Jump to content

Op Bezoek Bij Johnhifi


Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Ik snap er inmiddels niets meer van. Dus ga ik binnenkort eens ergens een set beluisteren die geen scherpe S klanken heeft. Dan doe ik die ene cd erin en hoor ik vanzelf of het aan de opname ligt of aan mijn set.

 

En ik moet zeggen, sinds Roger op bezoek is geweest valt het me pas

Link to comment
Share on other sites

ik vind ze juist allemaal erg neutraal. sony spelers vind ik beter dan het gros van andere merken.

 

slechts enkele zijn mooier.....vind ik B)

 

jadis bijv

Link to comment
Share on other sites

 

 

op hear dagen hoor ik hem vele mensen ook dingen zeggen over sets waarvan ik dacht...zal wel. ik let daar helemaal niet op.

 

 

Wel Robin, ik heb dat ook!!

Maar als je meer en meer bij anderen gaat luisteren, bij jou laat luisteren en dan napraat over wat ze vertellen, dan leer je een heleboel zonder dat het analytisch wordt!

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

Ik snap er inmiddels niets meer van. Dus ga ik binnenkort eens ergens een set beluisteren die geen scherpe S klanken heeft. Dan doe ik die ene cd erin en hoor ik vanzelf of het aan de opname ligt of aan mijn set.

 

En ik moet zeggen, sinds Roger op bezoek is geweest valt het me pas

Link to comment
Share on other sites

Ik snap er inmiddels niets meer van. Dus ga ik binnenkort eens ergens een set beluisteren die geen scherpe S klanken heeft. Dan doe ik die ene cd erin en hoor ik vanzelf of het aan de opname ligt of aan mijn set.

 

En ik moet zeggen, sinds Roger op bezoek is geweest valt het me pas écht op dat het zo is. Ik meende het eerst ook wel al te horen maar het stoorde me niet. Dit heb ik Roger ook verteld trouwens. ;)

Klopt, dat heb je verteld. Je mag rustig bij mij komen luisteren of die cd idd te hard is opgenomen. Ik heb hier normaliter geen last van "harde SS-en".

Je kunt zelf bekijken of Hans een punt heeft. Lees de cd eens in op je PC en bekijk de tracks eens in een wave-editor (zoals Adobe Auditor, Cool Edit of Wavelab). Als het signaal ver over de 0dB gaat en je ziet dat de toppen "buiten beeld" gaan, dan heb je een opname waar Hans het over heeft. ZoNie cd's (met of zonder superbitmapping) zijn meestal te hard opgenomen. Bekend voorbeeld: Roger Waters - Amused to Death (is met SBM).

 

Roger is gisteren bij mij geweest en (bof ik even) geen scherpe S-en :)

Het verslag volgt :)

 

Dan heb je geluk gehad. :D:P;)

Wacht maar, binnenkort kom ik die sinaasappelkisten van jouw nog eens afkraken :P;)

Link to comment
Share on other sites

Freske hat gene fruitkiske ,pas op tich jungske, ich hub ze gehuurt,klink good :D shoen hoeg :D

 

Beste Wol,

 

Begrijp ik je goed: heb jij de bedoelde fruitkistjes gehuurd? En wat moet Freske nu? :blink:

FF een vertaling van het wolliaans voor Spido;)

 

Wol heeft de sniaasappelkisten van Frans beluisterd en hij was er zeer van onder de indruk. "klinkt goed en mooi hoog"

 

Wol heeft die fruitmanden dus niet gehuurd of op enig andere manier ontvreemd. De kistjes staan dus nog gewoon bij Frenske. Let wel, ik ken die kisten van Frans ook en ja, die krengen doen het goed. Zeker als je bedenkt dat het sinaasappelkisten zijn :o:lol::P

 

En nu B.O.T. a.u.b. ;)

Link to comment
Share on other sites

........ Limburgse humor :lol:

Dat is bijv. je autolichten laten branden bij een forum-meeting zodat we jou met zijn allen een duwtje terug richting het Diepe Zuiden moeten geven? evil.gif:D

Link to comment
Share on other sites

 

 

op hear dagen hoor ik hem vele mensen ook dingen zeggen over sets waarvan ik dacht...zal wel. ik let daar helemaal niet op.

 

 

Wel Robin, ik heb dat ook!!

Maar als je meer en meer bij anderen gaat luisteren, bij jou laat luisteren en dan napraat over wat ze vertellen, dan leer je een heleboel zonder dat het analytisch wordt!

 

Gr

Stef

 

idd stef

 

vele mensen doet de realiteit meer eer aan.

Misschien kan Roger en anderen zoals hem een stukje proiffesionaliteit laten bovenkomen bij het luisteren naar muziek. Ik vergeet dat altijd. Lukt alleen met audiofiele muziek.

dat is van die mooi opgenomen muziek zonder ziel en staat dan op een chesky sampler e.d.

En dan hoor ik het allemaal wel hoor. diepte, plaatsing,scherpte, korrelig etc

 

bij saaie muziek ga ik me irriteren bij goede muziek...luister ik naar muziek. Hoe dat binnen komt is dan het enige criteria

de meeste mensen op een hear dag kunnen dat onderscheid w.s. beter maken dan ik

Link to comment
Share on other sites

Dat is ook de auto van mijn dochter,bij mijn auto hoor je een piep geluid bij het uitstappen en bij de Golf niet,

 

Volgende keer als ik Stef meeneemt nemen we vier bakstenen mee! :lol:

Link to comment
Share on other sites

In het jubileumnummer van Music Emotion (en we weten, alles wat daarin staat is waar!) vond ik bijna helemaal achteraan een column van Fritz de With.

Die zegt daar:

Goede tendens

De bewustwording van een schone en goed afgeschermde 230 volt verzorging betreft kabels en stekkerblokken. Een scherpe s-klank vindt namelijk zijn oorsprong in een onvoldoende afgeschermde 230 stroomverzorging. Dus weg met die plastic stekkerblokken en gaan voor een goed afgeschermde stroomvoorziening, het is een must.

 

Het gaat hier vast over een conventionele set, dus vermoedelijk klopt het wel.

Zelf heb ik nog steeds die plastic stekkerblokken (iets duurders voldeed niet), en helemaal geen last van scherp dit-of-dat. Maar ik heb dan ook geen conventionele set.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Wat een kul zeg :lol: niet afgeschermde 230volt snoeren zorgen voor harde S klanken, kan die man afgevoerd worden ?

dwangbuis_1.jpg

Heren en dames, dàt stopcontact bij u in de muur zijn daar de draden afgeschermd :confused:

Ik zal helpen .... NEE!

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Goed afgeschermd is zeker niet slecht hoor, als je bang bent dat de 230volt op de e.e.a. manier je interlinks beïnvloed.

Maar net zo makkelijk, hou je dat spul zeg een halve meter van élkaar weg... Maar "harde S klanken" :blink:

Tussen een wandcontactdoos en de meterkast waar de stroom binnenkomt zit zo 10 meter of meer gewoon VD koper draad.

En je 230volt IEC aansluitsnoer is één meter? ok 1,5meter....

 

Zal wel weer het halve forum over mij heen krijgen.... kom maar op àls je durft :D

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

Jack,ik sta 200 procent achter jou,

 

het klinkt wat softer als je net kabel van wandcontactdoos naar apparaat van litze maakt,

 

maar dat heeft niks met s-klanken te maken,als hij een beetje slim is moet die alleen met opnames bezig houden :mad2:

Link to comment
Share on other sites

ja...muziek enzo B)

Ik zou eerst een paar leuke sinaasappelkistjes aanschaffen daar moet tenslotte het geluid uitkomen.

Audio-Note is misschien een optie daar een leuke buizenversterker aanhangen een platendraaier met een aardig elementje eventueel een cd spelert en luisteren maar. :D:P;):rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

ja...muziek enzo B)

Ik zou eerst een paar leuke sinaasappelkistjes aanschaffen daar moet tenslotte het geluid uitkomen.

Audio-Note is misschien een optie daar een leuke buizenversterker aanhangen een platendraaier met een aardig elementje eventueel een cd spelert en luisteren maar. :D:P;):rolleyes:

audio note

 

kwijl...

 

geen geld voor als hulpverlener.

 

maar dromen is ook mooi. op en dag staan ze er wel

of een paar mooie spendor bc3's

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Tom, ik heb het hele topic nog eens gelezen.

Stop die oude EL34 en andere buizen eens terug in je versterker.

Nieuwe, moeten toch wel een uur of 100 inspelen.

 

Groet,

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...