Jump to content

Marantz Sa 8400


henkes
 Share

Recommended Posts

Bij het af spelen van somige sacd,'s hapert de speler. Niet bij gewone cd,'s ook geeft hij soms no disk aan bij gewone cd,'s. Ligt dit probleem aan het loopwerk of laser,kan het zijn dat deze gereinigd moet worden ? . Iemand een idee. Gr. Henkes

Link to comment
Share on other sites

IK heb op mijn Sacd wel eens gehad dat een sacd niet werd herkent, maar cd's pakte hij eigenlijk altijd. Weigering van sacd's komt geloof ik meer voor, ook bij de hele dure Sony's. Maar cd's weigeren zou idd met schoonmaken te maken kunnen hebben. Let wel, de 8400 is erg goed maar de loopwerken zijn naar het schijnt niet meer te krijgen.

Link to comment
Share on other sites

140 euro is nog wel te overzien , als je daarna weer een gooie speler heb en er weer een tijd mee vooruit kan teken ik voor. Bestaat er iets waarmee je de laser kan schoon maken, Ik dacht dat er een iets van een schoonmaak disk bestond iemand ervaring hiermee.Gr. Henkes

Link to comment
Share on other sites

ik heb eens lensborsteltje gebruikt, alleen het stof zachtjes uit het compartiment geveegd. de cd's nemen blijkbaar stof mee naar binnen want na 3 jaar lag er aardig wat rondom waar de cd draait.

 

 

groet

 

 

nog een tip: maak meteen de blanke metalen en plastic delen rondom de CD zwart met een zwarte marker, en kijk eens of je het verschil hoort ....

Link to comment
Share on other sites

140 euro is nog wel te overzien , als je daarna weer een gooie speler heb en er weer een tijd mee vooruit kan teken ik voor. Bestaat er iets waarmee je de laser kan schoon maken, Ik dacht dat er een iets van een schoonmaak disk bestond iemand ervaring hiermee.Gr. Henkes

 

Ik heb zo'n ding gehad... in de begintijd van de CD-rom loopwerken was het soms nodig om de lens te poetsen. Waar hij gebleven is weet ik niet. Ik kan me trouwens ook niet herrineren dat het goed werkte, Waarschijnlijk niet echt. Het was 'n CD waar een borsteltje op geplakt was. In het begin stonden een paar tracks die de lens onder het borsteltje stuurde. Met een moderne snellopende CD-rom drive maar beter niet gebruiken (lijkt me).

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Ja klopt zoiets was het inderdaad Hans , er zat een klein hard bosteltje op.wellicht richt deze meer schade aan . Ik heb enkele cd,'s met de stift bewerkt maar heeft geen invloed op mijn probleem. Gr. Henkes

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de tip Lestat lijkt me toch de moeite waard ze zullen tegenwoordig wel beter zijn dan vroeger . Even zien of ik hem gelijk kan bestellen . Ben n.l. Onderweg en zit met mijn IPhone te forumen .

Gr. Henkes

Link to comment
Share on other sites

Afgelopen vrijdag de Marantz sacd speler bij KT88 gebracht . Er komt een nieuwe laser in en gelijk een modificatie. Ben heel beniewd hoe hij gaat klinken. Het leuke is dat jepe ook z,n Marantz sa 2800 er staat voor dezelfde modificatie . Natuurlijk onder het genot van een bakje koffie muziek geluisterd . Wat een super geluid komen uit deze vliezen . Als of er live gespeeld werd ,we hebben vooral jazz gedraaid , het verhaal dat er geen bas uit vliezen komen gaan bij die van Sander niet op.

Gr. Henkes

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mijn sacd speler is weer in huis na reparatie. Er zit een nieuwe laser en print plaat in want daar zat sluiting in. En een modificatie door Sander. Ik zette de sacd van Sara k. een Stockfisch opname op, Dit klinkt super goed, duidelijke stem,de gitaar is levensecht, mooie bas, Heel aangenaam luisteren. Maar helaas het plezier was kort,bij de volgende sacd van Nick Drake haperde deze meerdere malen :mad2: .En dit is een nieuwe cd dus daar kan het niet aan leggen. Daarna nog meerdere sacd,s afgespeeld die ook weer haperde,heel vervelend. Pink Floyd daar in tegen deed het wel weer goed . Vreemd dat het niet bij alle cd,s gebeurd ? . Nu heb ik een sacd singel layer besteld van MENDELSSOHN-BARTHOLDY, F. COMPLETE STRING SYMPHONIE

. Misschien dat deze laser problemen heeft met hybride sacd,s .Nu moet de laser als ik het goed heb eerst door de gewone laag heen lezen om bij de super audio laag te komen. En z,n single layer is maar een laag. Dat zou vervelend zijn want ik heb tot nu toe alleen hybride cd,s ..... Maar goed.. [gewone] cd,s speelt hij wel weer mooi af dankzij de modificatie van Sander

hier ben ik blij mee, klink heel muziekaal, ik hoor bij sommige cd,s dingen die ik niet eerder hoorde. Al met al toch jammer van het super audio gedeelte want wanneer deze goed speelt klinkt het toch wel erg mooi..en daar heb ik hem ook voor gekocht. Aan de andere kant bij het af spelen van mijn [gewone] cd,s is het nu ook genieten. Even af wachten wat hij doet met de single layer cd ..

 

gr henkes

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Vervelend Henk want mijn ervaring met SACD is juist positief.

Ik zou toch weer even contact met KT88 opnemen en die haperende SACD's meenemen.

 

Groet,

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

Ik zou toch weer even contact met KT88 opnemen en die haperende SACD's meenemen.

 

Groet,

 

Jack

 

Lijkt mij ook...

 

:)

 

Ik heb het gelijk gemeld aan KT88 . Komt wel eens voor dat deze lasers niet 100 procent zijn,en eenmaal uit de doos kan niet meer retour. Bij KT88 speelde twee sadc,s goed af. Dat is juist het probleem dat deze speler de een wel en een andere niet goed afspeelt. Na rond kijken op het internet komt het vaker voor bij deze speler van marantz, De laser is heel gevoelig.

Misschien dat ik de gok nog maak om weer een nieuwe laser probeer, maar KT88 kan niet garanderen dat deze wel 100 procent werkt. Ik ken niemand in de buurt die een super audio heeft waar ik mijn cd,s uit kan testen,anders had ik het gelijk gedaan.

Link to comment
Share on other sites

Ik woon vast niet in de buurt.... :confused:

Maar mocht hier een langs komen dan kun je ze zo testen.

 

Groet,

 

Jack

 

Dankje tubejack zou mooi uit komen, ben erg benieuwd naar jou sound.... Inderdaad voor nu net iets te ver. Ben blij dat ik thuis ben , ik heb nog zoveel muziek te beluisteren :D

 

gr henkes

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...