Jump to content

Analoog Forum 2009 in Krefeld


Audiopaul
 Share

Recommended Posts

krefeld2009entreea.jpg

 

Op zondag 1 november bezocht ik, samen met Sodejuu, het Analoog Forum 2009. Deze was voor de tweede keer georganiseerd door de Analogue Audio Association (AAA) gedurende twee dagen (31 oktober en 1 november) in het Mercure Hotel in Krefeld. In een groot aantal hotelkamers en een aantal grotere ruimtes waren diverse Duitse audiodealers, importeurs en fabrikanten vertegenwoordigd met hun sets. In diverse ruimtes werd ook aandacht besteedt aan akoestische aanpassingen. De rode draad door deze dagen was uiteraard analoge weergave en tijdens de shows werden dan ook vele draaitafels, zowel nieuwe maar ook hele oude, gedemonstreerd.

 

Inmiddels staat >> Deel 1 << met o.a. de inleiding en de algehele indruk van het show online op Audiopaul.nl. Ik probeer begin volgende week de overige pagina's met de resterende (ca. 100) foto's online te krijgen. Dat laat ik hier dan uiteraard nog even weten.

 

Alvast veel plezier met Deel 1.

 

Groet, Paul

Link to comment
Share on other sites

Altijd leuk om te lezen.

 

Is die draaitafel echt via een soort forum groeps proces ontworpen? Wat leuk!

 

Die KeF(!) B139 in de electrostaat snap ik niet echt. Die wordt toch niet meer gemaakt? Ook lijkt me het wel een wat verouderd, en niet de beste partner van een electrostaat (hoewel het kennelijk toch wel goed klonk).

Link to comment
Share on other sites

Guest Kraus vonBentinck
Is die draaitafel echt via een soort forum groeps proces ontworpen? Wat leuk!

Jazeker, en in nog een vrij korte tijd ook -in minder dan een jaar forummen!

 

Ik hoopte eigenlijk dat er Hear ook zoiets van grond zou komen met de DAC - van bit naar beter - of n

Link to comment
Share on other sites

Altijd leuk om te lezen.

 

Is die draaitafel echt via een soort forum groeps proces ontworpen? Wat leuk!

 

Die Keg B139 in de electrostaat snap ik niet echt. Die wordt toch niet meer gemaakt? Ook lijkt me het wel een wat verouderd, en niet de beste partner van een electrostaat (hoewel het kennelijk toch wel goed klonk).

 

En altijd weer leuk om te schrijven! Graag gedaan dus, Duck en de anderen. ;)

 

Zo te zien is het inderdaad een B139. Zo vreemd is dat overigens niet bij die RMS 1-B want het model is al iets van 20 jaar op de markt. Ik vond het laag behoorlijk goed, zeker in die grote ruimte.

 

Die draaitafel is inderdaad vanuit het forum ontstaan en op aangeleverde specificaties gecalculeerd, geoptimaliseerd en vervolgens gebouwd door Rossner & Sohn. Het loopwerk gaat zelfs in beperkte oplage gebouwd worden en kan als basismodel voor ruim 1500,- besteld worden, uiteraard z

Link to comment
Share on other sites

Onderdaad... perfect verslag met mooie foto's

 

Ik zie op de foto's dat het minder druk was dan de zaterdag. Vooral rond de platenbakken was het toen veel te druk.

Bij de stands kon je toen nauwelijk bij.

 

Volgend jaar eens op zondag gaan kijken.

 

En nu... wachten op deel 2.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

En ook de rest weer prima in orde nog weer meer mooie foto's.

 

Dat het op die zaterdag ook zo goed klonk kon ik op een enkele uitzondering niet zeggen. O.a. de Quad's stonden behoorlijk te boemen en die PA speakers met die kapstokken erachter klonken die zaterdag echt voor geen meter.

 

Jullie hebben bij Fastaudio kennelijk die kleine japanse speakertje gehoord, toen ik er was draaiden ze op de andere monitoren en dat was toch best wel erg goed. Die Japanners heb ik maar kort gehoord maar ik vond dat die veel lieten liggen tov van de andere.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

En ook de rest weer prima in orde nog weer meer mooie foto's.

 

Dat het op die zaterdag ook zo goed klonk kon ik op een enkele uitzondering niet zeggen. O.a. de Quad's stonden behoorlijk te boemen en die PA speakers met die kapstokken erachter klonken die zaterdag echt voor geen meter.

 

Jullie hebben bij Fastaudio kennelijk die kleine japanse speakertje gehoord, toen ik er was draaiden ze op de andere monitoren en dat was toch best wel erg goed. Die Japanners heb ik maar kort gehoord maar ik vond dat die veel lieten liggen tov van de andere.

 

:)

 

Hoi Hans,

 

Bedankt. Ik moest het verslag deze keer zonder aantekeningen, dus uit het hoofd doen. Eerlijk gezegd kan ik me niet meer precies herinneren of de AE speakertjes (met sub) stonden te spelen of die kleine Japanners. Het klonk wel goed, misschien weet Sodejuu het nog?

Link to comment
Share on other sites

Mooi om te lezen en te bekijken, Paul, Dank.

 

Groet,

 

Azh

Link to comment
Share on other sites

En ook de rest weer prima in orde nog weer meer mooie foto's.

 

Dat het op die zaterdag ook zo goed klonk kon ik op een enkele uitzondering niet zeggen. O.a. de Quad's stonden behoorlijk te boemen en die PA speakers met die kapstokken erachter klonken die zaterdag echt voor geen meter.

 

Jullie hebben bij Fastaudio kennelijk die kleine japanse speakertje gehoord, toen ik er was draaiden ze op de andere monitoren en dat was toch best wel erg goed. Die Japanners heb ik maar kort gehoord maar ik vond dat die veel lieten liggen tov van de andere.

 

:)

 

Hoi Hans,

 

Bedankt. Ik moest het verslag deze keer zonder aantekeningen, dus uit het hoofd doen. Eerlijk gezegd kan ik me niet meer precies herinneren of de AE speakertjes (met sub) stonden te spelen of die kleine Japanners. Het klonk wel goed, misschien weet Sodejuu het nog?

 

De sub stond niet aangesloten, toch was een een diep laag te horen. Bijzonder...

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Fraai verslag hoor. Twee dingen vielen mij op.

 

1) Voor mij veel onbekende (Duitse??) merken

2) Veel dure/onbetaalbare sets.

 

Wel een erg mooi foto verslag, zou je iets meer kunnen vertellen over de set met de Marten Desigen speaker?

Link to comment
Share on other sites

Fraai verslag hoor. Twee dingen vielen mij op.

 

1) Voor mij veel onbekende (Duitse??) merken

2) Veel dure/onbetaalbare sets.

 

Wel een erg mooi foto verslag, zou je iets meer kunnen vertellen over de set met de Marten Desigen speaker?

 

 

Ik sluit me bij je aan, fraai van Paul

 

Waaruit besluit je dat het hele dure sets zijn? :)

Ik heb het gevoel dat er vanalles te vinden is.

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

Iedereen bedankt voor de complimenteuze woorden en nogmaals .... graag gedaan! :D

 

@Mordante: er waren inderdaad veel Duitse merken, maar het was dan ook een Duitse show waar overwegend "kleine" merken aanwezig waren. De show was georganiseerd door een Duitse audioclub, de AAA en kostte verder niets. De grotere draaitafelbouwers zoals Clearaudio, Transrotor maar ook anderen zoals MBL, Burmester e.v.a. waren hier dus niet. Er waren inderdaad wel een aantal dure sets maar ook redelijk betaalbare setjes.

Wat wil je graag weten nog meer weten over de set met Marten Design?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...