Jump to content

Ls Kabel


carl
 Share

Recommended Posts

Kabels is nooit zo mijn cup of tea geweest. Gezien de verhuizing ben ik toch verplicht om me daar mee bezig te houden. Op dit moment heb ik de buizen eind zo'n beetje tussen de speakers staan met een lange Siltech interlink. De eind laten staan is echter visueel geen optie. Ik heb dus een LS kabel van een kleine 8 meter nodig.

 

Ik heb nu te korte Kimber 4 TC (ik vond het altijd een mooie strakke kabe en was zeer tevredenl). Ik zou kunnen kiezen voor 8 TC ware het niet dat die niet als neutraal wordt omschreven. Een optie is een enkele of dubbele run 4 TC of zelfs bi -wiren. Over andere opties laat ik me echter ook graag adviseren (wat goedkoper mag ook want ik zag net de prijzen van die Kimber en kreeg de kriebels zo kort na de verhuizing)

 

Bedankt alvast

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Probeer eens eens een heel andere kabel. :)

Ikzelf speel met: van den Hul The Skyline Hybrid en dat kost minder dan 5

Link to comment
Share on other sites

Jullie geloven dus duidelijk niet in de LS kabel onderscheiden. Toch was ik indertijd wel overtuigd van Kimber TC. Maar goed 8 meter van de Hul in stereo is maar 80 euro's en als dat niet bevalt kan ik altijd nog zien. Wat voor een dikte zou ik nodig hebben bij 8 meter?

Link to comment
Share on other sites

Jullie geloven dus duidelijk niet in de LS kabel onderscheiden. Toch was ik indertijd wel overtuigd van Kimber TC. Maar goed 8 meter van de Hul in stereo is maar 80 euro's en als dat niet bevalt kan ik altijd nog zien. Wat voor een dikte zou ik nodig hebben bij 8 meter?

 

En jij onderschat duidelijk de vdH Skyline Carl! ;)

Ik zou naar Jack luisteren...

Zelf hoef ik ook geen andere. Lekker flexibel en met een touch-of-koolstof! Beter dan het dure spul van vdH, grappig genoeg.

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Jullie geloven dus duidelijk niet in de LS kabel onderscheiden. Toch was ik indertijd wel overtuigd van Kimber TC. Maar goed 8 meter van de Hul in stereo is maar 80 euro's en als dat niet bevalt kan ik altijd nog zien. Wat voor een dikte zou ik nodig hebben bij 8 meter?

 

Die kabel is maar in

Link to comment
Share on other sites

Jullie geloven dus duidelijk niet in de LS kabel onderscheiden. Toch was ik indertijd wel overtuigd van Kimber TC. Maar goed 8 meter van de Hul in stereo is maar 80 euro's en als dat niet bevalt kan ik altijd nog zien. Wat voor een dikte zou ik nodig hebben bij 8 meter?

 

Ik geloof in alles, echt waar. Maar koop die Vd Hul en koop die Praxis, ben je

Link to comment
Share on other sites

Ik neem het advies van Jack zeer serieus en zeker met dat van Toine erbij. Puur koper spreekt me ook wel aan. Ik wil in ieder geval even wachten op mijn gordijnen voor mijn def keuze.

Link to comment
Share on other sites

Ik wil in ieder geval even wachten op mijn gordijnen voor mijn def keuze.

 

Of de kleur matched..?

 

Ikzelf speel met: van den Hul The Skyline Hybrid ....

... Licht blauw van kleur

Link to comment
Share on other sites

Maar die Praxis vind ik toch wat aan de dunne kant, maar voor 14 euro leg je dubbel dat is wel weer waar.

 

Ze hebben ook 1,5mm, maar die vind ik persoonlijk niet zo goed klinken als de 0,75mm op 2x 4 meter.

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Ik neem het advies van Jack zeer serieus en zeker met dat van Toine erbij. Puur koper spreekt me ook wel aan. Ik wil in ieder geval even wachten op mijn gordijnen voor mijn def keuze.

 

Hoezo Carl?, moet de kleur van de kabel matchen :rolleyes:

Gewoon hup over de vloer neerleggen, mijn ega vind het geen probleem.

 

Ze zou er wèl een probleem mee hebben als ik een aparte luisterruimte zou hebben.

Dan zit ik dáár vaker...... vind ze niet gezellig :) Ik heb het zelfs gepresteerd om

blokken beton in de kamer te zetten en eerder ook 50x 50 betonnen straat tegels....

 

Groet,

 

Jack

 

 

Ahhh S@m is me voor .....

Edited by tubejack
Link to comment
Share on other sites

Oh nee Jack het ligt heel anders. Met gordijnen erbij ligt de akoustiek van de kamer wel zo'n beetje vast en kan ik inschatten wat voor een signature de kabel moet hebben. Ik had indertijd net iets te veel warmte en vandaar toen de Kimber TC. Aan de andere kant als ik al zou willen kiezen voor een kabel van pakweg 50 euro de meter wordt dit al vlug 700 euro en dat heb ik er niet voor over nu. Het is wel een zeer goede suggestie want hij is nog in de aanbieding ook voor 4,89! Overigens wat maakt die man vele soorten kabels, hoe heb jij door de bomen het bos kunnen zien?

 

Overigens wel leuk dat mijn huiskamer zo goed klinkt. We kkrijgen nu een slaapkamer van 5,7 maal 3,6. Omdat dit mogelijk een hifi kamer zou worden loopt er een pijp door de muur naar de zolder voor een antenne. Mijn Quad set gaat ons in de avond daar bedienen en dan met name de FM 4. Ik zal je nog eens vragen hoe je een goede zolderantenne maakt.Ik zit hier zo'n beetje op het hogste punt in Nijmegen.

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

[.....] hoe heb jij door de bomen het bos kunnen zien?

 

Ik ken een aantal mensen, die precies dezelfde kabel gebruiken, met een verbluffend resultaat.

Het is denk ik v

Link to comment
Share on other sites

Jack,je bent geschikt als verkoper in een audiozaak :D

 

Jack,je moet deze onzin niet vertellen en waarom leg ik je uit.

 

Jack als de mensen op dit forum deze kabel kopen en het klinkt van geen meter dan heeft vd Hull het gedaan elke versterker reageert anders op luidsprekerkabel en het geld ook voor interlinks.

 

Ik gaf vroeger hifi shows en er stonden altijd drie installaties met juiste configuratie aan kabels tijdens de demonstratie deed ik de kabel of interlink verwisselen, om de mensen in de zaal wakker te schudden dat je de installatie ook slechter kon laten klinken,goed ik was op dat moment geen omzetdraaier :D maar je bent wel bezig met EERLIJK verkopen.

 

Jack,je moet de verschillen laten horen niet meer en niet minder, DE KLANT BEPAALT en niet ik en mijn mening is op dat moment niet intressant.

 

Door die verkopers onzin zie je daarom veel verkoop advertentie,s. <_<

Link to comment
Share on other sites

Wol, je krijgt vandaag de dag geen service meer in een winkel voor een kabel van 5 euro de meter.

 

Wol, je moet vandaag de dag al blij zijn met advies op een forum.

 

Wol, wie heeft er nu nog verstand van kabels versus je bestaande set?

 

Wol, wat zou jij de topic starter adviseren kijkende naar zijn set?

Link to comment
Share on other sites

Zowel Wol als Jack geven goede antwoorden. Jack geeft het advies een goede goedkope kabel te kopen waar je in ieder geval geen buil aan kunt vallen. Wol adviseer een en ander uit te proberen. Dat heb ik natuurlijk in mijn vorige huis ook gedaan en kwam uiteindelijk op een Kimber 4 TC. Ik dacht eigenlijk dat die te dun zou zijn voor langere afstanden maar kennelijk betekent 13 AWG 2,63 mm2 en dat is ruim voldoende voor LS niet onder de 4 ohm komen (ik meen me zelfs te herinneren net iets onder de 6). Zelfs dan kost het me nog bijna 600 euro gezien de benodigde lengten. Maar de kleur past dan wel goed bij onze champagne kleurige gordijnen :rolleyes: In die zin is de van de Hul ook nog wel een alternatief en zeker omdat ik nog een set moet aansluiten op de slaapkamer.

Link to comment
Share on other sites

Carl,ik zou gewoon computerflatkabel om en om uitproberen en ik zal je ook uitleggen waarom je hebt een muzikale installatie en een analitische speaker ,dus je moet een mengvorm van kabel zoeken dus iets dunnere kern als de Kimber maar wel capacatief dit is mijn sugestie,s maar wollie is niet helderziende. :)

Het blijft altijd uitproberen

Link to comment
Share on other sites

Carl,ik zou gewoon computerflatkabel om en om uitproberen en ik zal je ook uitleggen waarom je hebt een muzikale installatie en een analitische speaker ,dus je moet een mengvorm van kabel zoeken dus iets dunnere kern als de Kimber maar wel capacatief dit is mijn sugestie,s maar wollie is niet helderziende. :)

Het blijft altijd uitproberen

 

Ik denk dat je beschrijving van mijn set wel klopt Wol. Ik heb van computers verder weinig verstand,wat voor een kabel bedoel je precies?

Link to comment
Share on other sites

Carl,flatkabel dat gebruikten ze tussen moederbord en ide schijf en je doet om en om dus plus-min -plus-min en als je een beetje rond neust op internet kost dat bijna niks :)

 

Ik wil vanavond wel wat meer vertellen, want de baas --vrouw--roept mij,wollie heeft namelijk een strenge vrouw :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Zal ik nog eens een klein "hersenspinseltje" laten vallen de Array set die ik nu heb. Doet héél veel om

hoogfrequente storingen uit het audio signaal te halen. En stelt zelfs in de handleiding, dat aansluitdraden

doet even toe wèlke als antenne kunnen fungeren.

 

Iedereen snapt nu natuurlijk dat op het moment als een kabel als antenne werkt er ongewild hoogfrequente

signalen door de kabel kunnen worden opgepikt. Daarom is niet afgeschermde UTP computerkabel die wij allemaal

gebruiken getwist en zo in elkaar gedraaid dat de aderparen per 2 links en rechtsom gedraaid zijn. Zo heffen

eventuele hoogfrequente stoorsignalen zichzelf op omdat ze in tegen fase ten opzichte van elkaar staan.

 

Wel nu. Een carbon afscherming in mijn interlijks en luidspreker kabels doet volgens mij precies hetzelfde.

Dus tip voor Hans van L hoe fraai ook....... je kan stoppen met het twisten van kabels :rolleyes:

 

Vriendelijke groet,

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

(...) niet afgeschermde UTP computerkabel (...)

Dat lijkt me een pleonasme... :rolleyes:

 

Overigens betwijfel ik of een carbon afscherming wel iets/veel doet. En waarom carbon? Een koperen afscherming voldoet toch ook prima? Overigens wordt m.i. de invloed van 'hoogfrequente stoorsignalen' op het eindresultaat (het geluid dat wij horen) schromelijk overdreven. Echt hoogfrequente signalen komen uberhaupt niet door de versterker heen, de LS-kabels pikken echt geen storing op, en de luidsprekers kunnen het ook niet weergeven. Dus er moet echt een apparaat van over de zeik gaan wil je er iets van merken, anders heeft hoogfrequent volgens mij weinig invloed...

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack
(...) niet afgeschermde UTP computerkabel (...)

Dat lijkt me een pleonasme... :rolleyes:

Soms wil je iets extra duidelijk maken niet ;)

In UTP werkt het principe van tegen fase.

 

Wat afscherming betreft : in de interlinks dubbel. En koper

Link to comment
Share on other sites

Wat afscherming betreft : in de interlinks dubbel. En koper én carbon.

In de LS kabels alleen carbon.

 

 

Sinds wanneer is carbon wat direct om de geleider zit een afscherming?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...