Jump to content

Op bezoek bij onze zuiderburen


audiofreak
 Share

Recommended Posts

tussen de soep en de patatten toch al een reaxie :)

 

Verschillende mensen hebben al bij mij thuis geluisterd, al dan niet met meegebrachte apparatuur kabels enz.

ook ben ik al bij verschillende anderen gaan luisterenwedrom al dan niet met mijn vorige speakers.

Tussen de link en de master zit er veel verschil. heel veel verschil. Iedereen die mn Link gehoord heeft, moet wel toegeven dat kwa detail en plaatsing de link best goed tot zeer goed is maar muzikaliteit noppe.

In mijn set en met de dialogue one maakt de Master veel muziek. Alles komt veel losser van de speakers, het swingt gewoon. de LSkabel is nu de 8TC ipv budget indertijd en dat maakt ook veel uit. kortom, ik heb in dec besloten om de Master 3 2ehands aan te kopen en de link te verkopen.

 

Waarom wou ik eens een transistor horen? waarom array?

Toen ik ging luisteren naar de master met mn Dialogue One, heb ik deze ook kunnen vergelijken mat marshsound VV en atoll mono eind. De laatste combi speelde dynamischer dan de DO, vandaar de interesse om eens te gaan kijken naar transistor. hetgeen ik in de toekomst ook nog wel zal doen. Gaan luisteren is leren EN genieten. :)

waarom array? Simpel omdat Hans met zn arrays wou langskomen waarvoor veel dank.

 

P25

Speelt nu nog homogener en evenwichtiger dan voordien. het hoog staat er nu.

Kleine kanttekening. Het scheef inbouwen is de dealer zijn fout. dwarsdruk en naalddruk is mijn fout omdat ik zelf weleens geexperimenteerd heb en gedraaid ... waaruit ik besluit dat je een minimum aan instrumenten nodig hebt om het degelijk en juist te doen, zoals de naalddruk. op een 1/2 uur dus veel geleerd, onthouden.

 

interlinks zijn idd een kwestie van smaak

Die van Hans is toch opener waardoor het soms te ... kan het ni omschrijven ... klinkt.

de interlink die ik op proef heb, is een budgetkabel min 200 euro vr 2 keer 1m, vovox!

Deze is idd vriendelijker en maakt het allemaal wat ronder zeker in het hoog.

Puur op beleving en met welke geniet ik meest? Dan is het nu de Vovox. Both worlds is nog mooier en interessanter, zeker dr de betere resolutie die Hans zn kabel heeft. Ben ik bereid om daar een veelvoud van de vovox voor neer te tellen? Volmondig neen nu. Later met andere componenten, lees CD en amp, mss wel maar dat w dan een ander verhaal.

 

Mn CD speler

Simpel deze heeft zijn tijd gehad en gezien de muzikaliteit van de Masters, mag er best een andere komen! :)

Welke, welk budget? tijd brengt raad.

KT88 heeft aluitgebreid geantwoord op de CD vraag. No mods no foefelarij. een nieuwe punt!

 

Array, hoe klonk het nu?

Hans heeft zo zitten balen dr de afstandsbediening dat ik het niet ga oprakelen. ik vond het allemaal niet zo erg. :)

 

Duidelijke vragen geven duidelijke antwoorden

Wil ik de primaluna vervangen vr een array pre met 2 mono eindversterkers. puur op prijs gekeken, neen!!

Deze array set kost NIEUW 4 keer die van de primaluna incl interlinks en voeding. Daarvoor is het verschil te klein. Eigenlijk moet ik zeggen dat de PL het beter deed dan vroegere luistersessies deden vermoeden (LINK luidsprekers en andere bekabeling)

 

Muzikaal gezien ja

ondanksde PL vetter klinkt is de array absoluut de meerdere deze is ehct vloeiender en natuurlijker zoals ik schreef. de PL wordt met een harder volume, dat ik niet zo vaak doe luid luisteren, agressiever stressie ... de array zal zn flair blijven behouden, zeker weten. Hier heb ik geen afstandsbediening voor nodig om het te weten.

De array heeft toch wel een sound die mij serieus aanspreekt hoor, vond ik bij Hans thuis ook.

zoals Hans aangeeft, beide amps maken muziek, zetten een mooi stereobeeld neer en niet onbelangrijk, tonaal klopt het allemaal.

 

Beste Hans, nogmaals van harte bedankt!!

array blijft op de shortlist hoor, 2e hands dan en met de actieve pre en de S1 stereo eind

 

de onno's van deze wereld wezen gewaarschuwd, mn huidige set maakt verdomd veel muziek :D:D:D

 

Ben het volgende nog vergeten

Hans gaf de tip om eens te kijken of ik geen hardsteen leggers zou gebruiken al dan niet met een laagje rubber tussen om de boel iets strakker te laten weergeven; nu zijn het dikke planken die veel lichter wegen dan de dikte doet vermoeden

 

Groetjes aan allen en thanks vr de support de voorbije maanden en jaren

 

Stef

Link to comment
Share on other sites

Ben het volgende nog vergeten

Hans gaf de tip om eens te kijken of ik geen hardsteen leggers zou gebruiken al dan niet met een laagje rubber tussen om de boel iets strakker te laten weergeven; nu zijn het dikke planken die veel lichter wegen dan de dikte doet vermoeden

 

Stef

 

Ter aanvulling:

Onder de apparatuur... ik dacht aan twee hardstenen of leistenen tegels van ca. 15 mm dik met daartussen een dun laagje rubber. Chinese hardstenen tegels kosten ca 30 euro per vierkante meter. Deze zijn dan 50 x 50 cm. dus ca 7,50 euro per stuk.

 

Voor de rest...

zo ervoer ik het ook... vooral dat balen van die afstandsbediening... :huh::(

 

:)

Link to comment
Share on other sites

....

de onno's van deze wereld wezen gewaarschuwd, mn huidige set maakt verdomd veel muziek :D:D:D

 

Stef

 

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus ook deze OnnO.

Het verplicht mij haast om snel langs te komen.

Ik ben blij voor je, Stef. dat je nu nog meer gaat genieten van je muziek en van je Masters in combi met de Prima Luna.

En hopelijk heb je nu ook even de rust weer hervonden. ;)

Link to comment
Share on other sites

Raar spul dat Array.

Kost een vermogen maar een knopje er op maken om het harder of zachter te zetten lukt niet ;)

 

Mooi verslag Hans.

Nu de Dt goed staat heeft Stef geen cd meer nodig. :)

 

Groetjes George

Link to comment
Share on other sites

....

de onno's van deze wereld wezen gewaarschuwd, mn huidige set maakt verdomd veel muziek :D:D:D

 

Stef

 

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus ook deze OnnO.

Het verplicht mij haast om snel langs te komen.

Ik ben blij voor je, Stef. dat je nu nog meer gaat genieten van je muziek en van je Masters in combi met de Prima Luna.

En hopelijk heb je nu ook even de rust weer hervonden. ;)

 

onno, je moet natuurlijk niets wereldschokkends verwachten hoor :)

Sinds je eerste bezoek is er uiteraard wel veel veranderd hoor.

er zijn nog genoeg reflecties, en het kan mag strakker en vloeiender

 

meestal ben ik wel rustig. wil je weten hoe bepaalde soort amps het doen, hoe rendement versus vermogen zicht verhoudt enz, moet je gewoon luisteren of gaan luisteren. Door thuis mensen over de vloer te hebben of andersom, krijg je interessante gesprekken en indrukken. Anderen geven je informatie die je zelf niet weet omdat je niet weet hoe het hoort te zijn. kijk naar de draaitafel, nu pas komt aan het licht dat het element scheef stond ...

ik zet rustig mijn luistertocht verder, kennis en ervaring opdoen. ondertussen thuis volop genieten

 

@kappa

Damn right !!! :D

 

Nu nog iemand vinden die mijn CD's op plaat wilt kopen

 

Greetz

Stef

Link to comment
Share on other sites

Ter aanvulling:

Onder de apparatuur... ik dacht aan twee hardstenen of leistenen tegels van ca. 15 mm dik met daartussen een dun laagje rubber. Chinese hardstenen tegels kosten ca 30 euro per vierkante meter. Deze zijn dan 50 x 50 cm. dus ca 7,50 euro per stuk.

 

:)

 

Heb al eens ge

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack

Zonder CD-speler? lijkt me niet handig... lang niet alles, is op vinyl te krijgen :o

 

Stef bij AS staat een Consonance REF CD2.2 afgeprijsd voor 1195

Niet een mooie combi? samen met je buizenversterker.

 

hero2.jpg

Ziet er zeer verzorgd uit mooie onderdelen en een 6H30 buizentrapje

hero4.jpg

 

 

Groet,

 

Jack

Link to comment
Share on other sites

hey Jack,

 

ik ben vergeten smileys achter de CD zin te zetten ...

I know dat niet alles te krijgen is op LP ...

 

Consonance heb ik mijn twijfels

iedereen die deze had, heeft em ooit weer verkocht.

 

Bij WenM staat dacht ik een droplet en AudioAero. deze laatse zou ook heel mooi zijn en er zit ook een buisje in

 

ik heb tijd en geduld :)

Link to comment
Share on other sites

Guest tubejack
Consonance heb ik mijn twijfels

iedereen die deze had, heeft em ooit weer verkocht.

Weet je ook waarom?

 

Bij WenM staat dacht ik een droplet en AudioAero. deze laatse zou ook heel mooi zijn en er zit ook een buisje in

Ik zie prijzen van 6000.....7000

Link to comment
Share on other sites

Consonance heb ik mijn twijfels

iedereen die deze had, heeft em ooit weer verkocht.

Weet je ook waarom?

 

Bij WenM staat dacht ik een droplet en AudioAero. deze laatse zou ook heel mooi zijn en er zit ook een buisje in

Ik zie prijzen van 6000.....7000€ is dat niet appels met peren.

 

Meer betaalbaar

http://www.hifi.nl/recensies/3454/Astin_Tr..._cd-speler.html

 

Of Pioneer maakt ook mooie dingen :)

http://www.pioneer.eu/nl/products/42/201/1...K2-K/index.html

 

Tja misschien niet zo' n sexie merk, maar m.i. al jaren heel veel waar voor je geld.

 

Voor spekkopers dus :rolleyes:

 

Jack, je zou mij toch al langer moeten kennen dat ik geen dingen ga zoeken die ik niet kan betalen. :)

Kijk nog eens goed naar de site van WenWaudio en scroll een beetje en je zal zien welke aero ik bedoel :)

Anyway bedankt vr de tips hoor

Sorry vr de fout in het vorige bericht WenM

 

@Hans

Zowel in de Droplet als de Aero als Unico als Astin T heb je minstens 1 buisje maar meestal 2

Maar dat wist je wel.

 

Eerst wil ik het rack aanpakken en luisteren en dan richting de rest

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

Ik heb eerst de Consonance CD120 gehad. Prima speler voor weinig geld, zelfs beter dan de SACD spelers van Marantz waar ik destijds m'n zinnen op gezet had. De CD120 heeft echter geen buisje.

 

Toen ik een 2.2 tegen kwam kon ik die voor zo weinig kopen dat ik hem maar gekocht heb. Ik vond hem echter niet beter dan de 120. Kort hierna kun ik beide spelers samen ruilen tegen een Droplet. Ik wist dat Midcall er ook een had en er best wel tevreden mee was. Eigenlijk heb ik hem min of meer ongehoord gekocht. Toch heb ik daar nooit geen spijt van gehad. Ik vind de Droplet een "organisch" klinkende speler. Of zoals Kraus indertijd typeerde. De zangers zijn niet van die schrale scharminkels, maer hebben een "body".

 

Toch zou ik hem nu wel willen ruilen voor een Astin Trew 3500+... Die heeft net wat meer resolutie en klinkt wat helderer. Ik ken geen andere speler die dat heeft. Van de andere kant ben ik dan wel bang, of ik de body van de Droplet niet zou gaan missen.. :confused:

 

Voor Stef dus... Spaar voor een Astin Trew 3500 en maak er later een plus van. Of als je voor minder geld klaar wilt zijn, een CD120. Die 2.2 moet je bevallen. Ik vond hem wat tegenvallen, maar dat kan ook exemplarisch zijn geweest. Het was n.l. een van de eerste die hier in Europa te koop waren.

 

:) .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...