Jump to content

Vanavond op TV ....


Erikatn
 Share

Recommended Posts

Zet de tv maar weer aan vanavond. Arte, Canvas en good old NPO2 dachten alledrie, laten we die muziekliefhebbers (dat zijn niet per definitie audiofielen) maar eens onder de kin kriebelen...

Op Arte om 20:15 tot 23:15 een Macbeth van Verdi met een sterrencast van Anna Netrebko en Plácido Domingo.

Op Canvas om 22:05 tot 0:10 de film Amy, een documentaire over Amy Winehouse (1983-2011)

en last but not least op NPO 2 om 22:55 tot 0:40 de documentaire The Beatles: Eight days a week, over de periode 1962-1966

Kijken dus!

Link to comment
Share on other sites

Ik heb er on-line naar gekeken, live, of hoe heet dat. En ik vond het geweldig, heb anderhalf uur genoten. Het was voor mij ook geen herhaling van wat ik al eerder gezien had. Indertijd ging die hele popcultuurbeweging aan mij voorbij.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Voor wie die steeds gemist heeft, vanavond op Canvas om 21:15 de Beatle-film "A Hard Days Night", gevolgd door de film "Promises and lies: The story of UB40", van 22:50 tot 23:50

Link to comment
Share on other sites

Ja, maar vast geen 60 jaar oude jenever, en daar zou ik wel nieuwsgierig naar zijn. Op de pc tv kijken is niks voor mij overigens. Dan zou ik het eventueel kunnen proberen met Raspbian, maar ik geloof dat ik dat kaartje al heb misbruikt voor iets anders.

Link to comment
Share on other sites

31 minutes ago, mumsoft said:

Ja, maar vast geen 60 jaar oude jenever, en daar zou ik wel nieuwsgierig naar zijn. Op de pc tv kijken is niks voor mij overigens. Dan zou ik het eventueel kunnen proberen met Raspbian, maar ik geloof dat ik dat kaartje al heb misbruikt voor iets anders.

Maar wel weer alles over wodka...

Link to comment
Share on other sites

En nog 'wat'. De aanleiding om eens iets anders te proberen dan Ziggo, was de beroerde ontvangst van de nostalgiezender 'Ons', dat met geen mogelijkheid goed te ontvangen was met Ziggo. Volgens hun site lag het dan natuurlijk aan de beroerde bekabeling in je eigen huis, maar toen ik die optimaal had gemaakt, allemaal goedgekeurde kabel en stevige connectoren, bleef het beroerd. :blink:

Dan ga je wat experimenteren. Niet dat ik de hele dag Ons zit te kijken, maar af en toe een leuke uitzending van vroeger (Onedin Line, Bonanza, Pipo de Clown, ja, ik ben van die tijd) wil ik graag ontstoord kunnen bekijken. En  met Hiptv en Rapidtv heb ik die alternatieven gevonden.

Vanochtend eerst Vrije Geluiden, als vanouds, en toen nog een halfuurtje Ons over de oudgediende film-operator van het Amsterdamse Tuschinski-theater, Carel Eilers. Een prachtige docu over die man, wiens vrouw was overleden, en die sindsdien de huiskamer had volgezet met oude projectoren. Na zijn pensioen werd hij gevraagd voor Lingefilm in Geldermalsen, en toen dat na 5 jaar overging op digitaal en verhuisde naar een modern multicultureel onderkomen, hielp hij nog met de digitalisering.

Ons-op-raspberry.jpg

Komt goed door via wifi, geluid uitstekend, en kost ook een stuk minder qua abonnement

Dat iets van dezelfde bron komt maakt m.i. niet uit, het gaat om hoe je het binnenhaalt.

Link to comment
Share on other sites

Een aantal weken heb ik hier Ziggo ook de deur gewezen.

Na een experiment van een half jaar was ik blij dat Ziggo de contracten eenzijdig had aangepast en ik eerder daar onder vandaan kon. 

De beeldkwaliteit was prima maar de gebruikte hardware is van 20 jaar geleden en maakt herrie ook als hij standby staat. 

Ook het energieverbruik is dan net zo hoog als de doos gewoon in gebruik is. 

Nu weer gewoon Glasvezel bij nle (KPN) en dat werkt prima. 

Meer zenders als Ziggo en ik betaal ook minder. 

Link to comment
Share on other sites

Mwah die KPN decoder verstookt in gebruik 5 watt en in stand by ook 5 watt :D Anders moet je hem echt uit zetten. Maar dan zit je steeds een eeuwigheid op het opstarten te wachten. En dat naast je modem die apart ook een watt of 8 - 9 lust. Maar ok, die heb je toch al voor internet en telefoon.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Pjotr said:

Mwah die KPN decoder verstookt in gebruik 5 watt en in stand by ook 5 watt :D Anders moet je hem echt uit zetten. Maar dan zit je steeds een eeuwigheid op het opstarten te wachten. En dat naast je modem die apart ook een watt of 8 - 9 lust. Maar ok, die heb je toch al voor internet en telefoon.

Dat is toch al een heel stuk minder als de 60 watt die door de Ziggo box verstookt wordt.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...