Jump to content

Vanavond op TV ....


Erikatn
 Share

Recommended Posts

5 minutes ago, mumsoft said:

Van Gaal had de neiging het allemaal even haarfijn uit te willen leggen, omstandig met voorbeelden en achtergrond. De interviewster wilde het wat meer rechttoe-rechtaan hebben.

Wat is daar mis mee? Anders moet je meteen ter zake en to the point kunnen komen en zeer goed geïnformeerd zijn. En dat was zij onvoldoende. Nu werd het er alleen maar warriger op. Denk dat Jelle Corstius beter van Gaal bestand zou zijn geweest. Al met al was het best wel een boeiend interview bij elkaar.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wat een schitterend stukje tv gisteravond, met minister Wiebes. Ik dacht wel eens, wat een kwibus, als ik hem op tv zag, maar de man overtreft al mijn verwachtingen. Proberen, doorzetten, niet opgeven, van tegenslagen leren, en mensen erbij betrekken, niet afserveren. Heel inspiratief. En confronterend ook, want hoe vaak denk je niet, mij te moeilijk, laat maar zitten? Maar stilzitten is geen optie, op je handen blijven zitten al helemaal niet. En dat is leuk, zeker nu ik gisteren (eindelijk!) de handen uit de mouwen heb gestoken en de set beneden heb gestript van al het vuil dat zich in de loop van de jaren erin had opgehoopt. De Humax tv-ontvanger eruit, kan -wie weet- nog eens van pas komen als Android ding? En de Raspberry in zijn eentje op de audio-tegel, gepromoveerd. De film na zomergasten heb ik opgenomen, rechtstreeks op de rasp boven, met Mosaic, waar ik tijdelijk gratis gebruik van kan maken. En beneden gekeken naar de 4e aflevering van de Vikingen. Lastig met die VOD's is wel dat je ze niet kunt pauzeren, en ook niet weet hoe lang ze duren. Maar deze dus een uurtje, kennelijk.

En nu voort maar weer. Met TV-Mosaic zou het mogelijk moeten zijn met één iptv-aanbieder op al je tv's te kunnen kijken, en dat moet ik zeker ook onderzoeken. Overigens stikt het in de wereld van de iptv-aanbieders, valt me op. Alleen draaien ze niet allemaal op een rasp met kodi, heb ik de indruk. We'll see.

En o ja, de opname van de Noorderlingen lijkt weer gelukt. :)

Link to comment
Share on other sites

Hier gisteravond Kodi weigering. De add-ons werkten niet meer. Het leek net of een programma geopend werd maar dat deed hij toch maar niet. Kodi verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en ja hoor, alles doet het weer.

Soms zijn die dingen ook echt niet te volgen, vorige week de Humax in de woonkamer; midden onder het journaal zegt ie ineens dat de smartcard niet geplaatst is. Humax uit, smartcard wat heen en weer getrokken, Humax weer aan en wat denk je? Journaal net afgelopen! :wacko:Dus naar de herhaling gekeken. Voor de helft oud nieuws natuurlijk.

Link to comment
Share on other sites

Als dat met Kodi op de pc is, die is wel meer wat traag van begrip. Bijvoorbeeld de terugknop werkt eigenlijk nooit. "Map aan het laden" krijg je dan, en dat doet-ie morgen nog. Of "Just a sec..." en reken dan maar op uren. Wat dan prima helpt, is de refresh-knop van je browser.

Maar het is ook allemaal nieuw, en nieuw betekent: met bugs.

Dat is natuurlijk niet het geval met je Humax, dat is gewoon vervuiling door veroudering. Soms helpt het als je de chip erop schoon maakt (gummetje).

Link to comment
Share on other sites

Het is wel Kodi op de pc maar die opent niet in de webbrowser, gewoon z'n eigen scherm. Hij doet het verder goed, zit ook niet een terugknop op, gewoon "escape" of in de lijst op de twee .. puntjes. Het is de Kodi Krypton  v17.6 -versie. Van deze pagina gehaald  https://kodi.tv/download (de windows-versie vanzelfsprekend) en geïnstalleerd. Ik hoop dat die bug nu dood is anders moet ik een exterminator laten komen. En die Humax klopt wel, da's oxidatie, meestal hijg ik op de smart-card (voor wat alcohol) en poets hem even over m'n broek. 

Edited by TL 200
link vergeten.
Link to comment
Share on other sites

Ik zou dat monster eruit gooien en dan toch je browser (brr) ervoor gebruiken. Iets als xx.xx.xx.xx:8080 als adres, met x...x het adres van je Raspje. Naast omradio, is het gemakkelijkst.

Link to comment
Share on other sites

Ah, Volumio. Heb ik ook een tijdje gehad, maar voor muziek heb ik al wat. Voor mij is de rasp een update op mijn vorige mediaplayertje, die deed youtube-video's, dvd-rips, en ook wel muziek, maar niet van harte. De rasp doet dat alles ook, op zijn dooie akkertje, plus tv en radio.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Was vrijdag op npo3, kijk maar in de gids. De opnames die ik had ingepland waren de volgende dag niet meer aanwezig, dus die heb ik niet. TVMosaic dat ik daarvoor gebruik is nogal nukkig, of een kruidje-roer-me-niet. De betaalde versie kan iets meer, maar voor mij geldt dat ik er eerst een goed gevoel bij moet hebben voor ik de portemonnee trek. En bij TVMosaic heb ik dat nog niet onmiddellijk. Ik heb vrijdag wel nog online gekeken naar een van die 'enge' films, het rage-virus had zich over Londen en omgeving verspreid, en mensen werden daardoor bloeddorstige, kwaaie wezens. Tja, het is Haloween, ook al zo'n virus dat zich vanuit de USA over Europa heeft verspreid. Boe!

Link to comment
Share on other sites

Wel aardig weer, in de addon Uitzending Gemist van de NPO vond ik alle vier de afleveringen van de Kijk van Koolhoven, die ik ook alle vier had gemist (lees: geen tijd op het moment van uitzending). En ook de 1e aflevering van Die andere Heimat, Chronik einer Sehnsucht. Dat is de 'voorloper' van de gewone Heimat-serie, die lang geleden op de tv was, en ik mooi gemist had, maar later op DVD kon kopen. Die andere Heimat is vermoedelijk later gemaakt, n.a.v. het succes van de oorspronkelijke serie, en die speelt nog in de 19e eeuw. Vrijdag en zaterdag werden die op een laat tijdstip door de VPRO uitgezonden.

Uitzending Gemist staat al een hele tijd op mijn Raspberry, maar ik had er niet eerder zo veel in gebladerd.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...