Jump to content

Een Rotterdamse verrassing


Guest KT88
 Share

Recommended Posts

Guest KT88

Cock noemde het getal van 10 Hz..........maar al zal het 12 zijn of zelfs 20..........het blijft bizar.

 

Zulke enorme geluidsdrukken en dan toch zo schoon blijven........ :ph34r:

 

En voorzover ik heb begrepen zijn de eindversterkers 100 Watt.

Link to comment
Share on other sites

Bedenk daarna nog eens dat we het over een rendement van 102 dB hebben!

Toch niet in het laag? En zeker niet als het dipolen zijn.

 

B.t.w. Hoe groot/hoog is die luister ruimte ongeveer? Line arrays staan er om bekend dat ze nauwelijks of niet verticale room modes aan spreken. Dat komt de laag weergave zeer ten goede.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Hansko zn set op 5 zetten ... oei oei ik ga ni durven luisteren bij hem

 

Dan praten we toch alleen maar :D

 

Met een lekker glaasje wijn (uit Puglia of Marche) :)

 

Mischien heb ik wel niet meer sets gehoord... en is die van Hansko de slechtste... :rolleyes:

 

Effe alle gekheid op een stokje...

 

Alle vijf de genoemde sets hebben hun eigen karakter en zijn zeer verschillend in klank. Toch maken ze allemaal muziek op een heel hoog peil. De Sonore's (waar het hier overgaat) presteren op alle vlakken het best. Tonaal een zeer groot bereik en enorm dynamisch. Bovendien klinkt alles erg natuurlijk. De Burmesterset is een fractie minder dynamisch, maar trekt je wel heel erg in de muziek. De Wilson set trekt je zo mogelijk nog meer in de muziek, maar is minder dynamisch. De Magnepans lijken erg op de Sonore's, maar gaan een fractie minder diep, bovendien is het laag iets minder krachtig. Daar staat tegenoven dat geen ander systeem stemmen zo natuurlijk weergeeft. De Ensembles zijn een categorie apart, dynamisch krachtig en snel, maar weinig laag. Hansko z'n set heeft veel van de hierboven genoemde eigenschappen zoals muzikaal, tonaal een behoorlijk groot bereik, mooie stemmen enz, eigenlijk is dat de meest allroundset.

 

Zo kun je op alle sets voor- en nadelen vinden bovendien blijft er nog het verschil in smaak.

 

Bijzonder vind ik dan dat ALLE smaken bij elkaar komen in de Sonore's. Daar wordt n.l. niet meer over smaak gesproken alleen over MUZIEK.

 

Zo duidelijk...??

 

B)

Link to comment
Share on other sites

Mooi verslag, KT88.

Ik had het graag gehoord en de kans gehad op 27 of 28 maart om te beluisteren

Maar door een dubbele afspraak (wilgen knotten in Frankrijk) kan ik niet.

Dom dom dom van mij, want volgens mij is dit wel iets heel bijzonders.

Greetz,

onno

(phono phono ....? ;) )

Link to comment
Share on other sites

12Hz hoor ik ook wel, :D heel simpel een mens hoort dat niet.

 

op de VAD klonken de sonore groot en big en van eerlijke bas was er geen sprake eerder een droge bas,

 

persoonlijk heb ik Wilson nooit wat gevonden ,kan ook aan mij liggen :rolleyes:

 

als het me lukt wil 27 maart komen het kan ook zijn dat ze dan wel klinken

Link to comment
Share on other sites

Ik vraag me wel een beetje af of deze speakers echt zo laag gaan op de lusiterplek (12 hz is genoemd). Wellicht kunnen de units dat wel weergeven, maar het zou op enige afstand toch grotendeels moeten uitdoven. Je kan dan wel extra gaan boosten, maar dan moet je er wel dik 1000 watt instoppen.
Een puntbron valt af met 6 dB per afstandsverdubbeling, een lijnbron met maar 3 dB. Ook worden de staande golven tussen vloer en plafond niet aangestoten.

De mate van laagweergave is ook afhankelijk van de resonantiefrequentie van de woofertjes, in een open systeem vallen deze onder deze resonantiefrequentie vrij steil af. Dat kun je elektronisch corrigeren, maar dat zal de woofers zwaar belasten, maar het voordeel van zo'n lijnbron met veel woofertjes is dat hij ook zwaar belastbaar is.

 

Ik hoop hem ooit eens te beluisteren, zo'n luidsprekersysteem ziet er erg veelbelovend uit.

Link to comment
Share on other sites

vraag me wel af of dit systeem niet geneigd is dingen groter af te beelden dan ze zijn. dat heb ik bij vliezen ook vaak.

Link to comment
Share on other sites

als je meerdere vliezen hebt heeft u gelijk maar als je een vlies heeft u........ :rolleyes:

 

live luisteren zonder versterking als het kan vanaf 9 uur morgens tot avonds laat :D :biggrin:

 

ga eens live luisteren en ga eens op een derde van de ruimte zitten en dan op twee derde van de ruimte zitten :D

Link to comment
Share on other sites

Da's natuurlijk maar relatief. Hoe weet je of iets op de juiste grootte wordt afgebeeld? :rolleyes:

 

 

alles is relatief B)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Ik doe zelden tot nooit aan pure reclame op het forum, in dit geval doe ik dat wel! We hebben een show georganiseerd rond dit conseptsysteem op 27 en 28 maart, als je kunt, sla dat dan echt niet over maar ga daar heen. Echt een ware belevenis!

 

KLIKKERDEKLIK

 

Is er al iemand geweest..??

 

Ik twijfel nog om morgen te gaan, het is n.l. yoch wel weer een heel eind rijden in een voor mij, toch al druk weekend.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Ik doe zelden tot nooit aan pure reclame op het forum, in dit geval doe ik dat wel! We hebben een show georganiseerd rond dit conseptsysteem op 27 en 28 maart, als je kunt, sla dat dan echt niet over maar ga daar heen. Echt een ware belevenis!

 

KLIKKERDEKLIK

 

Is er al iemand geweest..??

 

Ik twijfel nog om morgen te gaan, het is n.l. yoch wel weer een heel eind rijden in een voor mij, toch al druk weekend.

 

:)

 

Niemand...??

 

:huh:

Link to comment
Share on other sites

  • Members
Ik doe zelden tot nooit aan pure reclame op het forum, in dit geval doe ik dat wel! We hebben een show georganiseerd rond dit conseptsysteem op 27 en 28 maart, als je kunt, sla dat dan echt niet over maar ga daar heen. Echt een ware belevenis!

 

KLIKKERDEKLIK

 

Is er al iemand geweest..??

 

Ik twijfel nog om morgen te gaan, het is n.l. yoch wel weer een heel eind rijden in een voor mij, toch al druk weekend.

 

:)

 

Niemand...??

 

:huh:

 

Wij (wat logisch is) en flink wat bezoekers gisteren. Voel je niet bezwaard om vandaag nog langs te komen, de nieuwe voorversterker en de 400 Watt monoblokken heb je waarschijnlijk ook nog niet gehoord, dat brengt alles w

Link to comment
Share on other sites

Vandaag dus toch maar naar Hoogvliet gereden... m'n vrouw moest werken, dus ik kon rustig m'n gang gaan.

 

Ik was er even na 12 uur omdat ik dacht ... het zou zomaar kunnen dat ze de zomertijd vergeten zijn.. Dit bleek dus inderdaad zo.. :huh:

Toen ik aankwam zat Jan de Jeu als enige samen met z'n vrouw(?) te luisteren. Er was dus alle ruimte om eens rustig te luisteren.

 

Ik kan alleen maar zeggen, al diegene die er niet waren hebben wat gemist. Het klonk in mijn oren zelfs nog beter dan wat ik van de laatste keer (samen met Telefunken) herinner. Diep en strak laag, een prachtig natuurlijke klank en enorm dynamisch. De plaat stak voor mij met kop en schouders boven de CD speler uit. de laatste had af en toe toch last van wat scherpte. Iets wat bij de platenspeler volledig afwezig was. Het prachtige glansrijke hoog wat uit de platenspeler kwam werd door de CD speler ook niet gehaald.

 

De eindversterkers waren kennelijk onafgewerkte prototypes die achter een gordijntje hun werk stonden te doen. Alle versterkers waren dus van het merk Sonore.. Errug mooi spul. Niet alleen de klank, maar ook de vormgeving. Er is zelfs sprake dat die dingen vertikaal tegen de muur gehangen kunnen worden. Lijkt me een erg mooi gezicht. Ik vraag me alleen af hoe het dan precies met de kabels moet...??

 

Ook werd verteld dat men aan een nieuwe modulaire luidspreke versie werkte. Deze bestaat uit modules van 3 breedbanders en drie tweeters. Deze zijn dan stapelbaar afhankelijk van ruimte en budget. De speakers maken hierbij geen contact met het front, maar worden alleen aan de achterkant middels een vertikale kolom gedragen. Ik ben benieuwd... :blink:

 

Toen het rond 14:00 uur drukker werd ben ik maar gegaan zodat anderen ook eens op de hotspot konden zitten.. ;)

 

Voorlopig blijft deze set in mijn top 10 lijst van best klinkende, op de hoogste plaats staan.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Vanmiddag ook in Hoogvliet wezen luisteren naar de Sonore luidsprekers en versterkers samen met mijn vriendin.

Mag wel zeggen dat het goed klonk, en dat mag natuurlijk ook wel voor die prijs!!!!!!!!!!!!!

Ik vind deze set wat betreft de toch wel moeilijke plaatsing ervan in een normale huiskamer, en ook wat betreft de prijs die je er voor moet betalen veel te duur.

De Klipschen P-38F doen voor dit systeem zeker niets onder en zijn veel goedkoper :lol:

 

Henk.

Link to comment
Share on other sites

De Klipschen P-38F doen voor dit systeem zeker niets onder en zijn veel goedkoper :lol:

 

Henk.

Beste Henk,

 

We hebben hier geen humor topic...ik zou zeggen begin er 1, je hebt een meer dan goede start gemaakt met bovenstaande opmerking :D

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Nou Ruud :rolleyes: volgens de spec's van die P-38F "strakke bas" :lol:

 

Maar eh .... Henk93 ik heb een wat kleiner model Klipsch gehoord, klonk fraai :)

Was met 2x 10watt uit een EL84 PP makkelijk aan te sturen.

Maar de indruk die ik van Sonore een aantal jaar heb gekregen was extreem heftig.

 

Kan best zijn d

Link to comment
Share on other sites

Helaas deze keer gemist. Mijn weekeind zat al behoorlijk vol met luisteren, gister naar mijn eigen installatie met muziek die een audiovriend meegebracht had, en vandaag naar een andere mooie instal.

 

De Sonore's ga ik zeker ook nog wel een keer beluisteren.

 

@Henk93: De speakers die jij thuis hebt staan zijn ook zeker mooi, maar om nu iedere keer te verkondigen dat er niets mooiers is dan wat jij hebt..... :rolleyes::unsure:<_< ...doet me een beetje aan de kleuterschool denken. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nou Ruud :rolleyes: volgens de spec's van die P-38F "strakke bas" :lol:

 

Maar eh .... Henk93 ik heb een wat kleiner model Klipsch gehoord, klonk fraai :)

Was met 2x 10watt uit een EL84 PP makkelijk aan te sturen.

Maar de indruk die ik van Sonore een aantal jaar heb gekregen was extreem heftig.

 

Kan best zijn d

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

"Duur" zegt niet zo veel GT net als goedkoop.... beide kunnen een goedekoop zijn :rolleyes:

Ik heb nu een apparaat staan, van een vriend.... die hij en ik veel mooier vinden klinken dan zijn >10x zo dure.

Alleen de perceptie van mensen audiofielen is anders = een goedkoop merk k

Link to comment
Share on other sites

"Duur" zegt niet zo veel GT net als goedkoop.... beide kunnen een goedekoop zijn :rolleyes:

Ik heb nu een apparaat staan, van een vriend.... die hij en ik veel mooier vinden klinken dan zijn >10x zo dure.

Alleen de perceptie van mensen audiofielen is anders = een goedkoop merk k

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...