Jump to content

kopie c.d. of liever orgineel.


antonvingerhoed
 Share

Recommended Posts

Een andere interlink gebruiken waarbij je het verschil niet opvalt wellicht?

Ach vroeger maakte we kopie op een cassettebandje of op een tapedeck, dat verschilde soms ook aanzienlijk en toch genoten we er net zoveel van als het origineel.

 

Nee even serieus, ik zou het niet weten en het is mij eigenlijk nog nooit opgevallen, ik heb wel eens gelezen dat het met de brandsnelheid te maken kan hebben of misschien met de software.

Link to comment
Share on other sites

Een gecopieerde CD zal altijd verschillen van het origineel.

 

Het origineel is gestanst, een copie gebrand.

 

Waar bij het origineel een putje in de folie zit is dat bij een copie een donker gebrand stukje. Dat leest voor de laser in je CD-speler dus ook anders. Sommige loopwerken kunnen een gebrande CD niet eens lezen, omdat die afgesteld zijn om de putjes in de originele CD te lezen, en niet anders dan dat.

 

Volgens mij ligt het zeker niet alleen aan je interlink dat je dat verschil hoort. Ik hoor dat zelfs met een zogenaamde dropveter tussen de CD-speler en versterker nog.

 

Mvg. Miracle.

Link to comment
Share on other sites

Oh, niet weer dit onderwerp... <_<yawnee.gif

 

Je had kunnen proberen iets nuttigs bij te dragen, of anders gewoon gezwegen Henrie <_<

Nou, dat bedoelde ik eigenlijk. Ik had wel iets nuttigs kunnen bijdragen, maar de TS kan natuurlijk ook even wat oudere topics opzoeken met precies dezelfde discussie, i.p.v. weer eens de discussie van voren af aan opnieuw te beginnen. Ok, dat geldt voor de meeste topics ;)

Link to comment
Share on other sites

Om er eens een nieuwe insteek aan te geven:

Gebrande cd's geven veel minder structuurinformatie door.

Geweldig, de dooddoener van de week! :lol: :lol: :lol:

 

Kun je op alles toepassen wat je overkomt maar niet snapt. Wat is het leven toch simpel.

 

Ik hou het maar op entropie-inconsistentie, gewoon omdat ik dat een leuker woord vind.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Om er eens een nieuwe insteek aan te geven:

Gebrande cd's geven veel minder structuurinformatie door.

Geweldig, de dooddoener van de week! :lol::lol::lol:

 

Kun je op alles toepassen wat je overkomt maar niet snapt. Wat is het leven toch simpel.

 

Ik hou het maar op entropie-inconsistentie, gewoon omdat ik dat een leuker woord vind.

 

;)

Het is maar wat je een dooddoener vind. Heb je de link wel bekeken? Hier het saillante stukje eruit:

Maar toen: ik ga er eens een CD van branden.

Dat was jammer, er bleef wel iets van de info over, maar niet wat ik gewend was.

Ook op een omgebouwde CD speler niet zo goed als rechtstreeks uit de computer.

Volgens mijn Els was de ziel eruit..

daar sta je dan weer, moet je weer aan de slag, net als je denkt dat je het voor elkaar hebt.

Terugredenerend kan er maar 1 oorzaak zijn, de brandbare CD zelf.

Uitgebreid getest en ja hoor, er zit erg veel verschil tussen de diverse merken.

De gouden exemplaren van Kodak deden het het beste.

Maar niet goed genoeg.

Als je gehoord hebt wat dat leuke woord structuurinformatie (info hierboven) doet met het geluid, dan ligt voor de hand wat het ontbreken daarvan doet: schelle klank, minder muzikaal, enfin, zie de eerste post.

 

Het is natuurlijk geen verklaring, net zo min als het wijzen op de andere manier van opslaan dat is (bruine vlekjes ipv putjes e.d.). Fouten in het brandproces, ja, dat kan van invloed zijn.

De link geeft w

Link to comment
Share on other sites

Ik ken het woord structuurinformatie wel en dan betekent het de onderliggende informatie van een Word document. Dat is dan de informatie over het gebruikte font en overige formattering van de layout. Niets onbegrijpbaars aan.

 

Maar bij mijn weten is er niet zoiets als informatie als gebruikte toonsoort en gebruikte instrumenten of de temperatuur van de lucht tijdens de opname apart op een CD opgeslagen. Of het moet meta data zijn zoals CD-text. Je zou metadata van CD en Mp3/Flac idd structuurinformatie kunnen noemen, maar dat doet weer niets met de muziek.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...