Jump to content

Music 2


carl
 Share

Recommended Posts

  • Members

Jawel maar dat is naar zijn financiële maatstaven. Voor een ander is €500 veelal ook een hoge kwaliteit/prijs verhouding. En dat is ook altijd goed. Het moge na alle discussie in het verleden en nu ondertussen toch wel duidelijk zijn dat Arden zijn maatstaven in deze niet overeen komen met het het overgrote merendeel van de forummers. Respecteer dan ook die forummers en begin er niet zelf over of begin er op zijn minst dan niet over te miepen als je dat toch doet?

Ik wil er niet al te veel woorden meer aan vuil maken, ieder zijn perceptie, maar verwacht je op een High-End Audio forum serieus dat het alleen relatief betaalbaar kan zijn als het zich in de 500 euro klasse bevind? Wat mijn perceptie van duur of een koopje dan ook mag zijn (ik ken phonotrappen van een paar honderd euro die ik dus gewoon als duur zou omschrijven gezien dat wat ze presteren voor dit geld), deze phonotrap van, ja, ja, 2.200 euro wordt door de internationale pers o.a. vergeleken met een Thoress van ruim 4 x de prijs, dan mag je dit toch wel als een relatief koopje zien? Daarbij, ik heb vanaf het eerste moment aangegeven dat NAAR MIJN MENING deze phonotrap bijzonder goed is voor het gevraagde geld. Het woord ''koopje'' is in de daaropvolgende een leven gaan leiden, blijkbaar is dat een veel interessanter gegeven dan de vraag naar de prestaties...

 

Maar vooruit, omdat jullie er allemaal zo nieuwsgierig naar zijn...

 

A God of War, Gone Rogue

 

... en over dat genoemde respect, ik denk dat we die weg, zeker in dit draadje, maar beter niet bewandelen!

Link to comment
Share on other sites

Ik ben het wel met Marco eens (weer :mellow:). Als iets het geld waard is betekent het nog niet dat iemand het kan betalen. Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar de Roque.

Link to comment
Share on other sites

Mijn punt was Marco, dat je klaagt dat wij het over geld steeds zouden hebben maar daar wel steeds zelf over begint.

 

Ach, je hoeft helemaal geen mooie dingen te bezitten om er van te kunnen genieten. Zo was ik een paar zomers geleden op bezoek bij een verzamelaar van Italiaanse motorfietsen die hij ook zelf restaureerde. Denk dat hij er ruim over de 100 heeft staan in zijn riante souterrain onder zijn huis in de Dolomieten. Mocht een ritje maken op een fraai gerestaureerde motorfiets uit 1917. Een lekker klapperend zijkleppertje. Was wel oppassen, in die tijd kende men het begrip remmen nog niet. Waren ook nergens voor nodig. Tja, dan vraag je ook niet "En wat kost dat nou, zo'n motor opknappen?" (Veelal moeten onderdelen  speciaal opnieuw gemaakt worden.)

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Iemand die klassieke dingen opknapt heb ik erg veel respect voor. Dat vind ik ook het mooie aan Jack.

 

Wat buizen phono pre dacht ik altijd dat Ear de beste prijs/kwaliteitsverhouding leverde. Helaas nog nooit gehoord.

Link to comment
Share on other sites

En als je bedenkt dat de beste man van beroep slager is (op het Italiaanse platte land), Al 25 jaar fluitend 11,5 uur per dag werkt in zijn slagerij en daarnaast nog ruim tijd over houdt voor een dergelijke hobby...

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

Een punt is een punt die je maar 1x hoeft te zetten. Dan staat er een punt achter <_<

 

Jawel, dat is zo. Alleen als anderen er steeds mee gaan sjouwen kan ik hem steeds weer terug zetten. Afblijven dus!  :lol:  ;)

Edited by Pjotr
Link to comment
Share on other sites

  • Members

Duur is een mening Wiel en erg persoonlijk. Mijn punt is meer dat er überhaupt over geld/prijs geneuzeld wordt met een hoog de pot verwijt de ketel gehalte.

Misschien alles nog eens goed terug lezen, dan draai je mijn woorden misschien een keer niet om. Maar nogmaals, ik ben er wel weer klaar mee en ''geniet'' wel weer mee vanaf de zijlijn...

 

Tot de 14e!

Link to comment
Share on other sites

Bij Rolls Royce zeiden ze altijd: "als je naar de prijs vraagt kan je het niet betalen". Dat was de tijd van "oud geld", tegenwoordig zijn ook de rijken meer prijsbewust. Maar ik zou dat element wel eens in een objectieve vergelijking willen horen naast een element van een kwart van de prijs.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...