Jump to content

Vanavond op TV ....


Erikatn
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Donderdag 12 maart 23.30 op het Belgische Canvas weer een aflevering van Classic Albums over: John Lennnon - Plastic Ono Band.

Dankzij die fantastische bijna niet-werkende Nieuwe Berichten functionaliteit van Hear bijna gemist.

Bijna.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

Dankzij die fantastische bijna niet-werkende Nieuwe Berichten functionaliteit van Hear bijna gemist.

Heb die functie nog nooit gebruikt en weet nu waarom. :D

 

In ieder geval gaat de serie op dat tijdstip, na een onderbreking met een ander programma vorige week, dus weer door.

Link to comment
Share on other sites

Donderdag 12 maart 23.30 op het Belgische Canvas weer een aflevering van Classic Albums over: John Lennnon - Plastic Ono Band.

Opgenomen... ja, dat dacht ik. Nog gecontroleerd dat het begon, en vandaag ontdekt dat de Belgen het na 5 minuten welletjes vonden.d015.gif

Zul je zeggen, moet je maar niet vertrouwen op die automatische opnames. Ja ja.

Zal wel. Leed is geschied.

 

Dus nu de hamvraag: heeft iemand hear dat opgenomen? En w

Link to comment
Share on other sites

Donderdag 12 maart 23.30 op het Belgische Canvas weer een aflevering van Classic Albums over: John Lennnon - Plastic Ono Band.

Opgenomen... ja, dat dacht ik. Nog gecontroleerd dat het begon, en vandaag ontdekt dat de Belgen het na 5 minuten welletjes vonden.d015.gif

Zul je zeggen, moet je maar niet vertrouwen op die automatische opnames. Ja ja.

Zal wel. Leed is geschied.

 

Dus nu de hamvraag: heeft iemand hear dat opgenomen? En w

Link to comment
Share on other sites

Nee helaas niet opgenomen maar echt veel heb je er ook niet aan gemist.

 

Ik heb het niet opgenomen (dat zou trouwens op voorhistorisch VHS zijn ;) ) maar ik vond het zeker de moeite waard! (Maar dat vind ik al gauw als het over muziek gaat :D )

Ik heb wel een Beatles-fase gehad, maar met Lennon solo heb ik me nooit bezig gehouden. Ik kon dat album ook nooit zo plaatsen, wat was nou die Plastic Ono Band? Nu weet ik dat dat gewoon zijn eerste soloplaat was. En dat ie uit elkaar barst van de emoties, ik haal 'm nog wel eens in huis, al zal ik hem ws niet enorm veel draaien.

Ook mooi in deze dagen van enorme produkties vond ik dat het z

Link to comment
Share on other sites

Nee helaas niet opgenomen maar echt veel heb je er ook niet aan gemist.

 

Ik heb het niet opgenomen (dat zou trouwens op voorhistorisch VHS zijn ;) ) maar ik vond het zeker de moeite waard! (Maar dat vind ik al gauw als het over muziek gaat :D )

Ik heb wel een Beatles-fase gehad, maar met Lennon solo heb ik me nooit bezig gehouden. Ik kon dat album ook nooit zo plaatsen, wat was nou die Plastic Ono Band? Nu weet ik dat dat gewoon zijn eerste soloplaat was. En dat ie uit elkaar barst van de emoties, ik haal 'm nog wel eens in huis, al zal ik hem ws niet enorm veel draaien.

Ook mooi in deze dagen van enorme produkties vond ik dat het z

Link to comment
Share on other sites

Vanavond net geweest, een fraaie documentaire van de BBC over B.B.King op "Het Gesprek", een zender om in de gaten te houden! Tja, ik zapte er toevallig langs, dus wist het ook niet van te voren. Maar gelukkig hebben ze daar wel een uitzending gemist service: http://www.hetgesprek.nl/archief/1877/ (Al werkt dat nog net zo best heb ik het idee)

 

Was wel een documentaire zoals het betaamt: Weinig geleuter en veel muziek. Het waren vooral de beelden die het verhaal vertelden.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Bij De Wereld Draai Door zou een stel vinyl fans aan de tafel schuiven hoor ik net...

 

Misschien even een dag wachten, dan is de uitzending misschien online:

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/

 

Ik zet 'm even aan kijken wat het wordt.

Het was vooral erg lachen :lol: :lol: :lol: Pierre Wind stal de show weer eens ... net een stel bejaarde pubers. Eigenlijk ging het meer over nostalgie dan over vinyl. Afijn kijk het zelf maar eens terug, beslist de moeite waard.

 

De beluisterde geluidskwaliteit was iig die van een koffergammofoon.

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Bij De Wereld Draai Door zou een stel vinyl fans aan de tafel schuiven hoor ik net...

 

Misschien even een dag wachten, dan is de uitzending misschien online:

http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/

 

Ik zet 'm even aan kijken wat het wordt.

Het was vooral erg lachen :lol: :lol: :lol: Pierre Wind stal de show weer eens ... net een stel bejaarde pubers. Eigenlijk ging het meer over nostalgie dan over vinyl. Afijn kijk het zelf maar eens terug, beslist de moeite waard.

 

De beluisterde geluidskwaliteit was iig die van een koffergammofoon.

 

;)

Ja, en dan roept die 'scheiding' (weet ik veel hoe die heet) dat cd minder goed klinkt. Dat kan je toch ook niet meer serieus nemen? En die Piere Wind met z'n luisterervaring bij Anton Corbijn. Die ervaring had ie hoogst waarschijnlijk ook gehad als Anton een cd'tje had opgezet, want Piere heeft (zei hij zelf) niet zulke goeie speakers...

 

Ik vond het werkelijk tenenkrommend gelul <_< Wel leuk om te zien dat Yvonne Jaspers er ook totaal niks mee kon... :)

Link to comment
Share on other sites

vanavond weer de moeite waard denk ik

wel snel zijn het begint om 23:35

Helaas gemist/ontschoten, dat had ik echt graag willen zien. :(

 

Komende donderdag is Lou Reed's Transformer aan de beurt: Classic Albums

En ik had het nog wel ruim op tijd aangekondigd.

Ik vond het verrassend ik kende de Hoe eigenlijk alleen van mijn generatie.

maar heb wel zeker zitten genieten .

 

Donderdag Lou Reed ga ik weer even voor zitten.

 

 

Groetjes George

Link to comment
Share on other sites

Woensdag 1 april, Canvas 00.30 uur : Remembering Marvin Gaye.

 

Donderdag 2 April, Canvas 23.40 uur : Dark Side of the Moon

 

 

Alweer flink laat.

Heb geen DVD recorder, maar ga er nu gauw achteraan.

 

I know, toch nice dat je het nog eens post

kZou beter ook een DVDrecorder halen

Canvas is sterk bezig en niet alleen op muziek gebied

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

Ik heb mijn VHS weer uit het stof getrokken, lekker ouderwets :)

 

Nog even over Lou Reed: was zeer fijn. Ook Lou hoogstpersoonlijk achter het mengpaneel, dat achtergrondkoortje van David Bowie..

Wat me deze keer uiteindelijk wel echt stoorde waren de fouten in de ondertiteling <_<

"His guitar was out of tune" wordt vertaald als "zijn gitaar klonk niet goed", en meer van dat.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb mijn VHS weer uit het stof getrokken, lekker ouderwets :)

 

Nog even over Lou Reed: was zeer fijn. Ook Lou hoogstpersoonlijk achter het mengpaneel, dat achtergrondkoortje van David Bowie..

Wat me deze keer uiteindelijk wel echt stoorde waren de fouten in de ondertiteling <_<

"His guitar was out of tune" wordt vertaald als "zijn gitaar klonk niet goed", en meer van dat.

Zojuist gekeken, naar de opname. Deze is zo Classic dat ik hem maar meteen op een bewaar-DVD gezet heb.

Wat mij opviel was de stem van Lou Reed De Oudere, die als twee druppels water lijkt op die van Johnny Cash in zijn nadagen.

Ik dacht steeds: ik hoor Johnny Cash zingen. Zware stem, breekbaar, trillerig, niet spatzuiver he.

 

M :ph34r: rc

Link to comment
Share on other sites

Cash 'galmt' wat meer, Reed zit soms erg dicht tegen gewoon praten aan, maar voor de rest lijken ze idd op elkaar. Grappig, was mij nog nooit opgevallen.

Toen ik gisteravond thuis kwam was er op de BBC een muziekprogramma bezig, ging over 'belangrijke vrouwen' ofzo. Mazzel, ze waren net bezig over Siouxsie Sioux :oB)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...