Jump to content

Wat Horen Jullie Nog..?


Hans van Liempd
 Share

  

29 members have voted

  1. 1. Waar ligt jouw grens

    • 1. Ik hoor verschil tussen verschillende luidsprekers
      7
    • 2. Ik hoor verschil tussen verschillende electronische apparaten
      8
    • 3. Ik hoor verschil tussen verschillende signaalkabels
      3
    • 4. Ik hoor verschil tussen apparaatvoetjes (spikes, dempers, masterbase e.d.)
      3
    • 5. Ik hoor verschil tussen verschillende netkabels, netfilters e.d.
      4
    • 6. Ik hoor verschil tussen een set mét en zonder onverklaarbare middeltjes (gehakt, Harmonix, Miracle wraps ens.)
      6
  2. 2. Welke frequentie horen jullie nog?

    • 1. 6000 Hz
      2
    • 2. 9000 Hz
      3
    • 3. 12000 Hz
      6
    • 4. 15000 Hz
      4
    • 5. 18000 Hz
      3
    • 6. 21000 Hz
      0


Recommended Posts

Vermoedelijk door mijn slechte geluiden geheugen blijf ik steken op 1 (hooguit 1.5). Voor 2 moeten de verschillen al vrij groot zijn om zekerheid te hebben (een 900 gulden Yamaha HT receivers versus een 6000 gulden hifi pre/eind haal ik er nog wel uit). Indertijd hoore ik ook wel verschil tussen een standaard Sony sacd speler en een Vacuum state gemodde van het zelfde type. Verschil in signaal kabel (line kabel) meen ik ooit gehoor te hebben (maar het was op zijn minst zeer subtiel en er waren ook beinvloeden omgevingsfactoren). LS kabel heb ik nooit ecpliciet vergeleken (gewoon Kimber 4TC genomen).

Link to comment
Share on other sites

Wat moet ik hier nou stemmen? Voor mij is dit geen rijtje in opklimmende moeilijkheid, want 6 vind ik juist het gemakkelijkst. Nou, vooruit, ex equo met 1. En met voorbehoud, Harmonix zegt mij namelijk nix.

Maar verschil in stroomkabels? Het zal er zijn, maar vind ik verdomd lastig te bepalen. En apparaatvoetjes? Nope.

 

Voor wat 6 betreft: een hoop mensen hebben nog nooit een gehakte set gehoord, laat staan het verschil tussen diezelfde set gehakt, en kaal.

Bijv ene Hans van Liempd die bij mij op bezoek was, geen gehakt zegt te kunnen horen, maar wel mijn set aanduidt als de eerste waarin hij streaming serieus kon nemen (of woorden van gelijke strekking), en bovendien er het mooiste hoog van zijn leven hoorde (of woorden van gelijke strekking). Maar zelf (bij mijn weten) nooit gepoogd heeft het verschil bij hem thuis te ervaren, gewoon met wat TS op een CD.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

Als ik op de audio verenging een vergelijking doe dan hoor ik deze vaak wel.

Maar als ik thuis eerst op moet staan en de aanpassing maken dan wordt het een stuk moeilijker.

Zo ben ik al enige tijd met een kabel vergelijk bezig maar dat vind ik toch knap lastig.

In een ab vergelijk kom ik daar dan ook niet uit.

Na langer luisteren dan merk je pas waar de verschillen echt zitten en of het een verbetering is.

 

Groetjes George

Link to comment
Share on other sites

Vermoedelijk door mijn slechte geluiden geheugen blijf ik steken op 1 (hooguit 1.5). Voor 2 moeten de verschillen al vrij groot zijn om zekerheid te hebben (een 900 gulden Yamaha HT receivers versus een 6000 gulden hifi pre/eind haal ik er nog wel uit). Indertijd hoore ik ook wel verschil tussen een standaard Sony sacd speler en een Vacuum state gemodde van het zelfde type. Verschil in signaal kabel (line kabel) meen ik ooit gehoor te hebben (maar het was op zijn minst zeer subtiel en er waren ook beinvloeden omgevingsfactoren). LS kabel heb ik nooit ecpliciet vergeleken (gewoon Kimber 4TC genomen).

 

Dan moet je wel stemmen..!!

 

We hebben kennelijk goede oren.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Nou dan heb ik 1 gestemd. Voor 2 heb ik te verschillende ervaringen. 3 te onzekere ervaringen en de rest niet echt de moeite gedaan om verschillen waar te nemen (wel een en ander toegepast in de loop der jaren, behalve 6 dan).

 

Ik heb overigens een bloedhekel aan technisch luisteren. Ik luister liever gewoon naar de muziek en laat me daar door beinvloeden (soms negatief, meestal positief).

 

Ik hoor overigens wel verschillen tussen verschillende cd uitgaven (bv een standaard Tommy vd versus de sacd van Tommy).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...