Jump to content

District9

Members
  • Posts

    30
  • Joined

  • Last visited

Personal Information

  • Gender
    Male
  1. Tsjonge jonge, wat zit hier een vijandigheid, zeg. Of ik niet weet waar "Sunday, Bloody Sunday" over gaat. En een voorstel dat als dominee-belerend wordt uitgelegd. Goed lezen is een relekwie aan het worden. Kunnen snappen of willen snappen zijn ook twee verschillende dingen. Gaan jullie a.u.b. terug naar je versterkertjes en je buisjes en je elementjes. Ik hou het hier wel voor gezien.
  2. Marcel, als je mijn posts goed had gelezen had je kunnen zien dat ik al toegaf dat het mes aan twee kanten snijdt. Om een groot publiek te bereiken om een mening te verkondigen was toen niet anders mogelijk. Nu kunnen we lekker tegen elkaar schreeuwen op het internet, maar is het bereik zeer beperkt geworden. Ik heb mijn punt nu wel gemaakt. Ik stel niemand verplicht om iets te doen. Met Bono is duidelijk een grens overschreden, in hoeverre dat met andere artiesten het geval is of was laat ik in het midden. Mijn mening staat vast.
  3. Anti-establishment is geen plicht. Mensen kunnen doen "whatever gets you through the night". We leven in een redelijk vrije kapitalische wereld. Voor mij is altijd een stukje jaren 60 blijven hangen, het was een wilde tijd. Leuk boek om te lezen in dit geval is: "1968 - the year that rocked the world" van Mark Kurlansky (geen idee of het in het Nederlands vertaald is). Cultureel is anti-establishment een vast staand feit (Wikepedia): En ja, in de 50-er jaren was er ook wel iets gaande, maar ik doel eerder op de enorme explosie van talent en nieuwe technieken, die veel meer in de 60-er jaren plaats vond, dan daarvoor. Kunnen we ook terug gaan naar de jaren 20-40 "All that Jazz". Heren, niet op elk slakje zout leggen a.u.b.
  4. Anti-establishment is geen plicht. Mensen kunnen doen "whatever gets you through the night". We leven in een redelijk vrije kapitalische wereld. Voor mij is altijd een stukje jaren 60 blijven hangen, het was een wilde tijd. Leuk boek om te lezen in dit geval is: "1968 - the year that rocked the world" van Mark Kurlansky (geen idee of het in het Nederlands vertaald is). Cultureel is anti-establishment een vast staand feit (Wikepedia): En ja, in de 50-er jaren was er ook wel iets gaande, maar ik doel eerder op de enorme explosie van talent en nieuwe technieken, die veel meer in de 60-er jaren plaats vond, dan daarvoor. Kunnen we ook terug gaan naar de jaren 20-40 "All that Jazz". Heren, niet op elk slakje zout leggen a.u.b.
  5. Hier zijn 50 protest songs door de jaren heen. Ik stel voor dat je ze allemaal beluisterd, er de teksten bij zoekt en een woordenboek. Misschien dat je dan begrijpt wat ik bedoel.... https://musictodiefor.wordpress.com/50-greatest-protest-songs/ Sting staat hier niet tussen, maar The Police is wel bekend van de song "Spirits in the Material World" en dat gaat over het menselijk bestaan en het falen van zijn aardse instituties. Ik heb geen zin om hier al te filosofisch op in te gaan, maar over het algemeen kan ik zeggen, dat rock artiesten een hekel hebben aan de gevestigde orde, maar dat ze er ook afhankelijk van zijn (anders hadden ze nooit éen plaat verkocht). Dus ik begrijp best de beperkingen, maar het mes snijdt aan twee kanten. Je bereikt een groot publiek met een protest song en dat zet mensen aan het denken. En als je niet de jaren 60 hebt meegemaakt, tsja, toen is het allemaal begonnen, he? Zonder het opkomen van onnoemlijk veel goed talent, ingenieuze opname praktijken (8 sporen Beatles Abbey Road George Martin) dan hadden we het hier niet kunnen hebben over elementen van duizenden euro's en speakers waar je een hypotheek voor moet nemen. Action Reaction!
  6. 1. Henrie, vast niet de jaren '60 bewust beleefd, anders wist je precies wat ik bedoel.. 2. Neem de moeite en google establishment. Commercie is niet vies, het zo makkelijk overboord gooien van principes wel. 3. Iemand schreef hier dat er zo weinig gepost wordt en dan is er weer éen die het vervuiling noemt. Mag hier niet gepraat worden over zaken die zijdelings met muziek te maken hebben? Moet het alleen gaan over apparatuur?
  7. Niet goed gelezen: "Meestal hebben rock artiesten zich tegen het establishment gekeerd in hun songs en vaak terecht." stond er... Om daarna extra geld te gaan verdienen dankzij dat establishment is hypokriet.
  8. Hand. Cannot. Erase - Steven Wilson http://www.progwereld.org/cms/album/steven-wilson-hand-cannot-erase/
  9. Begrijp me niet verkeerd, ik wil geen politieke discussie hier. Mijn punt is, dat wanneer een artiest, die al miljoenen verdient aan zijn eigen produkties, zich "verkoopt" aan commercie (anders dan plaat- en CD verkoop) of politiek, door mij niet langer serieus genomen kan worden. Meestal hebben rock artiesten zich tegen het establishment gekeerd in hun songs en vaak terecht. Dus als men zich dan "verkoopt" is voor mij de lol eraf. Nog een voorbeeld - Sting: zat op een avond in 2000 TV te kijken komt er een commercial van Sting voor Jaguar voorbij. Ik ben naar mijn platen/CD kast gegaan en heb alles van die gast in de vuilnisbak gesodemieterd. Opportuniisme en hypokrieten, daar kan ik niet tegen....
  10. Sinds deze foto genomen is (2006) ben ik geen fan meer van Paul David Hewson (Bono). Welk goed werk je ook doet, je schudt geen handen met een psychopatische massamoordenaar... En maar "Sunday, Bloody Sunday" blijven zingen. Bovendien gebruikt U2 en organisaties van/met Bono postbus adressen in Amsterdam om belastingen te ontwijken. Hoe hypokriet kan hij zijn?
  11. Had ik moeten weten! Ik heb haar ooit live gezien in (ik denk in 1980) in Carnegie Hall in NYC. Ze heeft prachtige opnames gemaakt samen met o.m. het Kronos Quartet met opnametechnicus en producer David Tickle (What's Inside), een CD die niet misstaat in je audiofiele collectie.
  12. Mijn twee centen bijdrage over bitperfectie: Ik kan in Pyramix een originele CD met een bewerkte CD vergelijken (bijvoorbeeld éen die door FLAC is gecomprimeerd en daarna weer is uitgepakt). Ik zet éen set van de twee stereo panelen in tegenfase en is iets bitperfect dat hoor je niets (een 1 wordt een 0 en een 0 wordt een 1). Zit er een verschil in (bijvoorbeeld het zelfde programma via een Laptop opnemen, goedkope laptops hebben veel last van jitter) dan hoor ik wel wat gefrutsel, geruis of wat digitale artefacten ook aan geluid kunnen of willen produceren. In het ergste geval ga je weer het originele geluid horen, dus weet je dan dat er iets goed mis is (bv. de jitter is extreem of een clock is niet in sync). Zijn er hoorbare verschillen? Vaak niet en zeker in een goed opgezette test kan niemand het verschil herkennen, laat staan zeggen wat wat is, ongeacht hoeveel extra nullen of enen er door een DAC gaan (die zitten so-wie-so al in de bitstream voor timecode, CIRC e.d.).
  13. Ik ben erg tevreden met een Emotiva XDA-2 (er is inmiddels een XDA-2 Gen2) Heeft 1x USB, 2x Optical, 2x SPDIF en 1x AES/EBU als ingang en een heel degelijk aanvoelende AB. Vele lovende reviews. Niet duur $299,- Twee nadelen: Hoofdtelefoon aansluiting alleen mini, niet de standaard plug. En je moet 'm zelf importeren uit de VS, wat geen enkel probleem meer is. BTW aan de deur betalen aan UPS.
  14. Juist René, van muziek genieten, daar gaat het om! De rest is ruis... En zoals ik al eerder ergens opmerkte, er zijn wel degelijk tweaks die zin hebben. Maar soms lees je over iets en dan denk ik hoe halen ze het in hun hoofd? Je kent ze vast wel, de groene rand om de CD, de kwartjes op de luidspreker plakken en kabels van de grond met een stukje hout..... (voor mij vallen zandzakken en demagnetisatie van CD's nu ook in die categorie) Er zijn grotere klankverschillen tussen twee microfoons, luidsprekers en woonkamers dan welk buisje of kabeltje dan ook. Er is ook geen standaard of referentie waar iedereen naar kan vergelijken, het is allemaal veel te subjectief. Neemt niet weg dat we onze tijd verdrijven (of verspillen) aan een hobby, die weer alleen om de bovenste regel van dit stuk gaat, genieten van muziek.
  15. Dank Bill voor die fantastische vergelijkings site. Ik heb de programma's die ik heb of heb gehad (Pyramix, ProTools, iZotope, Audicity) eens vergeleken, heeeeeeel interessant! Het is jammer dat er geen convertors van Apogee in staan, of gaat het alleen om software? Zelfs Sonic HD wordt nog genoemd, allang wijlen, dacht ik (heb ik in de 90er jaren nog gehad).
×
×
  • Create New...