Jump to content

Supra stekkerblok met filter


stefk
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

 

sommigen onder jullie weten het al dat ik eindelijk een stekkerblok heb aangekocht. Is er ook gekomen door meerdere mensen Hear die adviseerden om de stap te zetten. Bedankt guys (vooral sodejuu en audiofreak) vr de nodige push en geduld :D

 

Int verleden was er twijfel wel of niet filter

 

Bon het is er eentje met filter onder het mom dat het filter eventueel kan verwijderd worden en derna alles in ster aan te sluiten.

 

Zijn er mensen die beide originele gehoord hebben met en zonder filter + conclusie

 

Zijn er mensen die het filter verwijderd hebben en evt hun ervaring willen delen, motiveren. Goede beslissing of maakte het niet veel uit enz enz :)

 

Ik had enkel de keuze met filter en had geen zin om met mn hele installatie het land af te dweilen nr een winkel die de 2 heeft ...

 

Ik moet wel meegeven dat ik momenteel echt blij ben de stap naar een stekkerblok + lorad netsnoer gezet te hebben. Mss zijn andere stekkerblokken (goedkoper of duurder beter) maar die discussie gaan we niet starten. We concentreren ons op deze supra ;):)

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

Welke supra is het?

 

Volgens mij hebben ze geen uitvoeringen met filter, alleen overspanning toch? (ok, ook een soort filter)

 

Wel de M06 MKII waar zoveel om te doen was jaartjes geleden :)

 

Het gaat idd om een 3 dubbele beveiliging of zoiets ;) een groen en rood lichtje

 

Gr

Stef

Link to comment
Share on other sites

De beveiliging die je in jouw stekkerblok heeft als overspanningsbeveiliging en die op 3 manieren beschermt, namelijk Fase naar Aarde,Nul naar Fase en Fase naar Nul. Is dus een beveiliger tegen blikseminslag.

 

Zoals je weet heb ik een stekkerblok zonder deze beveiliger en het verschil kwa geluidsbeleving zal weinig uitmaken. Ik denk, maar ik denk dat en niet gestoeld op een luisterervaring is dat met een beveiliger het wellicht wat minder dynamisch is t.o.v. een zelfde stekkerblok zonder zo'n beveiliger.

 

Maar Stef, je stekkerblok is gewoon goed en niets mis mee. Geniet ervan (en dat doe je) en weet voor jezelf dat er goed aan hebt gedaan om een solide en goed stekkerblok hebt gekocht en dat je t.o.v. je oude stekkerblok erop vooruit bent gegaan. Dat is je winst en opzich al prima.

 

Misschien toch maar eens afspreken dat ik naar je toe kom en we dat eens gaan vergelijken met elkaar de stekkerblokken. Met en zonder beveiliger. Neem ik gelijk de netsnoeren mee voor je, je weet wel.

 

groet,

:cool2:

Link to comment
Share on other sites

De beveiliging die je in jouw stekkerblok heeft als overspanningsbeveiliging en die op 3 manieren beschermt, namelijk Fase naar Aarde,Nul naar Fase en Fase naar Nul. Is dus een beveiliger tegen blikseminslag

Hoi audiofreak,

 

Tegen blikseminslag helpt alleen een goede bliksemafleider op het dak.

De overspanningsbeveilging in het blok helpt alleen tegen kortstondige pieken op het lichtnet, zoals die bv van koelkasten e.d. kunnen komen.

 

@ Stef,

 

Lekker laten zitten. Het zit niet in serie met je apparaten en kan verder geen kwaad. Lees wel de gebruiksaanwijzing, 1 van de ledjes dient om aan te geven of de overspanningsbeveiliging nog in orde is. Bij een al te grote piek kan deze stuk gaan en daarvoor is ie beveiligd. Het ledje geeft dan aan of de overspanningsbeveiliging nog actief is.

 

Mooi degelijk blok trouwens :)

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Kom op Henry, ik zie dat je meeleest. :rolleyes:;)

Ik had de pagina openstaan op dit topic. Was iets anders aan het doen... <_<

Wat dan? :rolleyes:B)

Lezen over die overspanningsbeveiligingen in die Supra-verdeelblokken. Dit naar aanleiding van de post van Pjotr, dat overspanningsbeveiligingen niet bedoeld zijn om bliksem af te leiden. Maar ik kon er niks over vinden. Ik kon wel vinden dat er wel overspanningsbeveiligingen zijn die wel bliksem af kunnen leiden. Van Phoenix bijvoorbeeld. Toevallig was Phoenix afgelopen vrijdag bij ons op het werk om wat van die dingen te showen, maar daar ben ik helaas niet heen geweest...

Link to comment
Share on other sites

Hoi iedereen,

 

dit zijn zinnige duidelijke antwoorden en dus is het devies -->

 

Niet gaan prutsen of veranderen aan iets dat goed en degelijk gebouwd is en degelijk werkt!

 

Ben dus zeker blij met het blok en de Lorad zoals ik eerder vertelde.

Lorad zat eerst aan de Dialogue One en standaard netsnoer van de DL One aan de Supra, ik heb dit nadien toch veranderd.

 

Voor de toekomst zijn er 2 opties ivm netsnoer amp om uit te proberen

Netsnoer in het stekkerblok of rechtstreeks in het stopcontact

Dat zijn rustige plannen voor in 2008 :)

 

Er is het afgelopen jaar

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Ik heb indertijd ook dit stekkerblok gekocht met de groepsinkoop (ik dacht via ht-forum). Ik heb de MKII maar van de MKIII kon ik op het internet vinden dat de eerste aansluiting ongefilterd is en speciaal is bedoeld voor de versterker. Ik kan echter nergens vinden of dit ook het geval is met de MKII of dat daar alle 6 aansluitingen gefilterd zijn. Kan ook geen manual vinden. Iemand die weet hoe het zit met de MkII?

Link to comment
Share on other sites

Uw vraagt, wij draaien (alweer ;) )

 

Google is your best friend

 

Ik meen, dat je 2 uitvoeringen heb (zowel bij de 1, MKII als MKIII uitvoering) v/d Supra blokken:

- MD06

- en MD06/SP

 

Het verschil zit hem alleen in het wel/niet aanwezig zijn v/e overspanningsbeveiliging

 

Supra MD06/SP mk2 Stroom verdeelblok met overspanningsbeveiliging

LoRad Afgeschermd Stroom Verdeelblok in Aluminium 
De stekkerblokken zijn volledig afgeschermd van elektrische straling door het gebruik van een aluminium chassis.
 

Supra NIF Transiënten Filter 
Alle modellen zijn uitgevoerd met Supra NIF (Non-Intrusive Filtering), een gematigd transiënten filter dat geen invloed heeft op de transiënten eigenschappen van de apparatuur. Supra NIF is ontwikkeld door Ben Duncan Research in Engeland.
 

3-weg Overspanningsbeveiliging 
Uitgevoerd met overspanningsbeveiliging van Supra die op drie manieren beschermt: Fase naar Aarde, Nul naar Aarde en Fase naar Nul. 
Vele andere overspanningsbeveiligingen hebben hun werking slechts tussen Fase en Nul en beveiligen dan niet tegen nabije blikseminslagen. Bliksem heeft immers altijd betrekking op Aarde.

 

6 EU uitgangen, Schuko. 
Ingangsconnector: IEC-320 
10 Amp Zekering 
NIF transiënten filter
3-weg overspanningsbeveiliging

Edited by VANZOMERENG
Link to comment
Share on other sites

Open schroeven en kijken. Eventueel het filter er uit solderen.

 

Ik heb nog een gefilterd stekkerblok liggen. 4x met alleen een parallelfilter en 3x serie-parallel. De laatste zijn voor apparaten die storing kunnen veroorzaken, zoals bv een cd speler. Bij mijn stekkerblok achter de set, heb ik alle filters verwijderd en steraarde gemaakt.

Link to comment
Share on other sites

Je bent allergisch voor afscherming en filtertjes Hans :P

 

Ik zou alles lekker laten zitten, het blok kan een vermogen van 2500W moeiteloos doorlaten...

hier ga je echt geen last van krijgen en snelle stroom-pieken leveren m.i.z. dan ook geen probleem op...

 

We hebben het hier over een gerenomeerd merk en een stekkerblok van > 150,- euro of meer en niet over een "el-cheapo" v/d Aldi

 

Alleen, als je bijvoorbeeld 2 zware eindblokken van Krell heb staan i.c.m. zeer lage rendementsspeakers en je houdt van
hardrock-concertvolumes in je woonkamer.... zou ik me pas zorgen maken

Link to comment
Share on other sites

Gerrit, wederom dank voor het draaien :)

De tekst die jij citeert heb ik ook gevonden maar van de MKIII vind ik ook dit:

 

Als alle uitvoeringen gelijk zijn geldt dit natuurlijk ook voor MKII. Maar zijn alle uitvoeringen ook gelijk?

 

Wat precies het verschil tussen de MKI, MKII en MKIII weet ik niet, zal wel niet wereldschokkend zijn.

Kwestie van evolutie, kleine verbeteringen etc...

 

Feit is ook, dat je aan de buitenwereld (commercie) moet laten zijn, dat je producten evolueren

en of dit ook dan daadwerkelijk beter en/of hoorbaar is... is vanuit marketingoogpunt ondergeschikt

Link to comment
Share on other sites

Je bent allergisch voor afscherming en filtertjes Hans :P

 

Ik zou alles lekker laten zitten, het blok kan een vermogen van 2500W moeiteloos doorlaten...

hier ga je echt geen last van krijgen en snelle stroom-pieken leveren m.i.z. dan ook geen probleem op...

 

We hebben het hier over een gerenomeerd merk en een stekkerblok van > 150,- euro of meer en niet over een "el-cheapo" v/d Aldi

 

Alleen, als je bijvoorbeeld 2 zware eindblokken van Krell heb staan i.c.m. zeer lage rendementsspeakers en je houdt van

hardrock-concertvolumes in je woonkamer.... zou ik me pas zorgen maken

Elk filter en elke afscherming haalt wat energie uit het geluid. Vandaar dat ik er inderdaad alergisch voor ben geworden.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb indertijd ook dit stekkerblok gekocht met de groepsinkoop (ik dacht via ht-forum). Ik heb de MKII maar van de MKIII kon ik op het internet vinden dat de eerste aansluiting ongefilterd is en speciaal is bedoeld voor de versterker. Ik kan echter nergens vinden of dit ook het geval is met de MKII of dat daar alle 6 aansluitingen gefilterd zijn. Kan ook geen manual vinden. Iemand die weet hoe het zit met de MkII?

Eric, die wat destijds via het HT-forum in de groepsbuy zat, heeft helemaal geen filters erin zitten. Ik heb er toen ook aan meegedaan ;) 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...