Jump to content

Music 2


carl
 Share

Recommended Posts

Ik zag bij Puresound dat onze Marco er een leuk merk bij had in zijn stal namelijk Pluto. Kortom we zullen daar een keer van mogen genieten op een show. Toen ik verder op de site keek zag ik daar een LP van Ben Webster op staan. Kan je daar iets over zeggen Marco? Je hebt trouwens een mooie site.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Zo dan... een eigen topic! Voel me zeer vereerd...

 

Ben Webster, nou, dat is een mooi verhaal, Fritz heeft via via de originele master tapes te pakken gekregen van dit album. Deze waren in bezit van ik dacht de Nederlandse ter ziele gegane tak van Fontana (Philips), daar is nog wat materiaal van beschikbaar welke Fritz heeft opgekocht. Deze opnames van Ben Webster zijn nooit officieel uitgebracht, Fritz heeft deze analoog gemasterd (met een paar enorme zeurpieten B) in de finale status voor het eindresultaat), het is een heel mooi album geworden. Het vinyl wordt bij Stockfish geperst met uiteindelijk een naar mijn idee fantastisch mooi resultaat. De A kant is wat rustiger, kleiner van opzet, een beetje zoals Sounddesign 5 (waar nu ook een vinyl variant van is verschenen, Sounddesign 6) de B kant is iets meer experimenteel. Het is ook het eerste album welke onder de noemer ''Analogue Experience'' wordt uitgebracht, een serie die wel eens heel bijzonder kan worden...

 

Pluto Audio dan, daar ben ik idd heel, heel erg blij mee! Fabrikanten hebben het wel eens over ''Militaire- of Medische Specificaties''? Nou, waar NASA ophoudt, daar begint Pluto Audio. Toegegeven, het is heel veel geld, maar je hebt ook wel direct een eindstation voor het leven en de opvolgende generaties!

 

Voor Groove into Bits II gaan we de 12A Carbon Cobra met een 5A arm en One element gebruiken, iets waar ik heel erg naar uitzie. Dit wordt gemasterd op een set waar je alleen nog maar heel stil van kan worden, dat zijn nou de allerleukste dingen van dit werk, het luisteren en afspelen van de mooiste muziek op het allerhoogste niveau! Je wilt niet weten hoeveel reviewers zich al hebben aangemeld om hierbij aanwezig te mogen zijn (o.a. 6-Moons, StereoPlay, Music-Emotion), misschien nog iets voor PureSound? Ooit de bedenker van het concept (Rene van Es) is onze eregast. Ook alle fabrikanten zijn erbij aanwezig, ooit wel eens 6 enorme ego's braaf zien en horen samenwerken? Een beleving op zich...

 

Maar ik dwaal af, die Ben Webster? Een aanrader dus...

Link to comment
Share on other sites

Marco,

 

Leuke initiatieven allemaal !

 

Je weet toch dat Puresound er altijd bij wilt zijn.

 

Ik vraag niets meer aan, want krijg daar toch geen antwoorden op, dus tegenwoordig gaat men mij maar vragen. De aanvragen die ik heb liggen bij diversen importeurs v.w.b. reviews is een flinke stapel en aan jou liggen er ook een paar tussen, maar echt concrete antwoorden erop krijgen of het daadwerkelijk uitleveren van apparatuur voor een review is nada. En eerlijk gezegd ben ik het geleur en gezeur ervoor aardig zat geworden.

 

Maar ik zie de uitnodiging graag tegemoet

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Dan ben jij (en/of Carl) bij deze uitgenodigd!

 

Het gebeuren vindt plaats in Walkertshofen (omgeving Augsburg/Munchen) op 26 januari aanstaande. Overige communicatie hierover gaarne via e-mail/telefoon (en ja, ik werk ook op zondag)...

Link to comment
Share on other sites

Ik zal in ieder geval de Ben Webster bestellen Marco. Kan ik gelijk eens kijken of ik Frits onrecht aandoe. Ik heb een dochter die maart april mei een stage loopt in München. Jammer dat ze er niet eerder zit. Overigens vind ik dat je een mooie combi aan merken hebt. Alleen aan ls zou je een kleiner hoogwaardig alternatief mogen hebben. Die dingen van jou verkoop je wel aan de man maar niet aan de vrouw.In ieder geval niet aan die van mij.

 

Overigens heb ik voldoende kopij voor de komende 4 maanden. Probleem is wel dat we niet willen recenseren in de trend van dat het laatste artikel nog " witter wast" dan het vorige. Je moet wel een beetje geloofwaardig blijven.Lukt eigenlijk wel. Ik ben nu met iets bezig wat ik uit eigen zak betaal. Wel zo makkelijk.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

...

 

Alleen aan ls zou je een kleiner hoogwaardig alternatief mogen hebben. Die dingen van jou verkoop je wel aan de man maar niet aan de vrouw.In ieder geval niet aan die van mij.

 

Vind jij (of jouw vrouw Carl), daar denken andere vrouwen weer heel anders over (die van mij bijvoorbeeld). Maar ik ben met iets bijzonders bezig, hou ik nog even voor me...

 

 

Overigens heb ik voldoende kopij voor de komende 4 maanden. Probleem is wel dat we niet willen recenseren in de trend van dat het laatste artikel nog " witter wast" dan het vorige. Je moet wel een beetje geloofwaardig blijven.Lukt eigenlijk wel. Ik ben nu met iets bezig wat ik uit eigen zak betaal. Wel zo makkelijk.

 

Dit gaat niet om een recensie, het zou een ''achter de schermen'' of achtergrond verhaal kunnen worden over unieke samenwerkingen. De set an sich valt ook niet meer te recenseren, want met alle goede wil van de wereld kun je een set-up met 6 cijfers voor de komma toch nergens meer mee vergelijken. En dat willen we ook niet! Daarbij vindt deze sessie plaats in een ruimte met zo ongeveer de beste akoestiek die je je maar kunt wensen, dan gaan wederom alle vergelijken al manco...

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een vriend waarvan zijn vrouw uiteindelijk de hele set in de schuur zette Marco. En hoeveel mannen hebben uiteindelijk hun bruine Kefjes moeten inruilen voor een paar " pakken melk " dankzij Jan de Bouvrie. De interesse voor muziek verdween vervolgens snel. Ik denk daarom dat voor een topmonitor of slanke zuil markt is. Je zal wat in laag moeten inleveren maar ja is dat muzikaal gezien een ramp ? Ik woon niet te ver van de Hifi winkel en hoorde daar die Franco Serblins. Die man heeft wel door wat een deel van de markt wil: kwaliteit en vormgeving. Italianen kunnen dat beter dan Engelsen. Als je met zelf iets bezig bent zoek er een vormgeven bij en laat het resultaat aan een paar vriendinnen van Glenn zien.

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Ik heb een vriend waarvan zijn vrouw uiteindelijk de hele set in de schuur zette Marco. En hoeveel mannen hebben uiteindelijk hun bruine Kefjes moeten inruilen voor een paar " pakken melk "

 

Wat een "watjes" :wacko:

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Tja, weet je Carl, zo'n Ktema of Accordo komt er hier dus gewoonweg niet in, ze vindt dat design gewoon niets! Zijn eerste echte top-ontwerp, de Extrema, die vindt ze dan weer wel mooi (ik ook btw, heel mooi zelfs).

Maar maak je niet druk, ik ben niet zelf bezig als in bezig... Ik ben met een partij aan het praten waar het design idd van Italiaans komaf is.

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Ingetogener, vooral de A kant, en geen strings... Het is ook dat ik de originele tapes heb gehoord, maar alsof ze onlangs zijn opgenomen! Ze konden toen echt wel wat (of beter, konden ze dat nu nog maar zo goed)...

Link to comment
Share on other sites

Ik zag bij Puresound dat onze Marco er een leuk merk bij had in zijn stal namelijk Pluto. Kortom we zullen daar een keer van mogen genieten op een show. Toen ik verder op de site keek zag ik daar een LP van Ben Webster op staan. Kan je daar iets over zeggen Marco? Je hebt trouwens een mooie site.

 

Help eens met wat linkjes, Carl.

T'is geen klein seitje.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Kweenie, kom je naar Hamburg begin volgende maand? Niet echt in de buurt...

 

Anders schiet ik wel een keer bij je langs met die Graham goeroe (zie jouw nieuwe draadje), kan ik gelijk eens een leuke phonotrap of twee meenemen!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Members

Daar dit draadje toch mijn naam al draagt het maar even hi-jacken voor het volgende:

 

Zoals elders op dit forum al was vermeld, op 23- en 24 maart wordt in Cafe Engels ''Analogue Extrema'' gehouden. De promotie campagnes hieromheen zullen vandaag of morgen wel beginnen, dus alle benodigde info is onderweg.

Omdat dit nou precies helemaal in mijn straatje past zat ik me af te vragen of het niet wat zou zijn om bijvoorbeeld op de zondagmiddag iets speciaals te doen (eventueel zelfs voor het HEAR forum). Het lijkt mij bijvoorbeeld een hele aardige om mijn Japanse persing van Pink Floyds ''The Wall'' hiervoor te gebruiken en deze daar compleet te draaien. Is weer eens wat anders als de geijkte demo-muzak...

 

Input is welkom!

 

Ik heb trouwens een hele leuke set-up in mijn gedachten, een relatief heel betaalbare set-up waarin alle technieken en know-how uit de duurdere reeksen zullen samenkomen.

 

Link to comment
Share on other sites

Dat lijkt me fraai. Maar, de hele Wall, is dat niet wat lang? Dark Side of the Moon is ook prachtig toch? Maar misschien heb je daar niet zo'n mooie persing van?

Enfin, staat genoteerd, lijkt me leuk.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Die heb ik ook als Japanse persing, maar ik wordt altijd net wat warmer voor ''The Wall''

 

Ik wacht de input nog even af je weet maar nooit wat voor moois er nog kan worden aangedragen.

Link to comment
Share on other sites

Die heb ik ook als Japanse persing, maar ik wordt altijd net wat warmer voor ''The Wall''

 

Ik wacht de input nog even af je weet maar nooit wat voor moois er nog kan worden aangedragen.

 

Met het optreden int verschiet van The Wall deze zomer, is mijn keuze snel gemaakt !! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Members

Even dit draadje maar weer gekaapt voor alvast een teaser uit het programma van afgelopen weekend: de opnames gemaakt voor Groove into Bits II.

 

Onno gaat een uitgebreid verslag van deze sessie maken op Puresound, hij zal hier binnenkort nog wat foto's plaatsen welke zijn genomen tijdens deze ''fieldtrip''. Leuke parallel ook met het ''De Wind Van Voren'' draadje: wederom een luidspreker efficientie van 107 dB welke wordt versterkt met 2 maal 220 echte Watten! In mijn optiek de enige manier om de realiteit echt te benaderen. En voor wie nu denkt: gekkenwerk, gehoorbeschadigingen of meer van dat soort opmerkingen, het afluister niveau zat keurig steeds rond de 80-85dB, maar wel voorzien van de echte dynamieksprongen (en die zijn enorm, geloof dat maar gerust)!

 

De set-up van het monitoringsyteem kan ik wel alvast uit de doeken doen:

 

* Pluto 12A Carbon Cobra draaitafel met 6A Greece tonearm en vdHul Colibri element

* Octave Phonomodule

* Octave Jubilee voorversterker

* Octave MRE 220 monoblokken voorzien van Super Black Boxen

* Blumenhofer Wiki referentie luidsprekersysteem

* Cammino bekabeling en Power Harmonizer

 

Buiten dat wij allen wederom onze referentie hebben kunnen bijstellen is er naar mijn idee een cd-productie opgenomen welke iedereen flink zal verrassen!

 

Wordt vervolgd...

Link to comment
Share on other sites

Onno gaat een uitgebreid verslag van deze sessie maken op Puresound, hij zal hier binnenkort nog wat foto's plaatsen welke zijn genomen tijdens deze ''fieldtrip''. Leuke parallel ook met het ''De Wind Van Voren'' draadje: wederom een luidspreker efficientie van 107 dB welke wordt versterkt met 2 maal 220 echte Watten! In mijn optiek de enige manier om de realiteit echt te benaderen. En voor wie nu denkt: gekkenwerk, gehoorbeschadigingen of meer van dat soort opmerkingen, het afluister niveau zat keurig steeds rond de 80-85dB, maar wel voorzien van de echte dynamieksprongen (en die zijn enorm, geloof dat maar gerust)!

Lijkt me inderdaad een leuke ervaring...

 

Maar... die luidsprekers speelden ca. 85 dB. Hiervoor heb je dan 0.008 W nodig.

Je kunt dan met 220 W pieken van ca. 45 dB (is 130 dB) weergeven... :huh:

De 3 dB van het andere kanaal streep ik dan weg tegen de luisterafstand.

 

Op welke plaat of CD staat dat..???

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...