Jump to content

Betonnix er uit Tannoy d700 er in........


erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Het laag van de D700 is best wel goed, (de rest ook trouwens)

 

overgens heb ik intussen wel de Ultra Curve er weer tussen (gewoon omdat het kan....) :rolleyes:

gisteravond de boel netjes met rose ruis rechtgterokken (per kanaal)

en, het klinkt gewoon beter als je de boel corrigeerd.

 

ik merk echter wel dat ik sneller tevreden ben dan vroeger,

toen kon ik eindeloos bezig zijn met de opstelling en het uitruisen, of met het kritisch luisteren.

nu heb ik in twee avonden de boel opgesteld en rechtgetrokken, en muziek luisteren maar.

ik heb weer een heleboel nieuwe Bach cd's die ik allemaal nog moet beluisteren en ook wat opnames van een kennis, dus ben daar weer druk mee.

 

ps: die Tannoy Westminster heb ik eens gehoord op de Doelen Hifi show.

was er toen niet echt kapot van , maar dat kon komen doordat ik toen nog weg was van de Infinitys van Speedy Andr

Link to comment
Share on other sites

Erik , Erik , Erik , dat ik met jou ooit heb gediscuseerd , onbegrijpelijk , nu je naar de D 700 zit te luisteren :lol: , maar gelukkig heb je de speakers alleen maar omdat ze in je woonkamer passen want kwa gehoor hoef je het niet te doen .

Zijn werkelijk

Link to comment
Share on other sites

Het laatste wat ik wil is luidsprekers die Soundlover of m44 mooi vinden klinken :D

 

want die 2 hebben echt geen verstand van muziek en Hifi. (en hebben van die prutversterkertjes die niet eens in staat zijn een stevige Tannoy een te sturen)

ze leuteren maar wat in het rond en weten niet eens hoe instrumenten in het echt klinken.

 

 

(misschien had ik in plaats van Tannoy D700, B&W 802 hier neer moeten schrijven, of een ander goed merk, wat zouden onze audiofiele vriendjes dan voor commentaar gehad hebben) :rolleyes:

 

gisteren trouwens heel de dag lekker naar de Tannoy's geluisterd,

geen hoofdpijn gekregen en heerlijk genoten. ;)

Link to comment
Share on other sites

ik merk echter wel dat ik sneller tevreden ben dan vroeger,

toen kon ik eindeloos bezig zijn met de opstelling en het uitruisen, of met het kritisch luisteren.

nu heb ik in twee avonden de boel opgesteld en rechtgetrokken, en muziek luisteren maar.

ik heb weer een heleboel nieuwe Bach cd's die ik allemaal nog moet beluisteren en ook wat opnames van een kennis, dus ben daar weer druk mee.

 

Dat kan te maken hebben met het feit dat coaxiale luidsprekers zich vaak goedmoediger gedragen m.b.t. opstelling/luidspreker-kamerinteractie dan conventionele meerweg-systemen .

 

Midas

Link to comment
Share on other sites

Los van al dit gedoe (smaken verschillen zullen we maar zeggen). Heb je al ideeen voor iets nieuws te bouwen?

 

Wellicht een leuke draad voor het zelfbouw deel hear tzt.

 

 

Ja, de ideeen voor iets nieuws zijn al getekend.

 

het word iets dat gaat lijken op de Visaton Fontana,

maar dan met een drieweg systeem, iets groter dus.

Link to comment
Share on other sites

Ja, de ideeen voor iets nieuws zijn al getekend.

 

het word iets dat gaat lijken op de Visaton Fontana,

maar dan met een drieweg systeem, iets groter dus.

 

 

Een rondstraler dus ?

In mijn ervaring levert dat wel veel ruimteliijkheid op,

maar lever je in qua pinpoint-imaging op de luisterplek.

Ieder zijn smaak natuurlijk, volgens mij krijg je betere resultaten met een beperkte spreiding.

Link to comment
Share on other sites

Los van al dit gedoe (smaken verschillen zullen we maar zeggen). Heb je al ideeen voor iets nieuws te bouwen?

 

Wellicht een leuke draad voor het zelfbouw deel hear tzt.

 

 

Ja, de ideeen voor iets nieuws zijn al getekend.

 

het word iets dat gaat lijken op de Visaton Fontana,

maar dan met een drieweg systeem, iets groter dus.

 

Deze bedoel je...

 

fontana.jpg

 

Maar dan mag ie toch wel wat dikker worden hoop ik.. Deze gaan maar tot 40 Hz.. Niks dus voor 'n orgelliefhebber.

 

:confused:

Link to comment
Share on other sites

Beste Erik,

 

Leuk dat e weer gaat bouwen, ben erg benieuwd wat het gaat worden.

 

Wat betreft Tannoy, ik moet wel eerlijk zeggen dat het mijn ding niet is. Ik heb ze een aantal keren gehoord, nou weet ik niet precies welke het was een van die modellen met die extra super hoogtoner boven op. De D10 of de D12 kan dat?

Maar het heeft me elke keer niet kunnen bekoren. Nee ook niet op mijn AA, en dat is geen stakker.

 

Maar dat maakt allemaal eigenlijk niks uit.

 

Je bouwsels lijken me veeeel leuker. Hou ons op de hoogte. lijkt me leuk!

 

Groet,

 

Andre

 

 

Dat kan jij wel zeggen Spido, maar wie weet slaapwandel jij wel... God weet wat je dan doet in je alter ego modus hahaha.

Link to comment
Share on other sites

Dat kan jij wel zeggen Spido, maar wie weet slaapwandel jij wel... God weet wat je dan doet in je alter ego modus hahaha.

 

Het is andersom... Klaas die tijdens zijn slaapwandeling zich voordoet als Spido. De tijdstippen van zijn posts onderschrijven deze theorie wel een beetje.

Link to comment
Share on other sites

Als t wat mag kosten, bouw iets rond de 10C77-25-10-KAP Skaaning,

 

Bv Een aantal ideeen van Gravesen (met ook een TL in het verschiet, bodem van de page)

http://www.troelsgravesen.dk/10C77.htm

 

Duck en Erik,

 

Dat met die Skaaning, zou ik niet doen. Prima als je dezelfde unit kiest in de uitvoering met aluminium spreekspoel drager.

Als je even bij de FAQ's van de Audio Technology site kijkt, zie je dat ze Kapton afraden in woofers. En waarom underhung in de woofer?

In midrange speakers kan het wel. (Weet ik uit ervaring :rolleyes::D )

Ik heb zelf de 8 inch woofer in de baskast. Over hung type. Ben ik ook blij mee.

 

Groet,

 

Leobus

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...