Jump to content

Wat Zijn Je Nieuwe Audio Aanwinsten II....


Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Een modulaire, duurzame telefoon. De fairphone 2

 

In München een paar mobiele hi-res audio players beluisterd, zoals de Onkyo DP-X1 en de Pioneer XDP-30R. Best leuk, zelfs met MQA, maar ik zie me niet zo snel daarmee op stap gaan. Mijn smartphone gaat wel altijd met mij mee, dat is zo'n manusje van alles waar ik niet zonder kan. Bellen (weinig), internetten (veel), mailen (heel veel), en soms muziek beluisteren. En daar zit hem de crux, want met de voornoemde spelers gaat het vooral daar om.

 

De fairphone zal denk ik niet die hoogstandjes kunnen leveren, maar is daarentegen modulair, kan dus gemakkelijk uit elkaar, én weer in elkaar, en daar zit ik nu op te vlassen. Ik heb nog wat "filter"spul in een buisje dat ik goed kan gebruiken.

 

Punt met die smartphones i.h.a. is toch dat ze binnen een paar jaar verouderd zijn, geen updates meer krijgen, en dus inherent onveilig worden. Ook dat hoop ik met de Fairphone te kunnen tackelen.

 

We'll see.

Link to comment
Share on other sites

Ik vond m wat prijzig. rond 500 euro ofzo. Voor rond 180 euro heb je een Motorola G5 die ook een heel eind komt. Maar ik ben geen smartphone groot gebruiker. Eigenlijk haat ik die dingen. Ik heb nog steeds een circa 6 jaar oude Nokia

Link to comment
Share on other sites

Ah, ja, prijzig... Mijn huidige Chinees had ik voor € 125, nadat ik een recensie erover gelezen had van iemand die hem voor € 75 had gekocht. Echt een leuk ding, met een paar rare chinese spionage-apps erop. Snel, vlot, plat, mooi, maar... er komen geen nieuwe Android-versies meer voor. Dus binnenkort kan ik hem weggooien.

Met de Fairphone hoop ik het langer uit te houden.

 

Mijn vorige was er een van Samsung, en de ene na de andere app kon er uiteindelijk niet meer mee worden opgewaardeerd, vanwege het verouderde besturingssysteem. En na de aanschaf van de Leagoo bleek de Samsung heel erg traag.

Die is wel een paar keer gevallen, en de aan-uit knop werkt niet meer zo jofel. Daar een vervanging voor kopen is uitgesloten.

 

De Fairphone is modulair, en kan dus lang mee. Dan dalen de kosten per jaar wel.

 

Alternatief is wéér zo'n ding kopen die na een paar jaar verouderd is.

Link to comment
Share on other sites

Vind ik ook. En ben ook niet bang voor over tig jaar, wie dan leeft die dan zorgt. Het ergert me dat die spulletjes zo snel verouderen, en nù kan ik er wat aan doen.

Er zit vast muziek in. ;)

Link to comment
Share on other sites

Je hebt voorlopers en achterlopers. Ik heb er niet naar gestreefd, maar ben rond 2008 met streaming begonnen, 2009/10 met structuurinformatie, mijn Brooklyn heb ik ge-pre-ordered vanwege MQA, de Miniot Wheel vanwege het innovatieve ontwerp. En nu deze telefoon vanwege zijn eveneens innovatieve ontwerp. En Nederlands, die twee.

Aan zwartkijkers heb ik geen boodschap, of anders deze van Goethe: onderzoekt alles, en behoudt het goede.

Link to comment
Share on other sites

Het zal rond 2001 geweest zijn. Dat ik het geluk had om over te stappen naar een ander afdeling. Waar ik  als "groentje", omringd was, door échte unix techneuten. Alle stereo types klopten.!  En lang niet iedereen was even vriendelijk. Want er was een enorme strijd tussen het management en techneuten Windows versus Linux. (uiteindelijk won Linux)   Ik was een van de beheerders van een aantal testomgevingen en beheerde ook het magazijn met hardware dus ik had al gauw "ruilhandel"  kennis tegen hardware. ;)  Streaming deden we al vroeg met Ice Cast.  Momenteel wereldwijd het meest gebruikte programma.    

 

Mooi om te zien hoe dat zich verder ontwikkeld met de komst van betaalbare 4G abonnementen zijn er m.i. steeds minder hindernissen om hi-res 24 bit te streamen.  MQA is m.i. een mooie ontwikkeling, maar het is te laat, er is veel te lang "geleuterd"  Bij Qobuz kun je gewoon native 24bit streamen.

 

Verder onderstreep ik de boodschap van Goethe  Marc, helemaal mee eens  :)

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Je hebt voorlopers en achterlopers. Ik heb er niet naar gestreefd, maar ben rond 2008 met streaming begonnen, 2009/10 met structuurinformatie, mijn Brooklyn heb ik ge-pre-ordered vanwege MQA, de Miniot Wheel vanwege het innovatieve ontwerp. En nu deze telefoon vanwege zijn eveneens innovatieve ontwerp. En Nederlands, die twee.

Aan zwartkijkers heb ik geen boodschap, of anders deze van Goethe: onderzoekt alles, en behoudt het goede.

Zeg, was die wel echt van Goethe?

Of haalde die de suggestie ook maar uit de Bijbel?

Link to comment
Share on other sites

Ow, daar heb je me. Dat moet ik onderzoeken.

Ow, daar heb je me. Dat moet ik onderzoeken.

Ik kan de zoektocht wat verkorten : het moet in elk geval het NT zijn, want in het OT staat er "Gij zult NIET" voor zowat elke zin... ;)

Edited by thingman
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...