Jump to content

De gehakte set van Mumsoft.


Recommended Posts

Guest tubejack

--> zie Pass.

 

Dat is ook weer zo, een goede ontwerper heeft geen geheimen en publiceert het ontwerp gewoon, of

geeft op zijn minst inzage in de gebruikte techniek. De meeste mensen Hear kunnen het toch niet nabouwen....

 

Ik ken talloze goede ontwerpers en Nelson Pass is er een. :)

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

Ik geloof dat ik dit forum doodsla met mijn gekte, als zelfs op een sombere zaterdagmiddag niemand nog iets anders weet.

Dus wees gerust, binnenkort ruim ik het veld.

 

Degenen die willen komen luisteren zijn welkom, degenen die niet willen komen luisteren zijn dat niet.

 

M :ph34r: rc

Hoe snel moet men reageren, of te wel: hoe snel is binnenkort?

Link to comment
Share on other sites

Hansko, ik wordt geen GUEST_Mumsoft of zo, dus een pm zal altijd kunnen.

Ik heb alleen geen zin meer om me nog uit te laten over gehakt, en daarbij komt dat mijn set zo goed als af is. En je weet, ik ben een nitwit op technisch gebied, dus iets anders dan gehakt heb ik niet aan te bieden. En daar weet ik ook al haast niks van!

 

M :ph34r: rc

 

PS ik heb de moderator gevraagd dit topic te sluiten.

Link to comment
Share on other sites

PS ik heb de moderator gevraagd dit topic te sluiten.

Beste Marc, vindt je het niet vreemd om sluiting van een topic te vragen die je zelf niet hebt opgestart?

 

Normaliter is dat vreemd. Maar dit topic gaat over de spullenboel van Marc en ik het met hem eens; zo langszamerhand valt men in herhaling.

Ik wil Marc nog wel een keer opzoeken.

Link to comment
Share on other sites

Hansko, ik wordt geen GUEST_Mumsoft of zo, dus een pm zal altijd kunnen.

Ik heb alleen geen zin meer om me nog uit te laten over gehakt, en daarbij komt dat mijn set zo goed als af is. En je weet, ik ben een nitwit op technisch gebied, dus iets anders dan gehakt heb ik niet aan te bieden. En daar weet ik ook al haast niks van!

 

M :ph34r: rc

 

PS ik heb de moderator gevraagd dit topic te sluiten.

 

Klinkt goed... zo goed als af.. :rolleyes: waar heb ik dat vaker gehoord...??

 

Overigens schrijven hier minstens zoveel mensen die weinig verstand van audio hebben, dan die dat wel hebben. Een reden om te vertrekken vindt ik dat dus niet.

 

Dit topic sluiten zou ik wel jammer vinden. Nu blijft "het gehakt" tenminste beperkt tot dit topic. En wanneer je er meer van wil weten kun je het hier vinden.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Hansko, ik wordt geen GUEST_Mumsoft of zo, dus een pm zal altijd kunnen.

Ik heb alleen geen zin meer om me nog uit te laten over gehakt, en daarbij komt dat mijn set zo goed als af is. En je weet, ik ben een nitwit op technisch gebied, dus iets anders dan gehakt heb ik niet aan te bieden. En daar weet ik ook al haast niks van!

 

M :ph34r: rc

 

PS ik heb de moderator gevraagd dit topic te sluiten.

Beste Marc,

Ik heb ook niets te vertellen over techniek en ook niet over gehakt....

Mijn set is ook af.... dus ga ik ook maar weg.

Link to comment
Share on other sites

Hansko, ik wordt geen GUEST_Mumsoft of zo, dus een pm zal altijd kunnen.

Ik heb alleen geen zin meer om me nog uit te laten over gehakt, en daarbij komt dat mijn set zo goed als af is. En je weet, ik ben een nitwit op technisch gebied, dus iets anders dan gehakt heb ik niet aan te bieden. En daar weet ik ook al haast niks van!

 

M :ph34r: rc

 

PS ik heb de moderator gevraagd dit topic te sluiten.

Beste Marc,

Ik heb ook niets te vertellen over techniek en ook niet over gehakt....

Mijn set is ook af.... dus ga ik ook maar weg.

 

Lafaard...

 

:huh:;):D

Link to comment
Share on other sites

Hansko, ik wordt geen GUEST_Mumsoft of zo, dus een pm zal altijd kunnen.

Ik heb alleen geen zin meer om me nog uit te laten over gehakt, en daarbij komt dat mijn set zo goed als af is. En je weet, ik ben een nitwit op technisch gebied, dus iets anders dan gehakt heb ik niet aan te bieden. En daar weet ik ook al haast niks van!

 

M :ph34r: rc

 

PS ik heb de moderator gevraagd dit topic te sluiten.

 

Klinkt goed... zo goed als af.. :rolleyes: waar heb ik dat vaker gehoord...??

:)

Niet van jezelf denk ik.

Van M44 heb ik het gehoord, en dat geloof ik.

Van Tubejack ook, maar dat geloof ik weer niet.

In die van mij is het een kwestie van tijd. Nog wat kabelgeneuzel, en dat is het dan. Hansko heeft hem al veel mooier gehoord dan toen jij hier was. En nu heb ik zelfs de scherpe essen eruit gekregen die Hansko meebracht :P

 

De moderator gaat het topic trouwens niet sluiten. Maar het is een illusie dat gehakt alleen in dit topic te vinden is. Het is een ondeelbaar onderdeel van ieders audio-ervaring. Het duikt steeds weer op, bijna in elk topic, vermomd, discreet, maar zichtbaar voor de kenner.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Van Tubejack ook, maar dat geloof ik weer niet.

 

Geloof het maar....Die kan zich voorlopig niets beters permitteren :blink:

Ik zet af en toe een ander tunertje.... cd-spelertje neer.

D

Link to comment
Share on other sites

En nu heb ik zelfs de scherpe essen eruit gekregen die Hansko meebracht :P

 

Heb je de cd gedeleet?

 

 

En nu heb ik zelfs de scherpe essen eruit gekregen die Hansko meebracht :P

 

Heb je de cd gedeleet?

Alleen de essen er tussen uit gehaald :o

Hansko, voor zover ik de cd heb beluisterd, gaat het alleen om een klein stukje in track 6 of 7, en dat is aardig genoeg om te bewaren, daarbij zingt -hoe heet ze- op die cd Muzyka beslist heel mooi.

Wat ik eraan gedaan heb staat daar te lezen.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ondanks dat (heb t niet allemaal nagelezen) aan het einde van dit draadje de emoties een beetje de overhand lijken te krijgen (maar ik hoop dat die storm nu wel weer gezakt is, tea cup, je weet wel).

 

Gisteren een al langer uitstaande belofte ingevuld. Luisteren bij Marc op zolder (hoewel er nog een trap verder omhoog ging...).

 

Ik ben nooit zo goed in het verwoorden van geluidsindrukken en ga dat hier dus niet doen (heb eigenlijk een beetje hekel aan "technisch luisteren"). Dus hou ik het wat kort. Het klonk goed, erg goed. Natuurlijk is het woord wat het meeste bij mij in gedachte komt. Hier kan iedereen tevreden mee zijn. Natuurlijk, de set op zich is simpel (geen onnodige apparaten), doch van goede kwaliteit en de akoestiek is "to die for". Dat zal hier zeker mede debet aan zijn. Of er meer is, kan ik niet zeggen, maar ik geloof Marc wel als hij zegt dat hij verbeteringen waargenomen heeft na zijn aanpasingen.

De muziek werd in ieder geval nooit gestrest (tenzij de muzikant dat zelf beoogde), met een goede ruimtelijkheid (de diverse zangpartijen op Smile waren goed in de ruimte te onderscheiden bv). Ook sloeg het geluid nooit dicht (werd geen brij), ook bij de wat heftigere passsages. Dat is erg prettig, want daar heb ik een bloedhekel aan. ;)

 

Wat mij ook opviel is dat er een erg mooi laag uit de relatief kleine woofers komt. Natuurlijk kan een goed afgestemde BR in een mooi aanvullende ruimte best een fraaie 40hz neerzetten, maar de grote japanse trommels klonken best overtuigend (zie ik mijn VS VR1 met ongeveer even grote conussen dat niet nadoen), alsof het 10" woofers waren. Opvallend. Het mooiste en meest indrukwekkende vond ik trio (ben naam vergeten), die opname zou ik thuis ook nog wel eens willen draaien. Ben bang dat het in  mijn huidige galm bak niet zo zuiver zal klinken (daar valt nog het een en ander te verbeteren). Kortom een mooie set waar je heel happy van wordt (ondanks dat de Olive juist deze avond wat kuren met de HD had gekregen).

 

Marc, bedankt voor de leuke avond. Ondanks de regen en hagel (en het verdwalen in Leiden) was het meer dan de moeite waard :)

 

Zal dit ook op audiofreaks plaatsen, waar Marc tegenwoordig meer vertoeft.

Link to comment
Share on other sites

Mooi verslag Duck,

 

Lang voordat Marc "In Het Gehakt" was en er überhaupt van gehoord had, heb ik zijn set gehoord. Zijn zolder was toen nog wat rommeliger waarschijnlijk en nog wat diffuser. Mijn indruk was toen niet anders dan wat jij beschrijft. Hij heeft gewoon een mooie set en vooral een fraaie akoestiek waar menigeen jaloers op kan zijn.

Link to comment
Share on other sites

Mooie beschrijving Ducky.

Als ik dichterbij woonde was ik al lang eens bij Marc wezen luisteren.

Op dit moment heeft de recessie hier ook toegeslagen, waardoor ik o.a. nog maar zo min mogelijk in de auto stap. De kosten laag houden.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben nooit zo goed in het verwoorden van geluidsindrukken en ga dat hier dus niet doen (heb eigenlijk een beetje hekel aan "technisch luisteren"). Dus hou ik het wat kort. Het klonk goed, erg goed. Natuurlijk is het woord wat het meeste bij mij in gedachte komt. Hier kan iedereen tevreden mee zijn. Natuurlijk, de set op zich is simpel (geen onnodige apparaten), doch van goede kwaliteit en de akoestiek is "to die for". Dat zal hier zeker mede debet aan zijn. Of er meer is, kan ik niet zeggen, maar ik geloof Marc wel als hij zegt dat hij verbeteringen waargenomen heeft na zijn aanpasingen.

De muziek werd in ieder geval nooit gestrest (tenzij de muzikant dat zelf beoogde), met een goede ruimtelijkheid (de diverse zangpartijen op Smile waren goed in de ruimte te onderscheiden bv). Ook sloeg het geluid nooit dicht (werd geen brij), ook bij de wat heftigere passsages. Dat is erg prettig, want daar heb ik een bloedhekel aan. 

 

Soms kom je in een ruimte die van zichzelf al een heerlijke akoestiek heeft. Het maakt niet veel uit hoe je daar geluid maakt, het klinkt gewoon lekker. Zet er een eenvoudige set neer en je bent klaar. 

 

Gaat men in zo'n ruimte vervolgens allerlei aanpassingen aan de set doen waarvan men gelooft dat ze de perceptie van geluid veranderen dan heeft dat geen invloed op de akoestiek maar wel op de perceptie van geluid. Marc heeft geluk met zijn ruimte en zijn spielerei met tierlantijntjes is onschuldige hobby. Ik ben zelf nog niet in de gelegenheid geweest om bij Marc langs te gaan, we hadden het wel afgesproken maar Marc komt hier niet meer. Jammer.

 

Grappig dat het 28 pagina's duurt alvorens iemand tot die kern doordringt. Uitstekend verwoord, Duck. 

Link to comment
Share on other sites

Misschien ben ik in een andere fase van het leven aangekomen, maar ik geef geen oordeel meer over iets wat ik nog niet gehoord heb. Wat anderen ook zeggen.

 

Zo ook niet meer over gehakt-modificaties.

 

(het lijkt wel of ik door de bliksem ben getroffen :D)

Link to comment
Share on other sites

Misschien ben ik in een andere fase van het leven aangekomen, maar ik geef geen oordeel meer over iets wat ik nog niet gehoord heb. Wat anderen ook zeggen.

 

Zo ook niet meer over gehakt-modificaties.

 

(het lijkt wel of ik door de bliksem ben getroffen :D)

 

Ik geef geen oordeel over de akoestiek in de ruimte van Marc, ik stel vast dat iemand (in dit geval Duck-Twacy) tot de kern doordringt.  

Link to comment
Share on other sites

Ik geef geen oordeel over de akoestiek in de ruimte van Marc, ik stel vast dat iemand (in dit geval Duck-Twacy) tot de kern doordringt.

Mwah, die akoestiek is een cadeautje van de huisbaas in dit geval. De set die hij bij elkaar gezocht heeft is wel zijn eigen verdienste.

 

Misschien is het wel dat hij die fraaie akoestiek als vanzelf meegekregen heeft bij het huis en er geen moeite voor heeft hoeven doen dat het hem zelf niet opvalt?

Link to comment
Share on other sites

Wij van WC eend advisren WC eend bij hinderlijke geurtjes in huis.

Heeft u geen hinderlijke geurtjes in huis, dan heeft u WC eend al in huis.

Zoek de analogieën.

(................. Hier staan de smileys!)

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Ik ben vooral gaan luisteren omdat ik benieuwd was hoe het bij Marc klonk (waar hij zelf zo enthousiast over is). Niet om de modificatie te bevestigen of ontkrachtigen. Dat kan toch ook niet. Ik heb gewoon ondervonden dat ik het heel mooi vond vinden en of hoeverre de aanpassingen daar debet aan zijn weet ik niet. Vind ik (voor mezelf) ook niet zo belangrijk. Natuurlijk zou het interessant zijn om de ongewijzigde situatie 1 op 1 te kunnen vergelijken met zoals het nu is, maar dat gaat nu eenmaal niet. Ik begreep van Marc dat hij bij het beoordeling van aanpassingen altijd bepaalde referentie muziek fragementen gebruikt en daarmee grote verschillen gehoord heeft. Ik zelf doe dat eigenlijk nooit (vergelijken met bepaalde vaste stukjes muziek), dus heb ook niet zo'n leercurce (of ervaringscurve) ondergaan. Ieder beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

 

Ga de laatste jaren niet zo vaak meer op bezoek bij anderen om te luisteren, maar heb zeker ook elders hele fraaie muziek (kwa geluidsweergave) gehoord . Bv bij Roger in Roermond of bij Audio Cube in Utrecht, of bij Midcal in Zaandam. Wel herinner ik me dat bv bij Roger destijds zijn toenmalige B&Ws iets te veel boost hadden in het laag (ongetwijfeld lag dat aan de ruimte) en in Zaandam wat de ruimte nog iets te hard (nieuw huis destijd). Wat dat betreft is Marc gezegend. Een mooie onregelmatige ruimte met bijna geen meter muur waar geen boeken/platen of andere spullen opgesteld staan. Balken(ende) aan het plafond en slechts een paar relatief kleine ramen. Zit ik hier met ongeveer 20m2 glas, 45m2 laminaat en de rest beton heel wat ongunstiger.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...