Hans van Liempd

Weer 'n audiofiele dag...

16,775 posts in this topic

Ja, dat kan zomaar gebeuren. Wat voor Thorens heb je eigenlijk Conqubite?

Thorens td 320. Een mk1 met tp 16 mk III arm. Daarvan heb ik zelfs nog een arm op reserve. Dat is het voorstuk van de arm, de tp63 heet die geloof ik. Die worden schaars en zijn nog wel kostbaar.

Ik twijfel nog hoor maar kan niet met zekerheid zeggen dat hij blijft staan. Sta wat in dubio.

Bij twijfel, onthoudt u.

Je hebt teveel voorgangers die later toch spijt kregen.

Conq,allereerst de thorens is troep ten tweede de combinatie  met het element klopt niet.

Als jij een bandrecorder op 76 cm hebt ,bestaat er niks beters.

Mvg wol

Thorens td 320. Een mk1 met tp 16 mk III arm. Daarvan heb ik zelfs nog een arm op reserve. Dat is het voorstuk van de arm, de tp63 heet die geloof ik. Die worden schaars en zijn nog wel kostbaar.

Ik twijfel nog hoor maar kan niet met zekerheid zeggen dat hij blijft staan. Sta wat in dubio.

Lekker "subtiel" die Wol  :D Ik heb jaren met een Benz Ace M gespeeld, maar dan in een TD-2001.  Dat vond ik een zeer muzikale combi.  Het dak ging eraf toen ik met een zelfbouw buizen phono ging spelen. Die gewoon de 1.1Mv uitgangspenning van de Ace M  met een afsluit impedantie van 22KΩ zonder step-up trafo's en ander gedoe kon versterken.  Alle digitale spul ( deels ook zelfbouw)  dat ik toen had speelde minder, Als ik een LP opzetten was het net of de ruimte omarmd werd met muziek.

Nu is mijn digitale omgeving flink geüpgraded. Mijn analoge omgeving is voor eenzelfde bedrag opgewaardeerd.  Hoewel ik denk, dat je veel meer muziek uit je Benz kunt halen dan iemand voor mogelijk houdt, zit daar m.i. het verschil. Je vergelijkt oud met nieuw.  ;)

Edited by Tubejack

Ik heb ook een Thorens TD 320 met TP 16.IV , maar die staat naast een Oracle Delphi met Graham 2.2 arm. Het is verschil is toch wel schokkend en ik heb de idee dat er in de TD 320 meer zit. Dr Thorens die heel wat Thorensen gezien heeft beweert ook dat de TD 320 de besteThorens is. Als het weer beter is (koeler is) ga ik toch weer eens met de TD 320 aan het werk.

Bezig de plinth en de l78 optisch te upgraden.

Op termijn een lager upgrade lekbusje weg en een goede afdichting er op en hoogwaardige olie er in.

Dat resulteerd in een soepelere loop en 3 minuten langer uitlooptijd.

Dank je Ivan, het klinkt opmerkelijk goed. Veel ragfijne details, snel geluid, met die kleine Sovtek buisjes. Ik ga het maar gewoon delen.

Dankzij Cock van Sonore audio is nog een wijziging, en dat is een TKD volume regelaar. (plaatje is decoratief) 

64187.jpg

Ik had hiervoor een blauwe Alps, best goed, maar als je alleen al voelt hoe mooi dit regelt, wil je niet gauw meer terug.

Waren die TDKs al decenia terug niet de geheimtip van Benny Glass uit Antwerpen...

Ach Benny ik hoop dat ie nog in business is http://www.diyparadiso.com/index444.htm

Edited by Duck-Twacy

Prima potmeter.   B) Van Cock hoorde ik dat ze o.a. door Audio Note gebruikt worden.  

Druk bezig met uitzoeken van allerlei data van buizen.  Maar ik kom allemaal leuke filmpjes tegen, dus het schiet niet echt op. :D

Zo nog even muziek luisteren.  Er staat al de hele avond een Gründig tuner aan.  Prima ding.   :)

Edited by Tubejack

Jammer dat we niet even ingaan op die TD 320 van conq. Zou toch beter moeten kunnen.

Jammer dat we niet even ingaan op die TD 320 van conq. Zou toch beter moeten kunnen.

Je vergelijkt oud met nieuw.  ;)

Ik vermoed, dat conqubite  even aan het nadenken is  ;)

lekker WDR4 luisteren. extra mooi in de avond.

Hier behelpen we ons met een bluetoothspeakertje en mp3tjes. Niet audiofiel, maar toch muziek.

als De Grote Eindversterker weer eens plof doet, luister ik Youtube. Op de laptop. Ook heerlijk.

een wattuh ... en hij doet alweer máánden ... en er komt muziek uit.

een wattuh ...

De Grote Eindversterker?

Edited by Hans van Liempd

Ik zou knettergek  worden als ik maar een versterker  hebt, je hebt niet inde gaten hoeveel mooie versterkers er zijn, en van een versterker  kun je toch geen oordeel geven van je installatie .

Mvg wol 

ja ik wil juist dat gewissel niet, ik heb nu maar één ding om over na te denken of het beter kan, en het is een goede match kan ik zeggen na redelijk wat andere voor- en eindversterkers te hebben gehoord hier.

Heb ik nou ook. Ik zou weer knettergek worden van al die keuzes. Wat leer je daar nu van?

Heb ik nou ook. Ik zou weer knettergek worden van al die keuzes. Wat leer je daar nu van?

Ik denk ultieme verwarring, vervolgens tot uiting komend in onsamenhangend taalgebruik?

Nee, gewoon dat alles moet matchen toch? Dan kun je m.i. beter op zoek gaan naar de ultieme match.

Vind het juist leerzaam. Zo kom je -binnen een bepaald concept-  naar een haast ultieme match.  

Wat nu speelt, is een goede match.  Maar er zijn meerdere configuraties waar ik erg van kan genieten. :)   

Ik word er ook niet zenuwachtig van. Als je een hekel aan verandering hebt, moet je het m.i. ook niet doen  ;)

Guest
This topic is now closed to further replies.