Jump to content

Analog Forum 2010 In Krefeld


Audiopaul
 Share

Recommended Posts

krefeld2010reedttwm.jpg

Op zondag 3 oktober bezocht ik het Analoog Forum 2010. Deze is, net als voorgaande jaren, georganiseerd door de Analogue Audio Association (AAA) gedurende twee dagen (2 en 3 oktober) in het Mercure Hotel in Krefeld. Net als vorig jaar bezocht ik de show samen met Sodeju.

In een groot aantal hotelkamers en een aantal grotere ruimtes waren diverse Duitse audiodealers, importeurs en fabrikanten vertegenwoordigd met hun sets.

De rode draad door deze dagen was uiteraard analoge weergave vanaf vinyl maar ook van tape en tijdens de shows werden dan ook vele draaitafels, zowel nieuwe maar ook hele oude, gedemonstreerd en interessante "workshops" gehouden.

 

Op de zondag was het erg rustig en had ik de gelegenheid om vrijwel alle kamers te bezoeken, veel te luisteren en heel veel foto's te maken. Ik heb dit jaar heel veel goede demo's gehoord en vond de show een nog groter succes als vorig jaar.

 

Inmiddels staat het >> complete fotoverslag << met zo'n 100 foto's online op Audiopaul.nl. Ik wens jullie er veel plezier mee.

 

Groet, Paul

Link to comment
Share on other sites

Wederom een heel mooi verslag Paul !!

 

Stel je het een set nodig en je gaat naar zo'n beurs, toch enorm moeilijk om te beslissen niet?

 

Paul heb je ook een notaboekje mee waarin je al dat fraais noteert, want ik zou het niet onthouden om achteraf bij de foto's te plaatsen ;)

Link to comment
Share on other sites

Iedereen bedankt voor de complimenten, zoals altijd doe ik dit met plezier.

 

@Stef; op zo'n dag met een relatief kleine show knal ik zo'n 300 foto's (dit jaar in München had ik bijvoorbeeld ruim 600 foto's én een aantal filmpjes).

Het is natuurlijk niet bij alle foto's mogelijk om toelichting uit het hoofd te typen (ik kom wel redelijk ver) dus maakte ik bijvoorbeeld in Krefeld dankbaar gebruik van de posters op de deuren, het programmaboekje van de AAA, folders (Sodeju nog bedankt voor het verzamelen daarvan) en voor de rest googelen en/of de fabrikantensites bezoeken.

 

In München maak ik wel notities, of beter gezegd dat deed mijn vrouw tot nu toe. Hopelijk wil Sodejuu dat volgend jaar doen maar ik betwijfel of het helpt als ik hem daarvoor net zo lief aankijk als mijn vrouw. :o:D:P

 

Het schrijven van toelichtingen kost soms bijna net zoveel tijd als het aanpassen/invullen van de template en het selecteren, verwerken en plaatsen van de foto's. Vaak krijg ik ook nog achteraf aanvullingen/toelichtingen van de exposanten zélf die mijn verslag soms opmerkelijk snel gevonden hebben. Dat wordt dan ook nog verwerkt in het verslag.

 

aaadeur.jpg

Één van de tientallen foto's die niet worden verwerkt maar wél heel belangrijk zijn voor het verslag.

Link to comment
Share on other sites

Chapeau Paul dat je al die moeite doet en tijd insteekt om mooie overzichtelijke verslagen te maken !!

De waardering van mijnentwege is heel groot nu

 

Ik betwijfel ook of het helpt Roger zou lieflijk aan te kijken :D:P

 

Vertel eens iets meer over de aan te komen nieuwe arm? waarom deze?

Klankmatig versus anderen? Prijs is zeer gunstig las ik ...

Link to comment
Share on other sites

Chapeau Paul dat je al die moeite doet en tijd insteekt om mooie overzichtelijke verslagen te maken !!

De waardering van mijnentwege is heel groot nu

 

Ik betwijfel ook of het helpt Roger zou lieflijk aan te kijken :D:P

 

Vertel eens iets meer over de aan te komen nieuwe arm? waarom deze?

Klankmatig versus anderen? Prijs is zeer gunstig las ik ...

 

Dank je, Stef.

Roger en ik zijn allebei geïnteresseerd in deze arm. Aspecten als gebruikte materialen, constructie, design én de gunstige prijs spelen dan natuurlijk mee. Klank is achteraf uiteraard pas te goed beoordelen dus moeten we vooralsnog afgaan op de luisterindrukken tijdens de show en bevindingen van andere gebruikers (Frank Levin stuurde ons een mooie foto van een Transrotor Eternita met Levin-arm, waarvan de eigenaar heel happy is met deze arm).

 

Op dit moment zijn we nog in de "vraag"-fase (o.a. over de hoogteverstelling, effectieve massa en ideale aansluitingplek voor de kabel)maar ik denk dat dit armpje een goede kans maakt om binnenkort een Leonardo (en een Fat Bob) te gaan bedienen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...