Jump to content

Betonnix er uit Tannoy d700 er in........


erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Nu ik vehuisd ben en alles netjes op orde is mag de Betonnix er niet meer in van mijn ega.

zelf ben ik ook niet meer zo kapot van het model, maar ja, hij klonk wel altijd heel erg goed.

 

nu ben ik van plan iets geheel nieuws te bouwen , en heb daarom tijdelijk een paar hele mooie weergevers hier staan.

De Tannoy Defenition d700.

klinkt heel niet onaardig.

staat keurig audiofiel opgesteld en aangesloten (zonder Ultracurve)

een dijk van een speaker moet ik zeggen.

de Musical Fidelity heeft hem stevig in zijn greep, en qua laagweergave mag ik zeker niet klagen.

ik hoop echter dat deze speaker mij niet de moed ontneemt om toch weer iets zelf te gaan bouwen.

 

u hoort er meer van ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu ik vehuisd ben en alles netjes op orde is mag de Betonnix er niet meer in van mijn ega.

zelf ben ik ook niet meer zo kapot van het model, maar ja, hij klonk wel altijd heel erg goed.

 

nu ben ik van plan iets geheel nieuws te bouwen , en heb daarom tijdelijk een paar hele mooie weergevers hier staan.

De Tannoy Defenition d700.

klinkt heel niet onaardig.

staat keurig audiofiel opgesteld en aangesloten (zonder Ultracurve)

een dijk van een speaker moet ik zeggen.

de Musical Fidelity heeft hem stevig in zijn greep, en qua laagweergave mag ik zeker niet klagen.

ik hoop echter dat deze speaker mij niet de moed ontneemt om toch weer iets zelf te gaan bouwen.

 

u hoort er meer van ;)

 

Erik HEAR again :cool2: ?

 

Enneh, zonder Betonnixen?

Link to comment
Share on other sites

Pffff.... een D700. Ik heb het altijd een rampenspeaker gevonden (de hele defenition serie overigens), in bijna geen woonkamer goed klinkend te krijgen, vooral dat laag :unsure: . Altijd zijn er wel mensen te vinden die ze mooi vinden klinken, maar je komt ze zelden/nooit tegen die ze ook werkelijk langer dan 2 jaar houden. Het zou mij verbazen als Erik het wel langer dan 2 jaar uithoudt. Maar tot die tijd, geniet er van! :D

Link to comment
Share on other sites

Nu ik vehuisd ben en alles netjes op orde is mag de Betonnix er niet meer in van mijn ega.

zelf ben ik ook niet meer zo kapot van het model,

 

 

 

u hoort er meer van ;)

Hmm... Volgens jou was er geen andere luidspreker meer, je had er dan ook je hele ziel en zaligheid in gelegd.

Maar goed, niets veranderlijker dan een mens. ;)

Link to comment
Share on other sites

Pffff.... een D700. Ik heb het altijd een rampenspeaker gevonden (de hele defenition serie overigens), in bijna geen woonkamer goed klinkend te krijgen, vooral dat laag :unsure: . Altijd zijn er wel mensen te vinden die ze mooi vinden klinken, maar je komt ze zelden/nooit tegen die ze ook werkelijk langer dan 2 jaar houden. Het zou mij verbazen als Erik het wel langer dan 2 jaar uithoudt. Maar tot die tijd, geniet er van! :D

 

Definition lijn, bedoel je dan ook de nieuwe DC8 en DC10?

 

ik vond de DC8 niet overtuigend, zeker niet in het hoog ...

dynamiek dr een hoog rendement is niet onvoorwaardelijk zaligmakend

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

Pffff.... een D700. Ik heb het altijd een rampenspeaker gevonden (de hele defenition serie overigens), in bijna geen woonkamer goed klinkend te krijgen, vooral dat laag :unsure: . Altijd zijn er wel mensen te vinden die ze mooi vinden klinken, maar je komt ze zelden/nooit tegen die ze ook werkelijk langer dan 2 jaar houden. Het zou mij verbazen als Erik het wel langer dan 2 jaar uithoudt. Maar tot die tijd, geniet er van! :D

 

Definition lijn, bedoel je dan ook de nieuwe DC8 en DC10?

 

ik vond de DC8 niet overtuigend, zeker niet in het hoog ...

dynamiek dr een hoog rendement is niet onvoorwaardelijk zaligmakend

 

Gr

Stef

Daar de oude Definition lijn nog iets van een eigen karakter had, is dat bij de nieuwe verdwenen. De nieuwe is wel iets makkelijk te plaatsen, maar ik wordt

Link to comment
Share on other sites

Nu ik verhuisd ben en alles netjes op orde is mag de Betonnix er niet meer in van mijn eega

 

 

dat heet karma :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack
Nu ik verhuisd ben en alles netjes op orde is mag de Betonnix er niet meer in van mijn eega. (...)

 

Beste Erik,

 

En dan kies je voor... je EEGA???!! :eek:

 

 

"Inruilen" :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nu ik verhuisd ben en alles netjes op orde is mag de Betonnix er niet meer in van mijn eega. (...)

 

Beste Erik,

 

En dan kies je voor... je EEGA???!! :eek:

 

 

"Inruilen" :lol:

 

Als Erik verstandig is, kiest hij en voor z'n ega en voor de "Sietse TL side loaded"......Ja ja, zo heten ze tegenwoordig... :cool2:

Link to comment
Share on other sites

Pffff.... een D700. Ik heb het altijd een rampenspeaker gevonden (de hele defenition serie overigens), in bijna geen woonkamer goed klinkend te krijgen, vooral dat laag :unsure: . Altijd zijn er wel mensen te vinden die ze mooi vinden klinken, maar je komt ze zelden/nooit tegen die ze ook werkelijk langer dan 2 jaar houden. Het zou mij verbazen als Erik het wel langer dan 2 jaar uithoudt. Maar tot die tijd, geniet er van! :D

 

 

Beste Midcall,

 

ik heb er geen enkel probleem mee.

hij klinkt als een klok, echt heel goed moet ik zeggen.

 

nu schijnt het wel zo te zijn dat je er een stabiele versterker voor moet zetten (tenminste dat lees ik regelmatig)

 

overgens vind ik het heel prettig klinken die tweeter in het centrum van de middentoner.

 

tannoydsp-1258265304-18291.jpg

 

klinkt beter dan de Quad esl 63 :)

Link to comment
Share on other sites

als erik verstandig is laat ie zijn speakers door een ander fineren :lol:

Link to comment
Share on other sites

Beste Erik,

 

Destijds had ik ook een oogje op de D700 maar toen ik ze aandachtig beluisterde haakte ik snel af. Vond het laag gewoon rommelig en niet kloppen: Geen vlees en geen vis. Als je aan je Betonnixen gewend bent en je vindt deze nu mooi wat betekent dat dan? Dat je Betonnixen eigenlijk ook niet helemaal goed waren en je niet beter gewend bent? :D Geloof ik nix van. Man ga eens verder luisteren.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

  • Members

Dat die Definitions de naam Tannoy mochten dragen snap ik nog steeds niet. Tot de D900's aan toe, wat een drama (sorry voor het ventileren van mijn mening)! Dergelijke systemen (en die nieuwe doen er nog een schepje bovenop) helpen de Tannoy naam volledig om zeep. De 38 cm DC's, d

Link to comment
Share on other sites

  • Members

He die Stef,

 

Nog gefelici trouwens!

 

Dat we het hier al eens eerder over hebben gehad kan heel goed hoor, als Tannoy ter sprake komt (het bijft mijn oude grote liefde) haak ik daar altijd graag op in. Zeker in draadjes van Erik voordat het weer over ''alles klinkt hetzelfde'' gaat. Gelukkig heeft Erik zelf al verschil gehoord, anders was dit draadje niet gestart. Dat een D700 het echter wint van een ESL 63 (ok, in kastresonanties uiteraard wel)...

 

Tannoy heeft ook altijd een enorme aantrekkingskracht op degenen die het helemaal niets vinden, ik hoop dan ook altijd dat als ze de kans krijgen er toch, al is het maar

Link to comment
Share on other sites

Het is een open vraag want wij hebben vroeger al gepraat over deze reeks

 

Vroeger? Schrijven jullie zo snel geschiedenis ? :lol:

 

Als je het toch wilt weten, het was in 1992 ... via post

hear bestond toen helemaal nog niet :D

Link to comment
Share on other sites

Dat die Definitions de naam Tannoy mochten dragen snap ik nog steeds niet. Tot de D900's aan toe, wat een drama (sorry voor het ventileren van mijn mening)! Dergelijke systemen (en die nieuwe doen er nog een schepje bovenop) helpen de Tannoy naam volledig om zeep. De 38 cm DC's, d
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...