Jump to content
High-End Forums
Erikatn

Vanavond op TV ....

Recommended Posts

On 8/16/2019 at 9:41 AM, Hans van Liempd said:

Gezien, maar vond het een groot Sinterklaasjournaalgehalte hebben. Eigenlijk meer een blik op de organisatoren en sfeer, dan dat er gespeelde muziek werd getoond.

In de documentaire ging het niet zozeer om de muziek, maar om de organisatie ervan en waar men voor stond als jongere generatie. 300.000 mensen die allemaal hetzelfde wilden en dat lieten zien aan de rest van de wereld.... vrijheid en vrede en liefde. Na Woodstock is dit NOOIT meer vertoond. Het was ook tevens het hoogtepunt van de Hippie beweging. 

1 hour ago, audiofreak said:

Na Woodstock is dit NOOIT meer vertoond....

Kralingen niet meegemaakt zeker...? :rolleyes:

Ben daar wel geweest, maar was te verbaast van al die bijzondere mensen, die ik ook niet kende.

Had er ook geen tijd voor gereserveerd, dus het was meer vol verbazing observeren.😎

Edited by HansP
tiepvout

11 hours ago, audiofreak said:

In de documentaire ging het niet zozeer om de muziek, maar om de organisatie ervan en waar men voor stond als jongere generatie. 300.000 mensen die allemaal hetzelfde wilden en dat lieten zien aan de rest van de wereld.... vrijheid en vrede en liefde. Na Woodstock is dit NOOIT meer vertoond. Het was ook tevens het hoogtepunt van de Hippie beweging. 

Wat denk je van mensen die bij die missen van de Paus in Zuid Amerika waren Onno ?  Wordt wel voor vrede en liefde gebeden. Niet dat ik daar bij had willen zijn 😀

Edited by carl

Op Woodstock baden ze niet, ze baadden erin. En ook letterlijk, want het was er maar een natte boel na die hoosbuien. Was er graag bijgeweest. Heb je wat om aan je kleinkinderen te vertellen, als je die hebt.

25 minutes ago, mumsoft said:

Op Woodstock baden ze niet, ze baadden erin. En ook letterlijk, want het was er maar een natte boel na die hoosbuien. Was er graag bijgeweest. Heb je wat om aan je kleinkinderen te vertellen, als je die hebt.

Denk dat die er geen hout van zullen snappen van wat die malle opa nu weer ter berde brengt :lol:

21 hours ago, Pjotr said:

Kralingen niet meegemaakt zeker...? :rolleyes:

Nee, niet zelf meegemaakt. Ik was er graag bij geweest, net zoals in Woodstock. Maar ik was nog te jong met mijn 12 jaar en mocht niet van mijn ouders. Kralingen was overigens een jaar na Woodstock. Woodstock is de moeder van de festivals en alle festivals daarna zijn gebaseerd op Woodstock. Festival Kralingen was dat ook. Het latere Pinkpop eigenlijk ook. Hoewel Pinkpop uit een soort nood is geboren destijds, maar dat is een ander story.

11 hours ago, carl said:

Wat denk je van mensen die bij die missen van de Paus in Zuid Amerika waren Onno ?  Wordt wel voor vrede en liefde gebeden. Niet dat ik daar bij had willen zijn 😀

Daar denk ik niks van :P:biggrin::D

Dat kun je niet vergelijken met elkaar. Dat heeft niets te maken met een muziek festival van drie dagen, waar men in harmonie één gedachtegoed van Vrijheid, Vrede en Liefde uitstraalden. Woodstock was uniek in die tijd. Het was nog nooit zo vertoond en zou daarna ook nooit meer zo worden getoond. Ook niet op het Festival Krailingen. Dat haalde de wereldpers toen niet.

Klopt. Ik ben veel later wel naar Pinkpop gegaan, en een keer naar Werchter, geloof ik. Was best leuk hoor. Het stikt nu van de muziekfestivals, maar "ik ben te oud voor die rotsooi". 

Neemt niet weg dat deze klassiekliefhebber toen alsnog de basis heeft gelegd voor een mooie verzameling pop-platen. Die Woodstock-LP's zijn aardig wat geld waard tegenwoordig.

22 hours ago, mumsoft said:

Klopt. Ik ben veel later wel naar Pinkpop gegaan, en een keer naar Werchter, geloof ik. Was best leuk hoor. Het stikt nu van de muziekfestivals, maar "ik ben te oud voor die rotsooi". 

Neemt niet weg dat deze klassiekliefhebber toen alsnog de basis heeft gelegd voor een mooie verzameling pop-platen. Die Woodstock-LP's zijn aardig wat geld waard tegenwoordig.

Ik ook tegenwoordig té oud. Althans zo voel ik mij als ik elk jaar de lijst zie van artiesten en bands. En die ene of twee artiesten die mij wel aanspreken, vind ik weer te weinig om dan toch ernaar toe te gaan. Bovendien ik kan niet meer tegen mensendrukte. 
Het zal wel zo zijn met die Woodstock platen. Ik heb de 1e lp ook en in die periode ook gekocht, dus nog een echte originele. Maare, de geluidskwaliteit is zo verotte slecht en dat vond ik toen ook al. Ik geloof dat het op 2 handen is te tellen, zo vaak heb ik het dus gedraaid in die 50 jaar. Heel héél weinig dus. Overigens heb ik dat ook met de box "The concert of Bangla Desh" van George Harrison en friends. Ook ooit gekocht in die tijd en zelfde verhaal als bij mijn lp Woodstock. Maar verkopen voor veel geld, geen denken aan. 

Ja, die geluidskwaliteit... maar 50 jaar is wel aanleiding de boel nog een keer te draaien, al was het uit piëteit.

Ben niet zo'n Microsoft-liefhebber, maar de aankomende documentaire over Bill Gates gaat juist over zijn tijd ná MS. En ik heb ook geen Netflix, maar hier vast wel iemand.

https://www.agconnect.nl/artikel/netflix-brengt-documentaire-over-bill-gates?tid=TIDP205507XE9A920B14FED47A38F7D47B1E93EE84FYI5&utm_campaign=AGC_nieuwsbrief dagelijks&utm_medium=Email&utm_source=SMG&utm_content=423_Wo 21 aug

Vanavond zal ik naar de “slimste mens” moeten kijken. Die vloekende dame is de dochter is van een vriendin van mijn vrouw. 

Moet dat dan? Of alleen met een schuin oog? Maar het heeft niks met audio te maken, lijkt me. Gisteravond met groot genoegen naar De Witte gekeken, over een super blond jongetje in Vlaanderen. Niet hier vermeld, al kwam de dorpsfanfare er zeker aan bod.

Mijn vrouw kijkt via de I pad Marc. 

Straks op NPO 2 Extra om 23:20 The Who - Live at the Isle of Wight. DD 1970