Jump to content

Audio Show Studio Alkmaar 2012


VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Nog forummers naar "Audio Show Studio Alkmaar 2012" geweest ?

 

 

Ik ben gisteren naar de "Audio Show Studio Alkmaar 2012" geweest. (HELAAS GEEN FOTO,S)

 

Weliswaar een kleine show maar niet zo massaal en druk als de Xi-fi en Av-NU

maar wel gezelig en meer tijd en ruimte om alles goed te beluisteren.

 

Top of the show kwa klank --> de set met Magico Q3 speakers met Zanden-buizenversterker - Solution CD-speler &

draaitafel van Bergmann Audio (draaiplateau + tangiale arm = luchtgelagerd)

 

Tegenvallend, zoals vaker de MBL-set, klnk niet slecht maar gezien de prijs van de set (en het aantal kilo,s - je heb een heftruck nodig

om 1 eindbak te verplaatsen) gewoon ondermaats.

Het eerste wat bij me opkwam toen ik de MBL-set zag = OVERKILL !!!

 

Zeer fraai klonk ook de nieuwe Avalon Idea speakers (9.000 euro/pr) aangestuurd

met een zware Moon-versterker + Aurrender musicserver.

 

Van de nieuwe Dali Epicon speakers (9.000 euro/pr) welke zeer fraai waren om te zien,

had ik iets meer verwacht, klonken zeker niet slecht maar minder plastisch dan 1 ruimte verder op

waar de goedkopere broertjes de Dali Helicon 400 MKII speelden.

Wellicht dat het geluidsmateriaal (opnames) + versterker+bron hier de oorzaak van waren.

- Dali Epicon speakers --> aangestuurd met de NAD M2 + NAD-musiceserver uit de M-serie

- Dali Helicon 400 MKII --> aangestuurd door Symphonic-Line buizenversterker + CD-speler+buis

Link to comment
Share on other sites

Hmm... grappig hoe mensen verschillend horen.

Ik vond de Magico's een beetje tegenvallen, wat "donker" en weinig dynamiek. Nu kan ik dat wel verklaren: een grote zaal die behoorlijk goed gedempt is, geen zijwanden (tenminste binnen 20 meter) en een buizenbak die bijna helemaal open stond. Voor mij was de "magic" er niet zoals ik dat ooit had ervaren bij de Magico M5.

Even verderop in de zaal vond ik de Mansberg "Adams Family" creaturen meer helderheid en dynamiek hebben, maar die had wat akoestische ondersteuning van de bar.

Maar ik vond eigenlijk de Avalons serieus slecht klinken, zeer gekleurd midden, gesloten kwa beeld, zelfs slechter dan een of ander ipod geval verderop bij Hifinesse. Waar dat nou aan lag...?

Ook voor mensen die denken alles al voor elkaar te hebben en niets meer nodig hebben was het interessant. Zo had Nordost het lef om verschillen (als die er zouden zijn, ik hoorde niets) te laten horen tussen verschillende netsnoeren. Ik hoorde vooral de speakers, die erg goed klonken.

En in de grote zaal draaiden ze dezelfde muziek, eerst over de Lua set, dat niet verkeerd klonk, lekker dynamisch, vol laag, ...en later over de veel duurdere set met de Mansberg speakers. Die klonken toch een stuk neutraler, ondanks het vreemde uiterlijk. Dus hopelijk volgend jaar weer!

Link to comment
Share on other sites

Hmm... grappig hoe mensen verschillend horen.

Ik vond de Magico's een beetje tegenvallen, wat "donker" en weinig dynamiek. Nu kan ik dat wel verklaren: een grote zaal die behoorlijk goed gedempt is, geen zijwanden (tenminste binnen 20 meter) en een buizenbak die bijna helemaal open stond. Voor mij was de "magic" er niet zoals ik dat ooit had ervaren bij de Magico M5.

Even verderop in de zaal vond ik de Mansberg "Adams Family" creaturen meer helderheid en dynamiek hebben, maar die had wat akoestische ondersteuning van de bar.

Maar ik vond eigenlijk de Avalons serieus slecht klinken, zeer gekleurd midden, gesloten kwa beeld, zelfs slechter dan een of ander ipod geval verderop bij Hifinesse. Waar dat nou aan lag...?

 

Het is altijd verstandig, bij zo luistersessie, meerdere nummers te blijven zitten en niet bij de eerste tegenvallende nummer (slechte opname)

het veld proberen te ruimen. ff volhouden dus :unsure:

Niettemin blijven dit soort luisterervaringen niet meer dan vluchtige luisterindrukken, waar niet te veel conclusies aan verbonden moeten worden.

 

De Vivids vond ik ook wel goed klinken maar luidsprekers die op barbapapa's lijken komen er bij mij niet in :D

Link to comment
Share on other sites

Ik was er gisteren ook en vond het eigenlijk maar op een paar plaatsen echt goed klinken.

 

1. Magico monitoren ( de grote heb ik niet gehoord).

2. Diapason

3. Von Schweikert VR 33

 

Voor het geld speelden de Indiana line luidsprekers erg goed.

 

De Avalons hadden een prachtig stereobeeld, maar onder de 100 Hz was er gewoon niks meer.

De Mansberg Sinus klonk 10 keer beter dan bij ons op de audioclub kennelijk doet goede versterking toch veel. Helaas was het laag niet onder controle.

De Wilsons Duetta stonden gewoon te schetteren. De andere sets in die ruimte heb ik niet gehoord.

De nieuwe Dali's klonken redelijk iets te veel scherpte in het hoog. De NAD versterker..??

De Helicons heb ik niet gehoord.

De MBL set klonk erg realistisch, maar een echt stereobeeld met focussering was er niet.

 

Zo'n halve dag is eigenlijk te kort om alles te horen. Het was ook niet duidelijk wanneer welke set speelde. Nu was het op goed geluk binnenlopen. Helaas hebben we daardoor een paar mooie demo's gemist. Iets voor de organisatie..?? Monitor in de centrale ruimte met daarop het programma lijkt me toch niet zo moelijk.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...