Jump to content

Ls Kabel


carl
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack
Wat afscherming betreft : in de interlinks dubbel. En koper én carbon.

In de LS kabels alleen carbon.

Sinds wanneer is carbon wat direct om de geleider zit een afscherming?

 

Dat geldt inderdaad voor de http://www.vandenhul.com/p_C21.aspx

Niet voor de http://prefer-upc.co...-screened/mgk-6

 

Maar dan nog.... carbon heeft andere elektrische eigenschappen dan koper.

http://www.wetenscha...showtopic=63401

Tussen koper en zilver is dat verschil klein.

 

Hoe dan ook' date=' het werkt fantastisch. Jammer dat jullie zo sceptisch zijn en over dit soort onbenulligheden vallen :(

Maar ja, dàt is hooguit jammer voor jullie zelf <_<

 

Ik ga de handleiding met aanbevelingen van mijn Array/VDH S-1 versterker echt niet inscannen ..... doei [img']http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a010.gif[/img]

 

De groeten

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

VD Hull Carbon en Carbon afscherming is aleen bruikbaar tussen cd en tuner en vv versterker maar niet geschikt tussen vv en eindversterker omdat die een weerstand heeft dacht ik van 25 ohm

 

Vroeger zijn er publicaties over deze kabel geschreven,en toen kawam vd hull 2 uit ik dacht met een koperlegering als afscherming <_<

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

25Ω voor een kabel lijkt me wat veel Wol.

Dat kan denk ik alleen als de kern van de kabel ook van koolstof is gemaakt.

 

En d

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Goed S@m.

 

Ik geef je gelijk :)

 

Maar hoe goed ook .......

Er zijn natuurlijk altijd mensen, met meer verstand van zaken en ervaring

meer dan ik ooit kan op doen.

 

Maar ja, hoe krijg je dat boven tafel? netwerken, cursussen volgen, veel zelf

proberen en niet direct opgeven.... kan iedereen is niet moeilijk, kost hooguit moeite.

 

Maar constructief proberen te zijn en niet alles gelijk afzeiken vind ik een stuk moeilijker.

Lastig hoor, zo'n forum, misschien is dit wel niet het goede medium voor zoiets.

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

Wat heel belangrijk is de loop richting van de kabel die moet je altijd van tevoren beluisteren als op meter los koopt, dus niet denken als er bedrukking opstaat maar beide kanten uitproberen

Hoe doe je dat WOL? Dus ik koop een aantal meter kabel voor een interlink of luidsprekersnoer, de kabels zijn aangemerkt als niet-directioneel. Wat nu? Of bedoel je wat anders.

Link to comment
Share on other sites

Goed S@m.

 

Ik geef je gelijk :)

 

Maar hoe goed ook .......

Er zijn natuurlijk altijd mensen, met meer verstand van zaken en ervaring

meer dan ik ooit kan op doen.

 

Maar ja, hoe krijg je dat boven tafel? netwerken, cursussen volgen, veel zelf

proberen en niet direct opgeven.... kan iedereen is niet moeilijk, kost hooguit moeite.

 

Maar constructief proberen te zijn en niet alles gelijk afzeiken vind ik een stuk moeilijker.

Lastig hoor, zo'n forum, misschien is dit wel niet het goede medium voor zoiets.

 

Jack

 

Hoi Jack,

 

Misschien moet je het niet zien als afzeiken maar eerder als opbouwende kritiek.

Er wordt namelijk helemaal niets gezegd over de klank of kwaliteit van de kabel.

Ik zelf zit er namelijk over te denken om eens een paar meter van deze kabel te bestellen gewoon om eens te proberen wat dat doet.

Ik kan mij namelijk wel vinden in de theorie achter deze kabel.

Dat is dan niet de theorie van het afschermen van HF door de koolstof zo als jij aangeeft maar eerder die van Mark zijn stokpaardje. :)

Wel wacht ik daar nog even mee om een stuk te kopen om dat ik vorige week van mijn werkgever te horen heb gekregen dat ik per 1-1-12 niet meer nodig ben in de organisatie na de grote reorganisatie die daar nu plaats vind.

 

Groetjes George

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Goed S@m.

 

Ik geef je gelijk :)

 

Maar hoe goed ook .......

Er zijn natuurlijk altijd mensen, met meer verstand van zaken en ervaring

meer dan ik ooit kan op doen.

 

Maar ja, hoe krijg je dat boven tafel? netwerken, cursussen volgen, veel zelf

proberen en niet direct opgeven.... kan iedereen is niet moeilijk, kost hooguit moeite.

 

Maar constructief proberen te zijn en niet alles gelijk afzeiken vind ik een stuk moeilijker.

Lastig hoor, zo'n forum, misschien is dit wel niet het goede medium voor zoiets.

 

Jack

 

Hoi Jack,

 

Misschien moet je het niet zien als afzeiken maar eerder als opbouwende kritiek.

Er wordt namelijk helemaal niets gezegd over de klank of kwaliteit van de kabel.

Ik zelf zit er namelijk over te denken om eens een paar meter van deze kabel te bestellen gewoon om eens te proberen wat dat doet.

Ik kan mij namelijk wel vinden in de theorie achter deze kabel.

Dat is dan niet de theorie van het afschermen van HF door de koolstof zo als jij aangeeft maar eerder die van Mark zijn stokpaardje. :)

Wel wacht ik daar nog even mee om een stuk te kopen om dat ik vorige week van mijn werkgever te horen heb gekregen dat ik per 1-1-12 niet meer nodig ben in de organisatie na de grote reorganisatie die daar nu plaats vind.

 

Groetjes George

 

Ha George,

 

Gelukkig heb ik een dikke huid, maar ik vind het wel eens vervelend dat mensen nu net een klein dingetje pakken

en het vervolgens uit hun verband rukken. De animo om hier iets te schrijven vergaat zo. Kritisch zijn mag en is goed.

Maar het is de manier waarop. Sommige komen niet verder dan één regel ..... Dat doen beschaafde mensen toch niet?

Mijn bijdrages ga ik Hear ook afbouwen. Ik kom hier bijna niet verder en val in herhalingen = niet goed.

 

Reorganisaties zijn vervelend en slecht voor je humeur. Ik spreek uit ervaring, ik heb 5 jaar lang in diverse reorganisaties

gezeten en elke keer ontsprong ik de dans..... Todat ik er zélf genoeg van had.

 

Wat die kabel betreft ga ik toch even in de herhaling: VdH heeft een tijdje onder zijn naam Array versterkers verkocht.

En juist VdH heeft het over carbon kabels. De handleiding van mijn S-1 versterker staat er bol van.....

Zal ook een stukje reclame inzitten dat geloof ik direct. Vandaar ook mijn opmerkingen in het audiofiele topic en in

dit luidspreker topic. Als er géén VdH opgestaan had was het waarschijnlijk nóg goedkoper. Net als de genoemde Prefer kabel.

 

Marc en b.v. BG van het groene forum gebruiken deze luidspreker kabel ook. Ikzelf heb goede ervaring met koolstof en HF demping in buizenschakelingen (gridstoppers) In de opname studio gebruiken ze ook niet te durekabel .... Als dan ook nog de versterker waarmee je speelt in zo'n zelfde studio wordt gebruikt.... tja met zoveel aanwijzingen van verschillende kanten, duidelijker kan toch niet?.

 

Dingen zijn soms simpel ..... je moet ze alleen even zien...

 

Beetje of-topic.....

Bij buizenversterkers zou ik juist weer niet overal met koolstof "afgeschermde" kabel etc gaan experimenteren.

Luidspreker kabel kan prima, of één interlink tussen de cd-speler prima...... maar niet allebei.

 

Vriendelijke groet,

 

Jack

 

P.s. @ Wol + Carl capacitieve belasting op een buizenversterker gaat fout .....

Link to comment
Share on other sites

Bij buizenversterkers zou ik juist weer niet overal met koolstof "afgeschermde" kabel etc gaan experimenteren.

Luidspreker kabel kan prima, of

Link to comment
Share on other sites

Ja en :confused:

 

Alleen even om een beeld te krijgen wat voor een dikte ik nodig heb. Direkt ga ik met een vriendje mijn Oracle Delphi overbrengen. Spannend hoor.

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Dan is deze Van den Hul kabel volgens die formule net te dun..... jammer :(

Ikzelf zou hem 10 meter maken. en kom dan op 2,33333mm

Link to comment
Share on other sites

Wat heel belangrijk is de loop richting van de kabel die moet je altijd van tevoren beluisteren als op meter los koopt (...)

 

Beste Wol,

 

"Looprichting??" :huh: Bij wisselspanning?? :blink:

 

(De ideëen die sommige mensen hebben van elektriciteit!) :o

Link to comment
Share on other sites

-Ik ben nu wat aan het experimenteren. Ik heb de eindversterker tussen de speakers gezet en met de voorversterker verbonden met een geleende Siltech Q 28. Van speakers naar eindversterker had ik eerst Audiolab Audioflex 2,5 mm2 (bestaat het nog?) en nu heb ik er van Henk geleende Kimber 8 TC tussen. Op het eerste gehoor (de Kimber moet nog effe inspelen) klinkt de Kimber wat minder warm. In mijn oude luisterruimte was was dat met de 4 TC wel prettig, maar hear?

 

-Na een appel gegeten hebbende kan ik niet anders zeggen dan dat het verschil best stevig is. Ik heb zo'n test CD met links, rechts en midden. Contouren zijn veel duidelijker met de Kimber, maar aan de andere kant was dat warme ook wel lekker bij zulke analytische LS. Mijn vrouw komt zo terug van haar werk. Ik zal haar eens vragen.

 

-Vrouw nog niet terug. Wat klinkt het geluid toch onvervormd in mijn luisterruimte. Ik wijt het toch aan de vloer in de eerste plaats. In mijn oude huis had ik parket op een houten ondervloer. In mijn nieuwe huis is er sprake van beton wat ik heb laten verhogen met dat blauwe piepschuim met daarop weer gewapend beton met daarop weer spaanplaat met 1 cm dik parket. Ik ga er patent op vragen.

 

- Inmiddels is Louis Armstrong ingeschakeld en hij bevestigd de eerderer luisterindrukken. Ik heb al gezegd dat de gordijnen nog in de kamer moeten komen en dat dit de akoustiek nog kan veranderen. Het zou dan kunnen dat dan de Kimbers optimaal zijn maar de Audiolabs blijven nog in de race.

 

- Klinkt toch wel erg goed nu ze wat ingespeeld zijn in de set die 8 TC. Vanavond verder want ik moet nog andere dingen doen.

 

PS Ik luister op CD en met name naar twee CD's te weten Nienke Laverman en Eric Bibb.

Link to comment
Share on other sites

We moeten hear niet zo op elkaar reageren. Dan gaat het vanzelf voorbij.

 

Beste Carl,

 

Bedoel je: "Lamaar l*llen!"?

 

Vind je dan niet, dat er ooit een einde moet worden gemaakt aan al die onzin & waanzin, die sommigen hear verkondigen?

Er zijn hear immers veel kritiekloze forummers - wellicht slachtoffers van modern onderwijs - die de "on-" en de "waan-" van de zin niet zo gemakkelijk onderkennen?

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Ach Spido, wie zonder fouten is.....

Zoiets kan alleen als er strak volgens de spelregels gemodereerd wordt.

En dan g

Link to comment
Share on other sites

We moeten hear niet zo op elkaar reageren. Dan gaat het vanzelf voorbij.

 

Beste Carl,

 

Bedoel je: "Lamaar l*llen!"?

 

Vind je dan niet, dat er ooit een einde moet worden gemaakt aan al die onzin & waanzin, die sommigen hear verkondigen?

Er zijn hear immers veel kritiekloze forummers - wellicht slachtoffers van modern onderwijs - die de "on-" en en de "waan-" niet zo gemakkelijk onderkennen?

 

Toen ik wat jonger :) was vond ik het ook wel noodzakelijk overal mijn mening over te geven Spido. Naarmate ik ouder wordt ben ik geneigd alleen te reageren op mensen die ik serieus neem. Mensen ergeren zich hear wel eens aan elkaar maar waarom altijd pastboem een reactie. Veel leuke mensen zijn daardoor weggegaan.

 

 

Overigens wat zijn jouw kabelervaringen, wat doet Klaas in de PP's. Ik ben natuurlijk ook enigszins voorzichtig met zelfsuggestie.

Link to comment
Share on other sites

4 mm2 standaard luidsprekerkabel is goed genoeg. Tenminste, bij een buizenversterker met uitgangstrafo's.

 

Die paar meter LS kabel maakt geen drol uit als je meeneemt dat de trafo 1 kilometer koperdraad bevat. Al is het zilverkabel in die trafo, dan nog maakt die paar meter LS kabel werkelijk niets meer uit op het totaal.

 

Je kunt tunen met LS kabel, door het signaal dat uit de versterker komt te verminderen, maar verbeteren kun je dat signaal niet, met een kabeltje. Verbeteren doe je aan de voorkant, niet aan de achterkant. Finetuning met LS kabel is dus puur een vorm van filteren/knijpen.

Link to comment
Share on other sites

Wat heel belangrijk is de loop richting van de kabel die moet je altijd van tevoren beluisteren als op meter los koopt,

 

dus niet denken als er bedrukking opstaat maar beide kanten uitproberen

 

En ga eens kijken naar een PA winkel te kust en de keur aan ofc kabels ,lekker betaalbaar ,ook iets voor Jack voor zijn euforie ,dan heeft hij weer genoeg de pennen op dit form en leerzaan voor Jack uiteraard :D

 

Wat betreft die PA winkel kan ik je wel gelijk geven. Die doen niet zo aan voodoo. voordat je het weet koop je dezelfde als een high-end kabel, maar dan veel goedkoper.

Maar voor wat betreft de looprichting...ik snap daar niks van. :blink:

Link to comment
Share on other sites

..

Wat heel belangrijk is de loop richting van de kabel die moet je altijd van tevoren beluisteren als op meter los koopt,

 

dus niet denken als er bedrukking opstaat maar beide kanten uitproberen

 

En ga eens kijken naar een PA winkel te kust en de keur aan ofc kabels ,lekker betaalbaar ,ook iets voor Jack voor zijn euforie ,dan heeft hij weer genoeg de pennen op dit form en leerzaan voor Jack uiteraard :D

 

Wat betreft die PA winkel kan ik je wel gelijk geven. Die doen niet zo aan voodoo. voordat je het weet koop je dezelfde als een high-end kabel, maar dan veel goedkoper.

Maar voor wat betreft de looprichting...ik snap daar niks van. :blink:

Gewoon mee lopen :D :D ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...