Jump to content

Anti-Cable een nieuwe revolutie


audiofreak
 Share

Recommended Posts

waar is de mantel van gemaakt bij anti cable?

Een paar micron schellak.

Dat lijkt me isolatie, geen mantel...

 

Aiaiai... op naar de schandpaal maar weer... :)

Nou dat hoeft ook weer niet, maar heeft die kabel nu een mantel dan, of niet?

Link to comment
Share on other sites

Guest Rev. Fatman
Nou dat hoeft ook weer niet, maar heeft die kabel nu een mantel dan, of niet?

 

Mantel is die micro lak. Trafodraad! Dus een mechanisch zwakke mantel! ;)

Link to comment
Share on other sites

ik heb geen mantel kunnnen ontdekken, ervanuitgaande dat een coating geen mantel is natuurlijk.

 

evenwel vind ik mijn eigen kabel in mijn set beter klinken (Symo ls4x). van dat ding zijn alle afzonderlijke draden dun gecoat. maar dan wel met een mantel eromheen weer.

moet de 'grote symo' (ls5x) die ik heb liggen weer eens proberen.

 

groet

Link to comment
Share on other sites

Ik merk dat er hier enige onduidelijkheid is over het woord mantel. Een mantel is een elektrisch geleidend omhulsel van een kabel dat elektrisch gezien geisoleerd is van de de kabelader(s). Om de mantel zelf zit ook nog weer isolatie. Een mantel ligt altijd aan aarde en voert dus geen signaal (spanning dus). Wat niet wil zeggen dat ie geen stroom voert, want een mantel wordt soms gebruikt als nul-leiding ('retour'). Denk aan een coax-kabel bijvoorbeeld. Meestal ligt de mantel aan 2 kanten aan aarde, maar aan 1 kant kan ook om ongewenste aardstromen (vereffening) tegen te gaan. Een mantel niet aansluiten kan gevaarlijk zijn overigens...

 

Met die lak wordt dus de isolatie bedoeld, en niet de mantel. Vandaar dat ik vraag of die kabel dan wel een mantel heeft of niet...

Link to comment
Share on other sites

Veel simpeler, het is trafodraad, zo is mijn speakerkabel ook een samenstelling van 7 van dit soort draden, voor de veiligheid heb ik dit in een kunststofmantel gestoken. B)

Link to comment
Share on other sites

bedankt voor het experimenteer anbod toine maar ik heb al 3 dingen liggen hier. zodra ik daar een conclusie uit kan trekken zal ik ook mijn bevindingen neertikken hier.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Thingman,ik dank je nogmaals voor je gastvrijheid, de gezelligheid, je heerlijke kofiie en bovenal je kennis van akoestische zaken en we gaan aan de slag hier.

Tja en die Anti-Cable wat eigenlijk het hoofddoel was van dit bezoekje dat werd uiteindelijk het ondergeschoven kindje helaas. Dat komt nog wel eens.

 

 

Toine.

En op dit punt in het verhaal komt de anti-cable binnen.

Ik dacht dat het al zo schoon klonk, letterlijk en figuurlijk, dat het laag al goed in balans was, zelfs onder 35Hz was er nog herkenbaar leven. Nou, en dan die anti-cable luidsprekerkabel van 7 tientjes erop (nog bi-wire en high-tension crimped connectors ook) en op je 45e een audiofiele schok krijgen die je een keer of drie, misschien vier kunt krijgen in je totale audiofiele loopbaan. Hoe kan dat nou.....

 

Ik heb dezelfde ervaring met een blanke LS mogen ervaren..3mm massief rood koper in een holle omhulsel.

Een gestripte kabel van DC-link van Denny Cabell

 

origineelengestript.JPG

 

luchtLSkabel.JPG

 

Zeker de moeite waard dit eens te proberen:-)..of de anti-cable te kopen.

 

Ik was geschokt!! alles was veel meer om me heen dan met mijn dure Monsterkabel.

Ook ik hoor dingen die ik nog nooit gehoord had..en geniet er elke dag weer van een ECHTE vooruitgang die ik iedereen wens.

 

Tna

 

Ik vond dit topic toen ik opzoek was naar informatie over de "Anti Cable".

Overigens iemand de gewone coax koperdraad vergeleken met de Anti Cable.

Heeft de Anti cable dan nog een streepje voor?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...