Jump to content
High-End Forums

KT88

Members
  • Content Count

    1,373
  • Joined

  • Last visited

About KT88

  • Rank
    Audiodidact

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recent Profile Visitors

3,161 profile views
  1. Copiëren niet zo moeilijk? Heb jij wel eens geprobeerd een Linsley Hood na te bouwen? Of een Hiraga? Zowat het simpelste versterkerschema dat er is, maar oeioeioei die onderdelenkeuze.....en plaatsing. En print. En voeding. Het is MIJ nog nooit gelukt om dezelfde kwaliteit ook maar te benaderen, ook al is het zo simpel en niet eens het beste schema dat ik ken. Maar goed, het is makkelijk oordelen als je ergens nauwelijks iets vanaf weet. Daar hebben er hier meer last van. Hoe meer je weet, hoe bescheidener je wordt (behalve Amerikanen). Leeftijd heeft daar, naar mijn mening, niet zo gek veel te maken. Kijk naar mensen als vd Hul, en zo lopen er nog meer oudere rotten in het vak rond. Kennelijk is het beperkte frequentiebereik op leeftijd niet doorslaggevend als het om waarderen van kwaliteit gaat. Dat is maar één aspect. Mijn gehoor is, door diverse CVA's, flink veranderd en niet ten goede. Toch kan ik kwaliteit nog wel in meer of mindere mate beoordelen; wat echt slecht is, hoor ik metéén en dan loop ik ook gillend weg. Wat goed en érg goed is, hoor ik ook maar het onderscheid is lastiger. Wat Puresound betreft zou ik je willen adviseren om niet zo prominent aanwezig te zijn op fora, althans je wat voorzichtiger uit te drukken. Denk hierbij mar aan de wat bekendere namen in het audiowereldje: die kom je echt niet tegen op fora of Facebook ofzo. Zou dat wel gebeuren, dan doet dat in zekere mate afbreuk aan hun geloofwaardigheid. Naar mijn mening leg je je gebrek aan kennis wat teveel bloot, ook al wil je het onderwerp wat meer als "cultuurgoed" benaderen (ook alweer zo'n omschrijving waarbij ik denk: "Wat en wie wil je hiermee nou bereiken?") Nogmaals: met je teksten hier bereik je precies het tegenovergestelde als wat je beoogt: alternatieven onder de aandacht brengen. Waarbij ik me dan ook weer de vraag stel: wat voor alternatieven? En waarom? Hoe bepaal je dat als je technishe kennis beperkt is? Ik krijg de indruk dat je erg je best doet om "erbij te horen", een beetje gewichtig en interessant doen, op een leuke manier overigens en niet negatief zoals us Wolke. Maar daarvoor schiet je bagage wat tekort, vrees ik. Houd het bij muziekbesprekingen en gebruikerservaringen van apparatuur die je ter test aangeboden krijgt, en zoek desnoods samenwerking met een technicus voor dat gedeelte. En nee, dat is geen sollicitatie mijnerzijds. Of steek wat meer geestelijke bagage aan de stok, dan kun je met authoriteit spreken en schrijven. Overigens hier ook sans rancune, ik hoop dat je er wat aan hebt om een beter "product" neer te zetten als Puresound wer van start gaat.
  2. Vraag maar eens aan Cock hoe "gemakkelijk" het is om een GOEDE draaitafel te maken. De reden dat ik het zo cru stelde is dat je jezelf op deze manier niet zo serieus wegzet. Ik weet dat je wel degelijk serieus met audio bezig bent, maar ook een dikke kop hebt, dus daarom zei ik het wat bot. Juist. Copiën en klonen, in wisselende kwaliteit. Wat ik in de afgelopen jaren aan imitatie-TROEP op mijn werkbankje heb gezien.......(toegegeven, dat is wel enige jaren geleden). Ik WEET dat er (ook) goed materiaal uit China (en omtrek) komt, maar het is nog altijd zo dat je krijgt waarvoor je betaalt. En: als (westerse) opdrachtgever er inderdaad bovenop zitten als de bekende bok op de haverkist.
  3. De Chinezen proberen dat al járen en tóch is dat het telkens nèt niet. Werkelijk Charles, met zulke uitspraken kan ik je als recensent van een Hig-end audio - website niet echt serieus nemen. Misschien duidelijker: vervang "high end draaitafel" eens door "wijn".
  4. Er is wel degelijk een markt voor de echte High End (ontworpen en gebouwd in Europa of de USA). Maar de markt is klein, zéker in Nederland. Maar ze IS er wel degelijk! Even generaliserend: "De Nederlander" is gewoon geen High End consument; het gaat alleen en uitsluitend over korting, hoe ze héél slim nóg meer korting hebben bedongen, koopjes en uitverkoop. Gesprekken gaan vrijwel alleen maar over prijzen, kosten, wat het bij verkoop oplevert of hoe slim die aankoop wel niet is geweest. Da's dus de typisch kleinburgerlijke, bekrompen Nederlandse geest, waar ik (laten we het netjes houden) gruwelijk de pest aan heb. Marktplaats, zeg maar. Dezulken gaat het vaak alleen om de status en indruk maken op anderen, want zelden zie je een goed geplaatst systeem in een acoustisch goede ruimte. Wat dat aangaat ken ik heel wat amateurs (ja, ook jongeren!) die met (soms zéér) bescheiden middelen een meer dan fatsoenlijk geluid weten neer te zetten. Ik ben ooit eens binnengewandeld bij HiFi Klubben in 035, en was niet erg onder de indruk van het programma. Zeker geen High End, maar ik geloof ook niet dat ze dat willen pretenderen. HiFi dus; het gewone en misschien iets duurdere spul. Eigenlijk weinig verschil met RAF, dat vóór die tiijd daar in Hilversum zetelde. Ook ligt de focus meer op beeld en surround, iets dat naar mijn idee wat op zijn retour is voor muziekweergave. Leuk is ook om te zien dat er op fora en FB-groepen een duidelijke trend zichtbaar begint te worden van jongeren (nouja, zeg maar Millennials en iets ouder) die uitgekeken zijn (letterlijk) op 4k 7.1 blabla en weer gewoon terug willen naar good old stereo en zelfs analoog (platen, bandjes en tapes). Maar die markt blijft klein; prima toch? Ieder het zijne. Ik heb 2 buurmeisjes die het huis naast mij hebben gekocht en er een privé-bioscoop van hebben gemaakt compeet met klapstoeltjes en een bar. Erg leuk geworden; ik zou voor het geluid zorgen, maar dat is helaas door mijn voortslepende ziekte niet doorgegaan. Heb ze wel kunnen doorverwijzen naar een terzake kundig persoon die gelukkig ook rekening heeft gehouden met de nodige demping en afstelling. Ik heb werkelijk nauwelijks last van hun geluid, terwijl ze toch best veel van die lawaaiige actiefilms afspelen. En zo is iedereen gelukkig met zijn eigen spulletjes en zo hoort dat ook.
  5. Ook ongeveer de enige die 22k als afsluiting aanbood. Ik heb er nog wel klantjes voor hoor, als je ervan af wilt.
  6. Wolleke bedoelt waarschijnlijk "als Pasen en Pinksteren op één dag vallen". Dán kan hij wel komen.
  7. Ik zie hier een hoop mogelijkheden tot verbetering. http://www.meridian-audio.info/viewphoto.php?compid=321&photoid=3080
  8. Mooi verslag en de foto's maken dat ik, zo snel mijn lijf dat toelaat, daar eens kom kijken en luisteren. Iets van wat je beschrijft met de Harmonizers in werking, komt mij bekend voor nl. het idee dat je IN de ruimte bent waar gespeeld wordt, je "voelt" als het ware de ruimte nog voordat er één noot is gespeeld. Dat effect (her)ken ik wel van enkele héél goede installaties in het verleden, die oa. met de technieken van vd Heide waren gebouwd. Ik vermoed dan ook een soortgelijke denkrichting bij Cock. Daar is die betrokkenheidsfactor weer. ❤️ Nogmaals: zodra ik weer een beetje in orde ben, kom ik heel graag naar 010, Cock!
  9. KT88

    AZ 2020

    Da's wel een wereld van verschil, Charles! Kun je naar mijn mening niet eens vergelijken. Jeetje, dat wist nik niet Wiel. Sterkte man, ik weet helaas wat het is.....
  10. KT88

    AZ 2020

    Amen. Wat meer objectiviteit (in de goede zin des woords, dus niet alleen meetuitkomsten vergelijken) zou beslist een verademing zijn in het koor van breedsprakige, wazige, een-zweem-van-belangenverstrengeling-vertonende en semi-intelligentdoenerij "recencies". Om met ons Wol te speken: "Kijk mij eens, kijk mij eens". Iets kan je ding niet zijn (zo heb ik niks met de meeste hoorns), maar je moet (zéker als recensent) wèl de kwaliteiten van een ontwerp kunnen onderkennen en daarover ook eerlijk rapporteren. Daarom was het altij prettig om recensies te lezen van mensen als bv. John Atkinson, die ook een gedegen technische achtergrond hebben en deswege niet uitsluitend op de gehoorde kwaliteit af hoeven gaan (want dat is smaakgebonden). Veel ervaring helpt natuurlijk ook, maar helemaal tegenwoordig is een bredere achtergrond bij veel recensenten vèr te zoekn.. Wat jij mooi vindt, hoef ik niet mooi te vinden en omgekeerd. Komt nog bij dat mijn gehoor afwijkend is t.o.v. de meeste andere mensen, maar als ik vanuit die insteek een mening of recensie zou gaan schrijven dan zal zo'n product er (waarschijnlijk) bekaaid afkomen. Kwaliteit komt in (minimaal) 2 soorten: de absolut kwaliteit (geen twijfels over) en de individuel kwaliteit (wat vind JIJ mooi, of goed). Zeg maar het vershil tussen HiFi en MyFi. En dat kan soms hééĺ dicht bij elkaar zitten. Tenslotte: veel recensies van luidsprekers komen nauwelijks verder dan het obligate laag-midden-hoog en eventueel het stereoplaatje. Wat mij betreft is er maar 1 factor belangrijk: hoe word ik meegezogen in de weergave, hoe word ik ahw. gedwongen mijn boek weg te leggen en bewust te luisteren Ik pleit voor een nieuw begrip in de waardering van muziekweergave en ik zou dat de betrokkenheidsfactor willen noemen. Als dat in orde is, dan doen (binnen zekere grenzen) foutjes in laag, midden, hoog er niet meer toe, dan vergeet je gewoon te (be)oordelen en dan voel je ook totaal de noodzaak daar niet meer van. Muziek. Meer niet. .
  11. KT88

    AZ 2020

    Vooral dat witte design-kratje daar links maakt het interieur gewoon hélémaal af. Chapeau!😜
  12. KT88

    AZ 2020

    Ons Wollie komt uut Zuid-Limburg. Die denken zoals ze praten.
  13. Peter: Ging hier helemaal mis met quoten en plaatje toevoegen. Kan niet editen of verwijderen......maar jij zag het dus wèl!
×
×
  • Create New...