Jump to content

Technics SU8077K


Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Een (niet audiofoele) vriend van mij heeft een Technics SU8077K.

 

Ik geloof dat hij zeker 30 jaar onafgebroken (op een verhuizing na) heeft aangestaan, maar een paar jaar geleden heeft iemand m toch uitgezet. Ik begrijp dat momenteel maar 1 kanaal geluid geeft (en gekraak).

 

https://www.hifiengine.com/manual_library/technics/su-8077.shtml

 

Kan hij er nog wat voor vragen of is het een weggever? (met kans op vuilnisbelt als het te lang duurt)

 

Link to comment
Share on other sites

Eens met Jack.

Als ik zie dat een restauratie van een MFA1 of  A100 E600+ kost met ruim minder dan de helft van het aantal onderdelen dan in de Technics  dan kan het geheel in de papieren lopen.  Alleen maar gangbaar maken is wachten op het volgende moment dat er iets anders het niet meer doet en dat in een steeds snellere opeenvolging van gebeurtenissen.

De top middenklasser uit die tijd, de SU8080 gaat voor ca. 75.- in "near mint" ongerestaureerd.

Edited by Seed7
Link to comment
Share on other sites

Ok, ik geloof ook niet dat ie er echt iets voor wil hebben. Vroeg me alleen af of dit model nog enige waarde heeft voor een liefhebber.

 

Het model komt uit ed tijd dat vervormingcijfers (in de folder) minstens twee digits achter de komma nodig hadden (wat later weer als een slechte tendens werd gezien)

Link to comment
Share on other sites

Nee, het opknappen van zoiets is meestal net zoveel of meer werk als het opknappen van de grotere modellen.  

Die minder compact zijn gebouwd met onderdelen die niet: "hut-je-mutje" op elkaar zitten al dan niet met piggy-bag printen.

De prijs van de nieuwe onderdelen is het niet .....  wel arbeidsloon.  Netjes afvoeren dus.

Edited by Tubejack
Link to comment
Share on other sites

Ik heb wel interesse, Duck.

Kan er iemand blij mee maken, dus als-ie er nog is ...... mail me dan even of meld het hier, want PM werkt bij mij niet.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb wel interesse, Duck.

Kan er iemand blij mee maken, dus als-ie er nog is ...... mail me dan even of meld het hier, want PM werkt bij mij niet.

Hij is niet van mj, maar ik zal t ff vragen zodra ik hem zie KT :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...