wol

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Zitter er meer of minder in de pot van de vorige keer  en ik ben slechtziend mag ik de pot  om kiepen dan kan ik beter de elementen beter zien   :D  :D  :D  :D

 

mvg wol

Kijk jij maar uit, de de helft van de vorig jaar aanwezige Cosa Nostra delegatie is ook weer aanwezig, je weet hoe die dat toen oplostte!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...